Kako se spremate za Black Friday i Cyber Monday?

FacebookLinkedinEmail
09.11.2024.
Kako se spremate za Black Friday i Cyber Monday?
Da, dobro ste pročitali... u naslovu ne piše „Da li...” već „Kako... ”, jer je priprema za ove najaktivnije dane u godini ključ uspeha za svaku (onlajn) prodavnicu. Priprema zahteva ozbiljno planiranje i pravovremene aktivnosti, koje će omogućiti dostizanje ciljeva prodaje.

Black Friday i Cyber Monday postali su globalni fenomeni, a njihova popularnost raste iz godine u godinu. Prema istraživanjima, potrošnja tokom tih dana dostiže rekordne iznose. Na primer, u Evropskoj uniji, potrošnja tokom Black Friday i Cyber Monday porasla je za 22% u 2023. godini u odnosu na prethodnu godinu. To je rezultiralo sa više od 28 milijardi evra potrošenih samo tokom ta dva dana. Ovi podaci jasno pokazuju važnost ovih dana za onlajn prodavce i potrebu za temeljnom pripremom (izvori: MikMak, Nosto).

U nastavku su segmenti koje treba imati na umu prilikom pripreme za Black Friday i Cyber Monday.

  1. Svest

Svest (*eng. Awareness) jeste prvi korak u pripremi. Kupci moraju biti svesni da ćete imati specijalne ponude za Black Friday i Cyber Monday

Počnite sa kampanjama za podizanje svesti nekoliko nedelja unapred. Koristite društvene mreže, imejl marketing i plaćene oglase kako biste svoje kupce obavestili o predstojećim popustima. Uključite atraktivne vizuale i jasno komunicirajte datum početka i vrste popusta koje će biti dostupne.

  1. Prijava za određenu kampanju

Kreirajte specijalizovanu odredišnu stranicu (*eng. Sign-up Landing Page) gde posetioci mogu da se prijave za ekskluzivne ponude i obaveštenja. Ova stranica treba da bude jednostavna za navigaciju i da sadrži jasan poziv na akciju (*eng. Call-To-Action).

Na primer, možete koristiti fraze poput: „Prijavite se sada za ekskluzivne ponude!”, ili „Budite prvi koji će saznati za naše popuste!”. Ova strategija omogućava vam da izgradite listu zainteresovanih kupaca, koje možete direktno targetirati kada počne kampanja.

  1. Remarketing

Remarketing je moćan alat za povećanje konverzije tokom Black Friday i Cyber Monday. Koristite podatke iz prošlogodišnjih kampanja da biste ciljali posetioce koji su pokazali interesovanje za vaše proizvode ali nisu izvršili kupovinu. Kreirajte prilagođene oglase, koji će se pojavljivati korisnicima dok pretražuju internet podsećajući ih na vaše specijalne ponude. Remarketing oglasi mogu biti ključni za vraćanje potencijalnih kupaca na vaš sajt i pretvaranje njihovog interesovanja u stvarnu kupovinu.

  1. Prošlogodišnji kupci

Segmentacija vaših prošlogodišnjih kupaca može doneti izuzetne rezultate. Analizirajte podatke iz prethodnih godina, da biste identifikovali najvrednije kupce i kreirali personalizovane kampanje za njih.

Na primer, možete kreirati posebne ponude za kupce koji su prethodne godine potrošili najviše ili su često kupovali. Personalizacija je ključna, jer pokazuje kupcima da ih cenite i razumete njihove potrebe, što može značajno povećati lojalnost i ponovljene kupovine.

  1. Benefiti za prijavljene 

Ponudite dodatne benefite za one koji se prijave za vaše njuzletere ili odredišne (lending) stranice. Ovo može uključivati ekskluzivne popuste, raniji pristup rasprodajama ili besplatnu dostavu. Jasno komunicirajte ove benefite kako biste podstakli korisnike da se prijave. Na primer: „Prijavite se sada i ostvarite dodatnih 10% popusta na sve proizvode tokom Black Friday rasprodaje!” Ovo može biti efikasan način za povećanje baze podataka i angažovanosti korisnika.

  1. Optimizacija sajta 

Vaša onlajn prodavnica mora biti tehnički spremna za povećan saobraćaj tokom Black Friday i Cyber Monday. Proverite brzinu učitavanja sajta, kapacitet servera i funkcionalnost čekaut (*eng. Checkout) procesa. Sajt mora biti optimizovan za mobilne uređaje, jer veliki broj kupaca koristi telefone za onlajn kupovinu. Pored tehničkih aspekata, važno je i korisničko iskustvo – sajt treba da bude intuitivan i lak za navigaciju da bi se kupcima olakšala kupovina.

  1. Priprema zaliha

Proverite stanje zaliha i osigurajte da imate dovoljno proizvoda za povećan obim narudžbina. Identifikujte najpopularnije proizvode i osigurajte dodatne količine, kako ne biste ostali bez zaliha usred kampanje. Takođe, pripremite strategiju za brzu obradu narudžbina i isporuku. Dobra komunikacija sa dobavljačima i logističkim partnerima može biti ključna za efikasno upravljanje zalihama i isporukama.

  1. Podrška kupcima

Tokom perioda velikih rasprodaja, podrška kupcima je od vitalnog značaja. Osigurajte da imate dovoljno osoblja koje može brzo i efikasno odgovoriti na upite kupaca. Implementirajte lajvčet ili automatizovane sisteme za pomoć, kako biste smanjili pritisak na svoj tim za podršku. Takođe, jasno istaknite informacije o politikama povrata i zamene da biste izbegli nesporazume i nezadovoljstvo kupaca.

Zaključak

Priprema za Black Friday i Cyber Monday zahteva pažljivo planiranje i implementaciju različitih strategija kojima se osigurava uspeh. Od podizanja svesti i kreiranja specijalizovanih odredišnih stranica, preko remarketinga i segmentacije prošlogodišnjih kupaca, do optimizacije sajta i upravljanja zalihama – svaki korak je važan za postizanje ciljeva. 

Prateći ove savete i prilagođavajući ih specifičnostima svog biznisa, možete znatno povećati prodaju i zadovoljstvo kupaca tokom najaktivnijeg perioda godine.

FacebookLinkedinEmail