Pogledate izloge oba butika i vidite da je u prvom garderoba nabacana bez nekog posebnog reda, pa je praktično nemoguće da vam bilo šta zapadne za oko. U drugom je sve uredno složeno, a i atmosfera u lokalu čini da se kupci osećaju prijatno.
U koju prodavnicu ulazite? Najverovatnije u drugu jer, kako vam se čini, samo iskustvo kupovine u njoj biće prijatnije, zar ne?
Situacija je potpuno ista i sa e-komerc lending stranicama na vašem sajtu. One su poput onlajn izloga i imaju zadatak da privuku pažnju potencijalnih kupaca i pozovu ih da uđu, obećavajući sjajno korisničko iskustvo. Prema tome, dobro napravljene e-komerc lending stranice značajno utiču na povećanje prodaje, čine da se svi napori i sredstva koje ste uložili u marketing isplate i podstiču kupce da vam se iznova vraćaju.
A kako napraviti e-komerc lending stranice koje lako konvertuju kupce?
To, zapravo, nije tako teško i u nastavku ćemo vam otkriti 4 načina na koja to možete uraditi.
Ali, pre toga, da vidimo…
Šta je e-komerc lending strana
Reč je o zasebnoj, samostalnoj stranici na vašem sajtu koja je napravljena isključivo u reklamne svrhe kako bi se povećala konverzija. Ova strana ne sadrži meni i ne pruža mogućnost odlaska na druge stranice sajta, već je fokusirana samo na jedan proizvod ili uslugu. Suština je da korisnici na ovu stranicu primarno dolaze nakon što kliknu na reklamu koju ste postavili na Gugl, Jutjub, društvene mreže ili je poslali putem njuzletera.
Da bi e-komerc lending strane bile uspešne, potrebno je da budu fokusirane na jedan jasan cilj (na primer prodaju određenog proizvoda ili grupe povezanih proizvoda) i da sadrže:
- Naslov koji će čitaoce motivisati i usmeriti ka kupovini;
- Kvalitetne fotografije koje do detalja prikazuju ono što se nudi;
- Tekst personalizovan za određenu ciljnu grupu koji jasno i sažeto izražava dobiti i predstavlja proizvod(e);
- Društveni dokaz, odnosno svedočanstva i recenzije zadovoljnih kupaca;
- Jasan poziv na akciju koju želimo da potencijalni klijent preduzme.
U realnosti stvari se odvijaju sledećim tokom: Osoba koja redovno odlazi u teretanu i obožava planinarenje želi da kupi kvalitetan multifunkcionalni ranac, a zatim na internetu naiđe na vašu reklamu sa naslovom: „Savršen ranac za sportiste i ljude koji vole prave avanture“. Oglas, naravno, sadrži adekvatnu privlačnu fotografiju i poziv na akciju sa promo kodom za ostvarivanje 25% popusta.
Kupac, potom, zainteresovano klikne na link gde ga čeka lending strana na kojoj ste postavili fotografije ranca u teretani, u prirodi, na izletu, planinarenju… praćene odgovarajućim tekstom, istakli njegov kvalitet, opisali na koji način će novom vlasniku biti od koristi, zatim ponovili mogućnost ostvarivanja 25% popusta, i sve to dokazali kroz svedočanstva osoba koje su već kupile taj ranac i koriste ga.
Na taj način, potencijalnom klijentu smo omogućili da brzo nađe tačno ono što je tražio, i to kroz sadržaj koji mu je prilagođen, a uz potvrdu istinitosti onoga što ste naveli. Sve u svemu, donošenje odluke o kupovini maksimalno mu je olakšano.
Četiri vrste e-komerc lending strana
U zavisnosti od toga na kom koraku prodajnog levka su osobe kojima se obraćate, razlikujemo 4 vrste e-komerc lending strana, odnosno onih koje služe za:
- podizanje svesti o brendu ili proizvodu,
- retargetiranje publike,
- upselling – ponudu dodatnih proizvoda,
- ponovno angažovanje.
Svaka od ovih lending strana fokusira se na različit cilj zbog čega se njihov sadržaj i poziv na akciju razlikuju.
Da vidimo šta je to što je karakteristično za svaki tip e-komerc lending strane.
Stranica za početak prodajnog levka
NJena svrha je da novim potencijalnim klijentima predstavi vaš e-komerc sajt i može se koristiti, na primer, za Fejsbuk oglašavanje gde ćemo napraviti lookalike publiku koja nalikuje već postojećim klijentima.
Imajući to u vidu, sadržaj lending stranice za početak prodajnog levka trebalo bi da uključuje priču o vašem brendu, navođenje koje to probleme potencijalnih klijenata rešavate i na koji način, šta će sve klijent dobiti ukoliko vas odabere, kao i svedočenja postojećih zadovoljnih klijenata.
Takođe, budući da se vaša ciljna grupa nalazi tek na početku svog korisničkog putovanja, verovatnoća da će se odmah odlučiti za kupovinu je relativno mala. Zbog toga poziv na akciju treba usmeriti ka njihovom podsticanju da preduzmu neki naredni korak. Na primer, može joj se ponuditi određeni popust/poklon prilikom prve kupovine ili zatražiti da vam ostave svoju mejl adresu.
Lending strana za sredinu prodajnog levka
Ovde se obraćamo osobama koje su već čule za nas i posetile sajt, ali još nisu obavile kupovinu. Ove lending strane odlične su za reklamne kampanje u kojima retargetujemo kupce i potrebno je da putem njih publici ponudimo nešto što će ih pogurati da se pokrenu i obave kupovinu.
Lending strane za sredinu prodajnog levka upravo iz tog razloga trebalo bi da imaju sadržaj koji se odnosi na tačno određeni proizvod ili manju grupu usko povezanih proizvoda, stvore osećaj hitnosti ili izazovu „strah od propuštanja nečeg dobrog“ i, naravno, prezentuju pozitivne recenzije postojećih korisnika.
Na ovom nivou možemo očekivati da će osobe kojima se obraćamo izvršiti kupovinu, pa je poziv na akciju potrebno formulisati tako da sadrži dugme sa natpisom „Kupite sada“, „Poručite“ ili nešto slično.
Na dnu prodajnog levka
Imate posetioce sajta koji su već nešto kupili ili pregledali šta imate u ponudi, napunili svoju onlajn korpu a zatim, iz nekog razloga, odustali od kupovine? Ovo je prava publika za e-komerc lending stranicu za dno prodajnog levka i upselling.
Imajte na umu da su ove osobe spremne da potroše novac i zato je pravi trenutak da im ponudite dodatne proizvode koji ih mogu interesovati. Iz tog razloga u ovakvu lending stranicu potrebno je uključiti pakete proizvoda, navesti proizvode koji su povezani sa onim koji su već kupili ili poručili i ponuditi dodatni popust ili neku vrstu bonusa, čime će se podsticajno delovati na to da kupovina bude ostvarena.
Ovde poziv na akciju fokusiramo na ostvarivanje primarne prodaje, a zatim pokušavamo da ponudimo i druge stvari. Na primer, tekst na dugmetu za poziv na akciju može glasiti: „Završite svoju kupovinu“, dok ispod toga možemo izlistati nekoliko povezanih skupljih proizvoda ili paketa proizvoda.
Ponovno angažovanje
E-komerc lending stranicu možemo iskoristiti i kada želimo da podstaknemo lojalnost kupaca i privolimo ih da ponovo posete naš sajt i ostvare nove kupovine. Budući da se ovde obraćamo osobama koje su već dobro upoznate sa brendom/proizvodima i uslugama/ponudom, nema potrebe da im se posebno predstavljamo, već ćemo se koncentrisati na to da ih zadržimo kao klijente/kupce.
To možemo uraditi tako što ćemo im ponuditi sadržaj u kome ih obaveštavamo o lojalti programu (npr. sakupljanje bodova kako bi se ostvario popust), prezentovati tizere/video-sadržaj o novim proizvodima/uslugama, pružiti neku veoma povoljnu ponudu, pružiti mogućnost da ostvare neku pogodnost ukoliko nas preporuče i slično.
Poziv na akciju na ovakvim lending stranama ne treba da bude fokusiran direktno na prodaju već na neku od pogodnosti koje im nudimo. Tako, umesto „Poručite“, potrebno je da iskoristimo izraze poput „Ostvarite popust“ ili „Preuzmite svoj bonus“.
Dakle, e-komerc lending stranice su veoma snažan prodajni alat, ukoliko ih pravilno koristite. Imajte uvek na umu da se one uvek obraćaju samo užem krugu klijenata te je stoga neophodno da ih maksimalno personalizujete i prilagodite interesovanjima i željama ciljne grupe kojoj se obraćate.
To znači da, ukoliko imate proizvod koji može biti interesantan za 10 različitih ciljnih grupa, potrebno je da imate 10 lending stranica od kojih će svaka biti prilagođena jednoj ciljnoj grupi.
Lending stranice su takođe pogodne za testiranje načina na koji prezentujete svoju ponudu i pomoću njih možete isprobati različite stvari i utvrditi koji su to najbolji načini i kanali da dođete do svoje publike, ko je vaša glavna ciljna grupa, na šta najbolje reaguje…
Sve što je potrebno jeste da napravite svoje lending strane i malo eksperimentišete.