Black Friday и Cyber Monday постали су глобални феномени, а њихова популарност расте из године у годину. Према истраживањима, потрошња током тих дана достиже рекордне износе. На пример, у Европској унији, потрошња током Black Friday и Cyber Monday порасла је за 22% у 2023. години у односу на претходну годину. То је резултирало са више од 28 милијарди евра потрошених само током та два дана. Ови подаци јасно показују важност ових дана за онлајн продавце и потребу за темељном припремом (извори: MikMak, Nosto).
У наставку су сегменти које треба имати на уму приликом припреме за Black Friday и Cyber Monday.
- Свест
Свест (*енг. Awareness) јесте први корак у припреми. Купци морају бити свесни да ћете имати специјалне понуде за Black Friday и Cyber Monday.
Почните са кампањама за подизање свести неколико недеља унапред. Користите друштвене мреже, имејл маркетинг и плаћене огласе како бисте своје купце обавестили о предстојећим попустима. Укључите атрактивне визуале и јасно комуницирајте датум почетка и врсте попуста које ће бити доступне.
- Пријава за одређену кампању
Креирајте специјализовану одредишну страницу (*енг. Sign-up Landing Page) где посетиоци могу да се пријаве за ексклузивне понуде и обавештења. Ова страница треба да буде једноставна за навигацију и да садржи јасан позив на акцију (*енг. Call-To-Action).
На пример, можете користити фразе попут: „Пријавите се сада за ексклузивне понуде!”, или „Будите први који ће сазнати за наше попусте!”. Ова стратегија омогућава вам да изградите листу заинтересованих купаца, које можете директно таргетирати када почне кампања.
- Ремаркетинг
Ремаркетинг је моћан алат за повећање конверзије током Black Friday и Cyber Monday. Користите податке из прошлогодишњих кампања да бисте циљали посетиоце који су показали интересовање за ваше производе али нису извршили куповину. Креирајте прилагођене огласе, који ће се појављивати корисницима док претражују интернет подсећајући их на ваше специјалне понуде. Ремаркетинг огласи могу бити кључни за враћање потенцијалних купаца на ваш сајт и претварање њиховог интересовања у стварну куповину.
- Прошлогодишњи купци
Сегментација ваших прошлогодишњих купаца може донети изузетне резултате. Анализирајте податке из претходних година, да бисте идентификовали највредније купце и креирали персонализоване кампање за њих.
На пример, можете креирати посебне понуде за купце који су претходне године потрошили највише или су често куповали. Персонализација је кључна, јер показује купцима да их цените и разумете њихове потребе, што може значајно повећати лојалност и поновљене куповине.
- Бенефити за пријављене
Понудите додатне бенефите за оне који се пријаве за ваше њузлетере или одредишне (лендинг) странице. Ово може укључивати ексклузивне попусте, ранији приступ распродајама или бесплатну доставу. Јасно комуницирајте ове бенефите како бисте подстакли кориснике да се пријаве. На пример: „Пријавите се сада и остварите додатних 10% попуста на све производе током Black Friday распродаје!” Ово може бити ефикасан начин за повећање базе података и ангажованости корисника.
- Оптимизација сајта
Ваша онлајн продавница мора бити технички спремна за повећан саобраћај током Black Friday и Cyber Monday. Проверите брзину учитавања сајта, капацитет сервера и функционалност чекаут (*енг. Checkout) процеса. Сајт мора бити оптимизован за мобилне уређаје, јер велики број купаца користи телефоне за онлајн куповину. Поред техничких аспеката, важно је и корисничко искуство – сајт треба да буде интуитиван и лак за навигацију да би се купцима олакшала куповина.
- Припрема залиха
Проверите стање залиха и осигурајте да имате довољно производа за повећан обим наруџбина. Идентификујте најпопуларније производе и осигурајте додатне количине, како не бисте остали без залиха усред кампање. Такође, припремите стратегију за брзу обраду наруџбина и испоруку. Добра комуникација са добављачима и логистичким партнерима може бити кључна за ефикасно управљање залихама и испорукама.
- Подршка купцима
Током периода великих распродаја, подршка купцима је од виталног значаја. Осигурајте да имате довољно особља које може брзо и ефикасно одговорити на упите купаца. Имплементирајте лајвчет или аутоматизоване системе за помоћ, како бисте смањили притисак на свој тим за подршку. Такође, јасно истакните информације о политикама поврата и замене да бисте избегли неспоразуме и незадовољство купаца.
Закључак
Припрема за Black Friday и Cyber Monday захтева пажљиво планирање и имплементацију различитих стратегија којима се осигурава успех. Од подизања свести и креирања специјализованих одредишних страница, преко ремаркетинга и сегментације прошлогодишњих купаца, до оптимизације сајта и управљања залихама – сваки корак је важан за постизање циљева.
Пратећи ове савете и прилагођавајући их специфичностима свог бизниса, можете знатно повећати продају и задовољство купаца током најактивнијег периода године.