Циљ је јасан. Свака кампања треба да буде ефикасна и ефектна истовремено, а то није лако постићи, поготово када схватите колико правила и принципа треба да се придржавате. Планирање такође мора бити на високом нивоу, као и уштеда времена и брзина реаговања људи који раде у сектору дигитала. Реакције треба да буду брзе, комуникација ажурна, а активност константна.
С тим у вези, димензије визуала на друштвеним мрежама морају бити припремљене према упутствима за сваки канал појединачно, па смо решили да креирамо листу која ће их све, по могућности, обухватити на једном месту.
С обзиром на то да је време за креирање садржаја све краће, компаније неретко заборављају на оне „велике ситнице” које могу негативно да се одразе на саму кампању.
Зашто све ово радимо?
Тачан одговор на постављено питање је – продаја!
Активности на друштвеним мрежама, било да су усмерене на плаћене или органске, имају за циљ да на ваш сајт пошаљу квалитетан саобраћај, односно да оглас прикажу правој публици и тако повећају проценат конверзије.
Одаберите домен и креирајте сајт и/или онлајн продавницу, а затим сав саобраћај (плаћени и органски) усмерите на њега. На тај начин, ви држите све конце у својим рукама.
Тада можете да анализирате одакле добијате највише посета и продаја, као и у шта се исплати улагати, а на шта нема смисла трошити ресурсе.
Да бисте то успели, потребно је да следите одређена правила.
Зашто је важно да креирате визуале према постављеним правилима?
Увек је било веома важно на који начин се компаније односе према својим званичним налозима на друштвеним мрежама. Данас то има сасвим другачије значење.
Креирати налог на било којој друштвеној мрежи је веома једноставно, за то је потребно свега пар минута. Али, одржавање и уредно вођење сваког налога појединачно захтева посвећеност и поштовање прописаних *димензија креативе и ограничења.
На тај начин:
- постови/визуали ће се видети на прави начин;
- креатива ће бити оптимизована за сваки канал комуникације;
- публика ће видети комплетну поруку без изузетка.
Поштовање прописаних димензија креативе на појединим друштвеним мрежама није обавезно, али јесте нужно уколико желите да од изабраног канала комуникације извучете максималан ефекат. Штавише, може бити контрапродуктивно уколико се не потрудите да објаве буду према прописаним правилима изабране друштвене мреже.
Свој домен = свој газда
Не заборавите да се кућа гради од темеља.
Продаја преко друштвених мрежа је одличан додатак вашим каналима продаје, али се потрудите да не зависите од њих. Чак и да се деси проблем са налогом на некој од друштвених мрежа, бизнис или пројекат неће посустати, а ви ћете моћи да се на миру фокусирате и решите наведени проблем.
У данашње време сматра се „обавезом” да на друштвеним мрежама имате присуство, али ваш домен је ваше власништво, идентитет, и ту се ви питате шта, када, како и на који начин.
Треба напоменути и истаћи да, уколико немате регистрован домен, односно немате свој сајт, не можете да радите ремаркетинг. Сајт је, по перформансама, међу најквалитетнијим врстама оглашавања.
Закључак аутора
Како каже наш народ: „Ако сте се већ ухватили у коло, онда играјте.”
Користите димензије и формате постова у зависности од мреже и природе објаве, како бисте добили највише од сваке активности. Квантитет замените квалитетом.
Није поента објавити било шта. Посветите време садржају који објављујете.
И таман кад смо дошли до краја овог текста, појављује се или нова друштвена мрежа или нова димензија/формат објаве. Зато, хајде да га заједно одржавамо. Шаљите нам допуне или измене, а ми ћемо у најкраћем року то ажурирати. Хвала!
*Димензије креативе
|
|
Креатива |
Димензија |
Profile photo |
Десктоп: 170x170 px |
Profile Cover photo |
Приказује се на десктопу - 820x312 px |
Page Cover photo |
851x315 px |
Post & timeline photo |
1200x630 px |
Event cover photo |
1200x628 px |
Story |
1080x1920 пx |
|
|
Креатива |
Димензија |
Profile image |
320x320 px |
Feed photos |
1080x566 px |
Feed photos |
1080x1350 px |
Feed photos |
1080x1080 px |
Story |
1080x1920 px, aspect ratio 9:16 |
Story Highlights |
1080x1920 px |
Reels |
1080x1920 px, aspect ratio 9:16 |
Instagram IGTV
|
|
YOUTUBE |
|
Креатива |
Димензија |
Profile photo |
800x800 px |
Video |
Минимум: |
Channel Art cover |
2048x1152 px |
Video Thumbnail |
1280x720 px |
|
|
Креатива |
Димензија |
Profil photo |
400x400 px |
Profil cover photo |
1584x396 px |
Blog post photo |
1200x627 px |
Company page logo |
60x60 px |
Page cover image |
1128x191 px |
Video |
1080x1920 px |
TIK TOK |
|
Креатива |
Димензија |
Profile image |
Максимум: 200x200 px |
Video |
1080x1920 px, aspect ratio 9:16 |
Видео инфо:
|
|
X (TWITTER) |
|
Креатива |
Димензија |
Profile photo |
400x400 px |
Header photos |
1500x500 px |
In-stream photos |
1600x900 px |
Card image |
120x120 px |