Cilj je jasan. Svaka kampanja treba da bude efikasna i efektna istovremeno, a to nije lako postići, pogotovo kada shvatite koliko pravila i principa treba da se pridržavate. Planiranje takođe mora biti na visokom nivou, kao i ušteda vremena i brzina reagovanja ljudi koji rade u sektoru digitala. Reakcije treba da budu brze, komunikacija ažurna, a aktivnost konstantna.
S tim u vezi, dimenzije vizuala na društvenim mrežama moraju biti pripremljene prema uputstvima za svaki kanal pojedinačno, pa smo rešili da kreiramo listu koja će ih sve, po mogućnosti, obuhvatiti na jednom mestu.
S obzirom na to da je vreme za kreiranje sadržaja sve kraće, kompanije neretko zaboravljaju na one „velike sitnice” koje mogu negativno da se odraze na samu kampanju.
Zašto sve ovo radimo?
Tačan odgovor na postavljeno pitanje je – prodaja!
Aktivnosti na društvenim mrežama, bilo da su usmerene na plaćene ili organske, imaju za cilj da na vaš sajt pošalju kvalitetan saobraćaj, odnosno da oglas prikažu pravoj publici i tako povećaju procenat konverzije.
Odaberite domen i kreirajte sajt i/ili onlajn prodavnicu, a zatim sav saobraćaj (plaćeni i organski) usmerite na njega. Na taj način, vi držite sve konce u svojim rukama.
Tada možete da analizirate odakle dobijate najviše poseta i prodaja, kao i u šta se isplati ulagati, a na šta nema smisla trošiti resurse.
Da biste to uspeli, potrebno je da sledite određena pravila.
Zašto je važno da kreirate vizuale prema postavljenim pravilima?
Uvek je bilo veoma važno na koji način se kompanije odnose prema svojim zvaničnim nalozima na društvenim mrežama. Danas to ima sasvim drugačije značenje.
Kreirati nalog na bilo kojoj društvenoj mreži je veoma jednostavno, za to je potrebno svega par minuta. Ali, održavanje i uredno vođenje svakog naloga pojedinačno zahteva posvećenost i poštovanje propisanih *dimenzija kreative i ograničenja.
Na taj način:
- postovi/vizuali će se videti na pravi način;
- kreativa će biti optimizovana za svaki kanal komunikacije;
- publika će videti kompletnu poruku bez izuzetka.
Poštovanje propisanih dimenzija kreative na pojedinim društvenim mrežama nije obavezno, ali jeste nužno ukoliko želite da od izabranog kanala komunikacije izvučete maksimalan efekat. Štaviše, može biti kontraproduktivno ukoliko se ne potrudite da objave budu prema propisanim pravilima izabrane društvene mreže.
Svoj domen = svoj gazda
Ne zaboravite da se kuća gradi od temelja.
Prodaja preko društvenih mreža je odličan dodatak vašim kanalima prodaje, ali se potrudite da ne zavisite od njih. Čak i da se desi problem sa nalogom na nekoj od društvenih mreža, biznis ili projekat neće posustati, a vi ćete moći da se na miru fokusirate i rešite navedeni problem.
U današnje vreme smatra se „obavezom” da na društvenim mrežama imate prisustvo, ali vaš domen je vaše vlasništvo, identitet, i tu se vi pitate šta, kada, kako i na koji način.
Treba napomenuti i istaći da, ukoliko nemate registrovan domen, odnosno nemate svoj sajt, ne možete da radite remarketing. Sajt je, po performansama, među najkvalitetnijim vrstama oglašavanja.
Zaključak autora
Kako kaže naš narod: „Ako ste se već uhvatili u kolo, onda igrajte.”
Koristite dimenzije i formate postova u zavisnosti od mreže i prirode objave, kako biste dobili najviše od svake aktivnosti. Kvantitet zamenite kvalitetom.
Nije poenta objaviti bilo šta. Posvetite vreme sadržaju koji objavljujete.
I taman kad smo došli do kraja ovog teksta, pojavljuje se ili nova društvena mreža ili nova dimenzija/format objave. Zato, hajde da ga zajedno održavamo. Šaljite nam dopune ili izmene, a mi ćemo u najkraćem roku to ažurirati. Hvala!
*Dimenzije kreative
|
|
Kreativa |
Dimenzija |
Profile photo |
Desktop: 170x170 px |
Profile Cover photo |
Prikazuje se na desktopu - 820x312 px |
Page Cover photo |
851x315 px |
Post & timeline photo |
1200x630 px |
Event cover photo |
1200x628 px |
Story |
1080x1920 px |
|
|
Kreativa |
Dimenzija |
Profile image |
320x320 px |
Feed photos |
1080x566 px |
Feed photos |
1080x1350 px |
Feed photos |
1080x1080 px |
Story |
1080x1920 px, aspect ratio 9:16 |
Story Highlights |
1080x1920 px |
Reels |
1080x1920 px, aspect ratio 9:16 |
Instagram IGTV
|
|
YOUTUBE |
|
Kreativa |
Dimenzija |
Profile photo |
800x800 px |
Video |
Minimum: |
Channel Art cover |
2048x1152 px |
Video Thumbnail |
1280x720 px |
|
|
Kreativa |
Dimenzija |
Profil photo |
400x400 px |
Profil cover photo |
1584x396 px |
Blog post photo |
1200x627 px |
Company page logo |
60x60 px |
Page cover image |
1128x191 px |
Video |
1080x1920 px |
TIK TOK |
|
Kreativa |
Dimenzija |
Profile image |
Maksimum: 200x200 px |
Video |
1080x1920 px, aspect ratio 9:16 |
Video info:
|
|
X (TWITTER) |
|
Kreativa |
Dimenzija |
Profile photo |
400x400 px |
Header photos |
1500x500 px |
In-stream photos |
1600x900 px |
Card image |
120x120 px |