Без алата, нема ни заната - стара изрека, свима позната, а толико истинита и примењива у нашем свакодневном послу. Чак и дигитални маркетинг то потврђује. Да се разумемо, алати су и наши рачунари, опрема коју користимо, али овде не причамо о томе. Причамо о друштвеним мрежама у функцији алата који користимо да би промовисали сопствене канале комуникације на интернету.
Шта су то сопствени канали комуникације?
Сопствени канали комуникације су дефинисани као сет комуникационих канала над којима нека организација, бизнис или бренд има комплетну контролу. Дакле, све што је у власништву одређеног бренда, компаније или организације се сматра сопственим каналом комуникације. Ту спадају сајтови, одредишне странице, блогови, newsletter-и, апликације...
Они нам дају могућност да остваримо пуну контролу над свим функционалностима, било да је то слање порука, писање објава, чланака или различитих информација на сајту. Приликом креирања стратегије наступа бренда или организације на интернету фокус би требало да вам буде на грађењу и ојачавању управо сопствених канала.
Где су ту друштвене мреже?
Друштвене мреже овде функционишу као добар алат. Преко њих долазите до нових људи из ваше циљне групе. Оне вам служе да добрим тактикама привучете људе на ваше медије.
Када су налози на друштвеним мрежама квалитетно постављени њихов садржај може да направи добру причу и отвори нове могућности. Људи који вас ту прате већ су показали интересовање за ваше пословање или производ и увек им је много лакше пренети нову поруку. Они су се већ “претплатили” да примају информације од вас. Наравно, увек желимо да проширимо ту циљну групу.
Хајде да попричамо о три врло битна и делотворна начина ширења приче о вама.
Препорука
Прва битна ствар је препорука. На пример, неко од ваших пријатеља је поделио објаву где је похвалио неки бренд, компанију или производ. Сигурно на то више обраћате пажњу и кажете: „Хм, можда ово стварно функционише.“ Тиме се увећава вероватноћа да ћете купити неки производ, кликнути на информацију или отићи на сајт. Као и генерално у животу, препорука је најбитнија ствар и на друштвеним мрежама. Уколико неко неком нешто препоручи, много је већа вероватноћа да ће тај неко стварно то купити или почети да користи. Битно је лично искуство. То треба имати на уму када креирамо садржај, да бисмо подстакли људе да причају о нама. Постоје примери брендова који су награђивали највеће фанове на својим страницама, слали им промо пакете производа. Тиме су подстицали људе да деле садржај везан за бренд на друштвеним мрежама.
Групе
Још један добар тренд у промоцији сопствених канала су групе, било да је реч о Facebook или LinkedIn групама. Оне представљају моћан алат за окупљање људи око истог или сличног интересовања. Истина, потребно је време да се изгради утицај у групи, али свакако је битно да уђете у групе које се тичу тематике везане за ваш бренд, организацију или компанију. Неопходно је да будете активни, да делите садржаје са вашег сајта, занимљивости из индустрије у којој сте, или теме уско везане за вашу организацију или бренд. Људи окупљени у групама нису дошли случајно, ту су зато што их занима тема којом се нека група бави.
Оглашавање
Приликом промоције сопствених канала комуникације кључна тактика је дефинитивно плаћено оглашавање. Моћна функционалност нашег алата. Наравно, моћна је онолико колико знамо да је користимо. Преко огласа можемо људе да шаљемо директно на сајт. Уколико су већ били ту, можемо поново да им се обратимо. Можемо да ширимо циљну групу на основу интересовања и понашања. Добра сегментација људи у спрези са релевантним садржајем који им пласирамо може да буде кључан фактор нашег успеха или неуспеха. Facebook или Google прате наше понашање на интернету, сакупљају информације о нама и те исте податке продају оглашивачима. Долазимо до тога да имамо на располагању алгоритам који учи на основу информације којима га ми хранимо и којима га храни понашање нама релевантних људи на интернету. Питање је само како ћете конкретно дефинисати ваше индикаторе успеха или пројектовати продајни левак. Део нашег циља у целом процесу свакако треба да буде и подстицање људи да дођу код нас, на наше канале, да постану свесни нашег присуства. Опет, други део треба да буде усмерен на конкретну конверзију, продају или неку другу акцију. Све можемо да измеримо и спрам добијених параметара да вршимо оптимизацију кампања.
Није све у потрошеном новцу
Друштвене мреже су моћан алат, али изгледају као традиционални медији. Охрабрују нас да се бавимо оглашавањем. Од њих ће увек стизати препорука да је најбољи начин за зараду и промоцију на интернету плаћена реклама. Погледајмо уназад како је маркетинг изгледао и схватићемо да се увек заснивао на комбинацији плаћених, заслужених и сопствених медија. Ту се ништа није променило. Facebook је место у чијем центру сте ви, ваше приче и садржај који постављате. Највећи изазов је да пронађете “добре окидаче” креирањем садржаја који мами посетиоце на ваш веб-сајт и повећава број посета, а истовремено остварује утицај код ваше циљне групе. Увек је циљ да што мање новца потрошите, а што бољи резултат остварите.
Ваши канали комуникације на интернету су ваша online визит карка. Ваш улаз у дигитални свет. То је оно једино место где су нам стартне позиције исте. Како се прикажете свету, тако ће вас и конципирати. У шуми различитих информација они су ваш кутак. Ту имате контролу над тиме шта нудите људима и на који начин. Не зависите од туђих интереса. Бројне су опције на располагању, а ви треба да их искористите у складу са својим стварним потребама и циљевима. Алат зван друштвене мреже у рукама вештог оператера постаје добитна тактичка комбинација у генерисању квалитетног саобраћаја ка вашим веб-локацијама. Тај саобраћај је онај који ће стварно да направи разлику и од кога имате реалне користи без обзира на то које сте циљеве дефинисали стратегијом. Њега треба да задржите, на основу њега да учите о понашању појединаца у вашој циљној групи, планирате даљу комуникацију којом градите и негујете односе са људима. Само тад можемо да употребимо још једну изреку – добар глас далеко се чује.