Основа сваког успешног пословања је јак и континуиран ангажман корисника. Од пресудне је важности да се предузећа повежу са потрошачима и остану релевантна.
С обзиром на то да су се многи потрошачи навикли да пре куповине гуглају готово све што желе на интернету (тј. онлајн), предузећима којима је циљ напредак и развој не остаје ништа друго до да прате тренд и улажу у изградњу перманетног и ефикасног онлајн присуства. Интернет и електронско пословање су не само наша будућност, већ и те како наша садашњост.
Зашто је онлајн присуство уопште важно за предузеће?
Онлајн присуство даје фирми идеалну платформу за комуникацију са потрошачима. Такође, даје прилику да одреди наратив о томе ко је као бренд, или наратив о брендовима које има, и како се издваја од конкурената.
Први и основни корак предузећа који одаје утисак стабилног и озбиљног пословања на интернету је сопствени веб-сајт. Мада се онлајн присуство тј. oно што се о фирми налази на интернету шири ван директне контроле фирме (нпр. разговори потрошача о бренду на друштвеним мрежама), веб-сајт је ипак оно што говори да предузеће озбиљно схвата и свој производ и потрошаче. Како те производе и фирму треба лако пронаћи, важан је пажљив избор назива домена који најбоље описује бренд, производ или услугу.
О важности поседовања сопственог назива домена, о томе како изабрати назив домена, остати безбедан при одабиру домена и о другим релевантним одлукама за пословање на интернету писали смо раније.
Но, да се вратимо на нашу изворну тему. Уколико имате предузеће које послује на интеренту и притом од интернета остварује зараду, много је разлога да имате јако онлајн присуство и улагажете у своје пословање на интернету:
#1 Показујете купцима да идете у корак с трендовима
Без обзира на ваш тренутни став о онлајн пословању, чињеница је да су ваши купци онлајн и да не планирају да то промене.
Само у 2019. години сваког минута било је спроведено приближно 3,8 милиона Гугл претрага, од којих су многе биле проналажење информација о локалним предузећима. С обзиром на то да пружа прилику да проширите свој опсег и комуницирате са потрошачима на нивоу целе државе (а касније и шире), јасно је да интернет може бити и више него драгоцен алат за предузећа.
Улагањем у своју онлајн презентацију, као и њеним редовним унапређивањем модерном клијенту показујете да ослушкујете његове потребе за лако доступним производима, да марите за њихова интересовања, да се трудите да им улепшате искуство куповине онлајн, и да – што је можда и најбитније – могу да вам верују јер транспарентно комуницирате и послујете онлајн.
#2 Помажете купцима да разумеју ко сте (и да се, потенцијално, идентификују с вама)
Препознатљива веб-локација јесте платформа за едукацију потрошача о вашем бренду/брендовима. Такође, даје вам могућност истицања јединствених карактеристика и вредности које ће подстаћи купце на куповину производа или коришћење услугe.
У данашње време није важно само да постојите онлајн. Важно је да имате аутентичну причу која се везује за ваш бренд, нешто лично са чиме ће купци моћи да се повежу и препознају вас као неког ко је, у коначници, вредан њиховог поверења.
Испричајте причу свог бренда купцима и истакните је на свом веб-сајту, будите отворени по питању тога колико пута сте пали пре него што сте дошли ту где јесте, повежите се с (потенцијалним) купцима тако што ћете отворено причати о потешкоћама са којима се сусрећете.
Рецимо да сте мали произвођач који има много наруџбина. Један од начина да се приближите купцима био би да им кажете истину, нешто попут следећег: „Као мало, породично предузеће које се бави производњом џема, не можемо да стигнемо да произведемо наручене количине оном брзином којом би то урадиле фабрике. Молимо вас да имате стрпљења при наручивању и чекању да вам џемови стигну, а ми ћемо дати све од себе да то буде што пре.“
Оног тренутка када купци, захваљујући вашој причи и комуникацији, схвате да се иза вашег бренда налазе обични људи, свако са неком својом причом, повезаће се не само са вашим производом или вашом услугом, већ и са вама, „људима иза бренда” и оним што представљате.
#3 Дајете свом бренду дугорочан, поуздан и препознатљив идентитет
Перманентно онлајн присуство, тј. пословање на интернету, не само да повећава свест потрошача о томе ко сте, већ и ради у корист јачања вашег бренда/брендова на дуге стазе. Како? Кроз ваш континуирани ангажман на изградњи сопственог онлајн кредибилитета.
Будући да ће потрошачи вероватно темељно истражити ко сте пре него што се одлуче за вас, природно је да ће очекивати да имате разрађено и функционално пословање на интернету. Из тога следи да би ваш бренд/брендови требало да се појави/е (и високо рангира(ју) у резултатима претраге. Ако потрошачи не могу да пронађу ваш бизнис када вас траже на Гуглу, могу лако довести у питање поузданост, па чак и легитимитет вашег пословања.
Мада је у 21. веку важно пословати на интернету, подједнако је важно, ако не и важније, да то радите на промишљен и квалитетан начин тако што ћете презентовати тачне податке, имати веб-сајт приступачан и лак за коришћење и својим купцима олакшавати живот. Начин на који сте присутни онлајн је у директној вези са тиме какву поруку шаљете корисницима о свом пословању, стручности, конкуренцији и свеобухватном односу према модерном тржишту.
Уколико желите да изградите бренд који траје дуже од једне сезоне, урадите све што је у вашој моћи да свом пословању на интернету дате јак, јединствен печат.
#4 Cнажно онлајн присуство привлачи врхунске таленте
Данас се готово сви послови налазе онлајн и склапају онлајн, а стручњаци су повезани на мрежи, по индустријама. Иако постоји много различитих стратегија и тактика да се привуку квалитетни кандидати, чињеница је да ће сваки од њих прво проверити како се представљате на интернету и тек онда одлучити да ли им се допада оно што нудите.
Честа је појава, и то поготово код младих стручњака, да потпуно заобиђу компаније које немају никакво или имају слабо онлајн присуство.
#5 Јако онлајн присуство повећава приступачност
И за мала и за велика предузећа неопходно је да максимално искористе предности снажног присуства на мрежи. Аспекти попут алгоритама динамичког претраживања (dynamic search algorithms) и друштвених мрежа утичу на олакшавање купцима да пронађу жељене производе и услуге.
У савременом и конкурентном пословном окружењу, предузеће које нема свој веб-сајт сматра се непостојећим.
Купци добијају информације путем претраживача, а интернет је извор података без премца.
Ако не знате како да све то урадите сами, ангажујте професионалце који за вас могу да обаве технички део посла, а ви ћете се постарати да свом пословању на интернету - кроз приче које испричате, начин на који разговарате са муштеријама и праћење трендова које купци очекују да виде у оквиру бренда ком верују - будете аутентични и тражени. Тежња ка јачем онлајн присуству може вам отворити врата за повезивање са широм публиком, што вам, даље, даје темеље за повећани пословни раст, кроз снажан ангажман са циљном публиком, изградњу и одржавање кредибилитета и репутације.
Изградња (стабилног) пословања на интернету је важан и велики подухват, али бенефити који из њега произилазе заиста вреде труда.