Добре позиције на Гуглу доносе више посета сајту. Међу тим посетиоцима су потенцијални купци ваших производа, а један део њих заиста комплетира куповину и вама доноси продају и профит.
Ово је уобичајени циклус једног сајта за онлајн трговину. Сваки корак се може додатно унапредити и оптимизовати. На пример, ако унапредите корисничко искуство, брзину учитавања и употребљивост сајта, онда ћете повећати проценат оних који конвертују (од обичног посетиоца постају купци).
На слици испод видимо расподелу продаја у односу на изворе саобраћаја. Органска посета доноси највећи број појединачних трансакција и највећи проценат новчане добити.
Сходно томе, ако имате више посета са претраживача, онда је очекивано да се повећа и број остварених трансакција и куповина.
Погледајте једноставну рачуницу: током дана сте имали 2.500 посета, што је довело до четири трансакције. Прво елиминишете све посете које нису показале никакво интересовање са производима и услугама. Елиминишете посете са друштвених мрежа, елиминишете посете са апликација за слање инстант порука и видите да се куповине одиграју када корисници који долазе са Гугла посећују странице ваше две категорије. Међутим, те категорије добију свега 150 дневних посета. Инвестирањем у SEO и повећањем посета за само две категорије са 150 на 300 дневних посетилаца ви удвостручујете продају.
Срећом, улагање у SEO није компликовано и мале интервенције на сајту могу донети велике скокове на резултатима претраге. За овај текст бирамо пет активности које дају проверене резултате.
Грађење долазних линкова
Гуглов алгоритам за рангирање и даље вреднује линкове. Због тога је препорука да покушате да за свој сајт обезбедите спомињања на другим сајтовима јер вам то даје ауторитет, снагу и издваја вас од конкуренције у очима Гугла.
Најлакши начин за добијање линкова у е-трговини јесте контактирање компанија чије производе продајете и инсистирање да вас представе на сајту у секцији "Наши дистрибутери" или "Где можете купити наше производе". Ако у понуди имате 10, 15 произвођача, онда можете врло лако добити линкове са сајтова јаког ауторитета и SEO снаге.
Kорисно је формирати дубљу везу са произвођачима јер на дужи рок можете добити прилику да пишете за њихов блог или бити представљени на профилима њихових друштвених мрежа.
Други начин за грађење линкова је проналажење блогера који покривају вашу нишу (тржиште) и повезивање са њима. Најуспешнији начин за сарадњу је уступање производа на рецензију. Многи блогери и креатори садржаја (јутјубери) не могу лако доћи до производа које желе да представе. Уколико им ви у томе помогнете, онда постоји велика шанса да ће споменути ваш бренд, линковати ка вама и препоручити вас својим претплатницима и читаоцима.
Једина "зачкољица" је да линковање оставите блогеру на слободан избор. Гугл не воли да се линк добије на рачун поклоњеног производа или услуге. Уместо тога, само пошаљите свој производ и пустите сваког блогера да одлучи да ли ће вас линковати или неће. Већина то и уради.
Решавање проблема канибализма
Kанибализам звучи лоше. Баш лоше. У е-трговини канибализам се догађа када на претраживачима неки наш производ "поједе" позиције своје категорије. На пример, наш сајт за продају спортске опреме нуди патике за трчање. Услед слабе организационе структуре сајта за упит "патике за трчање", уместо наше категорије на којој су приказани сви модели, претраживачи приказују наш модел "ABC running" одређеног произвођача.
Зашто је ово лоше? Пре свега корисници желе да виде већи избор модела, а не да погледају карактеристике само једног. Такође, уколико у будућности овај модел не би више био доступан, онда би корисници добили још лошије искуство. Доспели би на страницу производа који није у продаји.
Kанибализам није ретка појава на продавницама, али се, срећом, лако идентификује и елиминише. У одељку Performace алата Search Console погледајте листу страница које добијају највише кликова и приказа. Ако се међу најпопуларнијим налазе производи, онда је велика вероватноћа да ти производи канибализују сопствене категорије.
За елиминацију канибализма препоручује се боље интерно линковање ка категоријама које имају проблем. Нека сви производи линкују на сопствену категорију. Такође, напишите блог пост који промовише „оштећену“ категорију или је једноставно директно линкујте са насловне стране. Све то помаже да претраживачи утврде да је страница категорије релевантан извор информација са вашег сајта и убрзо ће почети да је рангирају уместо неког производа.
Унапређење унутрашње архитектуре продавнице
Ваша насловна страница ће бити дестинација највећег броја спољних линкова који упућују ка вама. Али, ретко се догађа да насловна страница држи позиције за најбитније кључне речи вашег сајта. Позиције држе категорије или појединачни производи. На срећу, добро осмишљена архитектура сајта може да преусмери SEO ауторитет и снагу са насловне странице даље у дубину сајта.
Kвалитетна архитектура помаже претраживачима и корисницима да се једноставно крећу по вашем сајту. У било ком тренутку корисник би требало да је свестан где се налази и куда одатле може да се упути на неки други садржај који га интересује.
Следи неколико савета како да унапредите архитектуру ваше онлајн продавнице:
- На страници појединачног производа прикажите макар 4-6 других сличних производа.
- На страници појединачног производа линкујте ка страници произвођача тог производа на вашем сајту.
- У блог чланцима линкујте ка категоријама или производима о којима пишете савете.
- На насловној страни прикажите најпопуларније категорије и производе. Примените мрвице (breadcrumbs). То су хијерархијски линкови који показују тренутну локацију корисника на сајту.
Главно правило добре архитектуре своди се на могућност доласка до најбитнијих садржаја на сајту у два до три клика, било да сте на насловој страни или негде у дубини сајта.
Оптимизација фотографија, видео-материјала и другог мултимедијалног садржаја
Ово су садржаји који продају ваше производе. Слике имају доминантан утицај на конверзије, а уједно све већи SEO значај за добијање органског саобраћаја. Визуелна претрага постаје све важнија за Гугл, а анализе показују да се 20% веб-претрага врши на сервису Google Images.
Оптимизација за Google Images се често занемарује. Ово је за многе продавнице пропуштена прилика јер оптимизоване слике производа могу бити одличан начин за добијање висококвалитетног саобраћаја. Корисници који знају који производ желе да пронађу на Google Images често су у одлучујућој фази куповине. За њих је фаза истраживања при крају. Они желе да виде доступност производа, цене и друге услове куповине.
Постоји неколико ствари које можете учинити да бисте оптимизовали фотографије за већу видљивост на Google Images:
1. Покушајте да обезбедите или израдите што квалитетније фотографије ваших производа. Јасни, добро осветљени производи који су приказани на сликама високе резолуције купцима некада више значе него опис производа. Ионако се један исти опис налази на већини сајтова. Али, добре слике не. Ако имате добре слике, онда је већа шанса да ћете се ви рангирати за слике производа.
2. Уносите ALT таг на свим фотографијама производа. Обавезно тачно опишите производ и унесите циљане кључне речи.
3. Предајте податке о свим сликама путем XML мапе. XML мапа је документ који шаљемо Гуглу путем Search Console. Мапа помаже претраживачу да брже дође до свих слика наше продавнице. Гуглу је лакше да прати промене у овом фајлу него да пописује садржаје директним проласком кроз линкове сајта.
Оптимизација страница производа
Једноставно копирање текста описа производа од конкурената или произвођача није довољно, а често није ни дозвољено. Ако то урадите, онда упадате у потенцијални проблем са такозваним дуплим садржајем. Дупли садржај се обично односи на текст који се у потпуности подудара са копијом на другој веб-страници. Ако Гугл процени да сте преузели садржај са другог сајта, он може себи узети за право да вас игнорише и не узме у разматрање за процес индексирања.
Уложите време да својим речима опишете производ, да објасните које проблеме решава и како може да помогне потенцијалним купцима. Наравно, није увек могуће писати описе за хиљаде производа. Ако имате велику количину производа на сајту, онда направите приоритете по одређеним критеријумима. На пример, прво опишите производе који се рангирају на позицијама од 5. до 12. Нов, свеж и релевантан опис на овим производима лако вас може погурати на врх резултата претраживања.
Исто важи за мета податке попут title и description тагова. Title таг је један од најважнијих елемента странице производа када говоримо о рангирању на Гуглу. Tребало би да title садржи кључне речи повезане са садржајем странице: назив производа, атрибуте производа (боја, величина), назив произвођача и слично.
Слика показује скок у кликовима након што је промењен title на овом производу. Раније је привлачио петнаестак кликова на дан, а након писања бољег title тага, видимо скок у кликовима на 50 дневних посета.
Закључак
Наведене активности не укључују све што би требало знати о оптимизацији за потребе е-трговине, али ако следите горе наведене савете, дефинитивно ћете бити испред великог броја конкурената.
Kонстантна унапређења на сајту захтевају време, али за разлику од плаћених кампања од којих немате више никакву корист у тренутку када исцрпите буџет, SEO може функционисати месецима након што исправке примените.