
Kao takvi, njihovi cegeri su postali oličenje ekološke svesti i praktičnosti u svakodnevnici.
Kada i kako je nastala ideja da počnete da se bavite izradom cegera?
Svetlana Petrović: Ideja je nastala iz želje da radimo za sebe i upravljamo svojim vremenom, baveći se nečim kreativnim, a ujedno i društveno korisnim i odgovornim. Izrada cegera pojavila se kao rezultat višemesečnog istraživanja tržišta i prepoznavanja potencijala takvog proizvoda, kao i želje da se ponudi alternativa jednokratnim pakovanjima i doprinese smanjenju otpada. Tokom 2018. godine, globalne i nacionalne kampanje za ukidanje plastičnih kesa bile su aktuelne, što nam je dalo dodatni vetar u leđa za naš novi početak.
Kako je tekao proces učenja?
Svetlana Petrović: S obzirom na to da ne dolazimo iz tekstilne branše i da smo prvi put ulazili u preduzetništvo, proces učenja bio je kompleksan, posebno u pronalaženju neophodnih informacija specifičnih za delatnost kojom smo želeli da se bavimo. Morali smo da se edukujemo o administrativnim pitanjima i pokretanju posla, ali i o materijalima od kojih smo planirali da izrađujemo cegere, o potencijalnim dobavljačima, kao i o samoj izradi proizvoda i uslugama poput brendiranja mašinskim vezom koje smo imali kao ideju za kasnije. Mnogo smo eksperimentisali i učili kroz praksu.
Učenje je kontinuirani proces koji traje i danas; gotovo svaki dan naučimo nešto novo. Posebno u poslednje vreme, kada je sve prešlo u onlajn sferu, gde preovladavaju tehnologije u kojima nismo baš vešti. Tu prvenstveno mislimo na aplikacije za obradu fotografija i teksta, pripremu objava, različite društvene mreže, njihova pravila itd.
Kako ste znali da za vaše proizvode ima mesta na tržištu?
Svetlana Petrović: Verovali smo da postoji potražnja u vidu ekoloških i trajnih alternativa plastičnim kesama. Početni uspeh i interesovanje kupaca potvrdili su da smo bili u pravu. Posećivali smo sajmove i bazare gde smo kroz direktan kontakt s kupcima pratili njihove reakcije, osluškivali želje i predloge, te shvatili da postoji potreba za ekološki osvešćenim proizvodima koji mogu zameniti plastične kese za kupovinu, kao i da mogu biti sjajna alternativa za jednokratna ukrasna poklon-pakovanja. Želeli smo da se kvalitetom i dugotrajnošću izdvojimo iz mase sličnih proizvoda i ponudimo drugačije cegere. Znali smo da smo na pravom putu kada je krenula direktna prodaja na izložbama, preko društvenih mreža; najveća potvrda stigla je kada smo ugovorili prvi veliki posao sa specijalizovanom prodavnicom pića i poklona koja nam je klijent već šestu godinu.
Koliko ljudi čini tim Moja Malena?
Svetlana Petrović: Ja sam Svetlana Petrović, osnivačica brenda i vlasnica preduzetničke radnje. Zajedno sa suprugom Minjom, koji je moja bezrezervna podrška, oslonac i desna ruka, činimo okosnicu našeg tima. Imamo mnogo spoljnih saradnika bez kojih ne bismo mogli da organizujemo posao; beskrajno smo im zahvalni na svim sugestijama, savetima i pomoći tokom svih ovih godina.
Šta je bila poslovna prekretnica?
Svetlana Petrović: Već na početku poslovanja shvatili smo potencijal pružanja dodatne usluge kroz brendiranje. Hteli smo da zaokružimo proces i ponudimo firmama i pojedincima mogućnost personalizacije cegera s njihovim sopstvenim logotipom, sloganom ili tekstom po želji. S obzirom na to da su naši jednobojni cegeri izrađeni od pamučnog keper-platna vrhunskog kvaliteta, koje može izdržati tehniku brendiranja mašinskim vezom bez problema, odlučili smo se da to uključimo u našu ponudu. Poslovna prekretnica bila je kupovina mašine za digitalni vez, koja nam je isprva služila za unikatnu personalizaciju torbi po želji kupca. Uvođenje brendiranja tehnikom digitalnog veza omogućilo je pružanje kvalitetne, luksuzne i isplative usluge, posebno za kompanijske promotivne aktivnosti.
Da li ste konkurisali za subvencije?
Svetlana Petrović: Da, 2019. godine konkurisali smo preko Fonda za razvoj Republike Srbije za kredit namenjen početnicima u poslovanju radi nabavke opreme. Preko tog kredita nabavili smo industrijsku vez-mašinu s dve glave i dvanaest igala.
Zašto baš vez-mašinu?
Svetlana Petrović: Vez-mašina odabrana je jer omogućava brendiranje ceger-torbi logotipom ili personalizovanim porukama. Digitalni vez obezbeđuje kvalitet, luksuz i isplativost, te omogućava da cegeri postanu pokretna reklama za kompanije. Takođe, pružila nam je mogućnost uslužnog mašinskog veza na drugim tekstilnim proizvodima prema želji klijenta.
Šta vam je najveći poslovni izazov?
Svetlana Petrović: Najveći izazovi s kojima se susrećemo su kontinuitet u poslovanju i konstantnost potražnje. Opšta globalna neizvesnost, kao i pandemija, ostavile su traga, posebno na nabavku kvalitetnih cegera kao što su naši za događaje i promocije.
Koje tačno proizvode imate u ponudi?
Svetlana Petrović: U ponudi imamo pet veličina jednobojnih cegera od pamučne keper-tkanine i četiri veličine (izuzev BizBeg cegera) od šarene dekorativne panama-tkanine:
- Veliki ceger: idealan za kupovinu, putovanja i svakodnevne aktivnosti; velike nosivosti.
- Srednji ceger: praktičan za posao, pakovanje poklona ili nošenje dokumenata.
- Ceger za knjigu: savršen za ljubitelje knjiga ili raznih sitnica.
- Ceger za bocu: elegantno pakovanje za flašu vina.
- BizBeg ceger: namenjen promociji brenda ili distribuciji reklamnog materijala na poslovnim događajima.
Za dodatne informacije svako može kontaktirati s nama.
Koliko vam je potrebno vremena za izradu cegera?
Svetlana Petrović: Vreme izrade cegera zavisi od kompleksnosti dizajna i personalizacije; trudimo se da budemo efikasni i brzi, bez kompromisa po pitanju kvaliteta. Rokovi izrade variraju, zavisno od količine i specijalnih zahteva. Nakon definisanog dogovora pristupamo izradi cegera. Ukoliko se radi o projektu za kompanije gde treba izraditi stotine komada koji bi se brendirali, potrebno nam je nekoliko nedelja, pa čak i mesec dana ako se radi o hiljadama komada.
Individualne i male porudžbine isporučujemo, u proseku, za dva dana. Lageri su nam minimalni, ali imamo želju da raspolažemo većim količinama cegera koje bismo mogli brže isporučiti. Trenutno nam je kapacitet izrade između 1000 i 1500 cegera mesečno.
Koliko cegera ste do sada izradili i po čemu se oni izdvajaju od drugih na tržištu?
Svetlana Petrović: Naši cegeri se izdvajaju po kvalitetnim materijalima od kojih su izrađeni (jednobojna keper-tkanina od 100% pamuka velike gramaže, te dekorativna panama-tkanina s teflonskim premazom), po načinu izrade od jednog komada materijala, po preciznosti izrade, po izdržljivim ručkama od pamučnih gurtni, kao i po mogućnosti personalizacije tehnikom digitalnog veza.
Do početka 2025. godine izradili smo preko 15.000 komada cegera.
Ko su vaši kupci?
Svetlana Petrović: Kupci Moja Malena cegera su kompanije koje koriste cegere za promociju ili poklone, te žele da se izdvoje iz mase sličnih promotivnih materijala. S ponosom možemo reći da je tokom prvih šest godina više od 90 kompanija iz različitih oblasti kupovalo Moja Malena cegere.
Takođe, naši kupci su pojedinci (uglavnom dame) koji žele ekološki prihvatljivu trajnu alternativu plastičnim kesama, ili originalne ceger-torbe za sebe, ili poklon voljenim osobama.
Dakle, gajite veoma prisan odnos prema klijentima?
Svetlana Petrović: Da! Imamo preko 600 različitih individualnih kupaca, a s velikim brojem povratnika je saradnja prerasla u lično prijateljstvo. Ponosni smo na različite firme i udruženja koji svake godine uzimaju naše proizvode.
Da li vam je potreban sajt za poslovanje?
Svetlana Petrović: Sajt nam pomaže u prezentaciji proizvoda, olakšava proces naručivanja, te pruža dodatne informacije o našem brendu i vrednostima.
Zašto ste odabrali .rs domen?
Odabrali smo .rs domen jer želimo naglasiti da smo domaći brend koji posluje u Srbiji, te promoviše lokalne vrednosti. Kao lokalni srpski brend s globalnim ambicijama jednostavno smo hteli naglasiti poreklo na koje se veoma ponosimo; sada nam je to deo identiteta. Ponosni smo što su svi naši dobavljači domaći takođe sa .rs domenima.
Kakvi su vam planovi za dalje?
Svetlana Petrović: Planiramo nabavku dodatnih mašina za vez kako bismo povećali konkurentnost i kapacitet izrade. Takođe imamo planove o ulaganju u edukaciju, kako u oblasti izrade programa za digitalni vez tako i u sve druge oblasti koje svakodnevno poslovanje donosi; takođe želimo da ojačamo prisustvo na tržištu kroz različite marketinške aktivnosti.