Uz njihove vrhunske belgijske praline i čokolade u luksuznom i personalizovanom pakovanju svakome možete prirediti slatku radost i zadovoljstvo uživanja u raznovrsnim ukusima.
Kako je nastao „Acante”?
Boris Pezelj: U industriji konditorskih proizvoda prisutni smo više od decenije i to sa brendom „Candy Universe”, koji predstavlja maloprodaju, tzv. pick and mix slatkiša, po tržnim centrima u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu.
Sa već pozamašnim iskustvom, 2019. godine pokrenuli smo „Acante”, brend koji isključivo sarađuje s firmama i korporacijama, tj. malim i velikim preduzećima na polju izrade korporativnih poklona po želji.
Sanja Pezelj: U osnovi, mi prilagođavamo korporativne poklone u svakom pogledu: od kombinacije čokoladnih dražeja, belgijskih čokolada i pralina, do izgleda i dizajna same ambalaže. Tokom četiri godine poslovanja stekli smo poverenje mnogih klijenata na ovom polju, o čemu svedoči i činjenica da nam se postojeći klijenti uvek iznova vraćaju.
Kako se rodila ideja da pravite baš korporativne poklone?
Boris Pezelj: Prvi upit smo dobili još davne 2014. godine, kada je jedna banka od nas naručila 2.000 poslovnih poklona. U tom trenutku, to je za nas bio šlag na torti pored redovnog poslovanja. Ipak, iako smo prihvatili posao, usled izvesnih operativnih stvari, u tom trenutku smo morali da se usredsredimo na maloprodaju i ostavimo na čekanju čitavu ideju o korporativnim poklonima.
Sanja Pezelj: Nekoliko godina kasnije, ta ideja se ponovo pojavila, a sve zahvaljujući našim „Candy Universe” mušterijama. One su nas podsetile da raznorazne kombinacije slatkiša mogu poslužiti kao izvrstan korporativan poklon. Naime, već smo imali sjajan asortiman kvalitetnih proizvoda i zanimljivo dizajnirana pakovanja, pa se postavljalo pitanje zašto ne bismo izrađivali i poslovne poklone.
Stoga smo 2019. godine odlučili da se posvetimo pravljenju korporativnih poklona. Osnovali smo brend „Acante”, napravili sajt posvećen firmama i kompanijama, dodali nove proizvode i dizajnirali odgovarajuću ambalažu koju je moguće brendirati prema želji i potrebama naručioca. Imali smo sreće da se čitav poduhvat od samog početka pokazao kao pun pogodak.
Kako dolazite do klijenata?
Sanja Pezelj: Isključivo putem našeg prisustva na internetu, preporuka i ljudi koji su imali prilike da probaju proizvode koje nudimo uz naš prvi brend, „Candy Universe”.
Takođe, kroz tendere često konkurišemo za poslove ali, nažalost, dešava se da budemo „žrtve” nelojalne konkurencije.
Koliko je komplikovano sklopiti dogovor sa klijentom kao što je jedna korporacija?
Boris Pezelj: To je vrlo složen proces. Isprva to nismo znali, pa smo, unutar različitih firmi, komunicirali sa svima: od marketing menadžera, preko kadrovske službe, do direktorove sekretarice. Međutim, to je rezultovalo dobijanjem oprečnih informacija, tako da se dešavalo da zapravo ne znamo šta tačno klijent želi. Ipak, na vreme smo shvatili da nam je neophodna pomoć osobe koja poseduje adekvatno iskustvo u ovakvoj vrsti poslovanja. Tako smo angažovali našeg kolegu Miljana, koji nam je veoma pomogao i podučio nas kome u jednoj firmi treba da se obratimo za ostvarivanje ovakvog vida saradnje.
Kada ste znali da ste na pravom putu?
Sanja Pezelj: To je bilo usled saradnje sa Adiko bankom. Sticaj okolnosti je bio takav da nas je marketinška agencija sa kojom su sarađivali kontaktirala neposredno pred događaj koji je bio veoma važan za tu banku. Što bi se reklo, „u minut do 12”. Uz sve to, imali su veoma specifičan zahtev – da im obezbedimo brendirana trouglasta pakovanja pralina za njihove poslovne saradnike.
Ne mogu da kažem, bilo je veoma zahtevno ispuniti njihove želje u tako kratkom roku. Ipak, uspeli smo da sve obavimo krajnje ekspresno i uz pružanje maksimalnog kvaliteta. Nakon događaja, svoje zadovoljstvo i oduševljenje klijent nam je iskazao pisanim putem. Tada smo, bez lažne skromnosti, porasli u sopstvenim očima.
Koji su najveći izazovi sa kojima se suočavate u svom poslu?
Boris Pezelj: To su definitivno i bez ikakvog pogovora, rokovi. Jednostavno, mnogim firmama obezbeđivanje korporativnih poklona nije stavka koju stalno imaju u fokusu. Zato se neretko dešava da na njih zaborave ili ih odlažu, sve dok ne dođe poslednji trenutak. Naravno, dajemo sve od sebe kako bi ispunili sva očekivanja ovakvih klijenata i ulažemo dodatne napore, ali sve to nam pojačava stres. Zato uvek apelujemo da nam se jave na vreme.
Da ne grešimo dušu, naravno, ima onih koji još tokom leta dogovaraju korporativne poklone za Novu godinu i takvim klijentima smo onda u mogućnosti da ispunimo i najkomplikovanije zahteve.
Sanja Pezelj: Jedan klijent nam se, na primer, javio 30. decembra, panično tražeći da mu već za naredni dan spremimo poklone za zaposlene. Kud ćemo, šta ćemo, svi smo se sjatili i ostali do sitnih sati. Istini za volju, nismo stigli da izbrendiramo pakovanje jer je zaista bilo nemoguće to sprovesti u delo, ali sve ostalo je bilo završeno na vreme.
Ovo iskustvo nas je naučilo da uvek ostavljamo malo lufta za takve kupce i naoštrimo se za rad u cajtnotu.
Koliko ranije treba da se klijenti jave za poslovne poklone?
Sanja Pezelj: Imamo klijente koji s nama dogovaraju godišnju nabavku i to je idealan scenario. Zašto? Zato što klijent tada dobija ubedljivo najnižu cenu, a mi imamo dovoljno vremena da pripremimo adekvatnu ambalažu. Takvi su, na primer, A1, Štrabag (Strabag), Hemorfarm i mnogi drugi klijenti.
Boris Pezelj: Ako je pak reč o pojedinačnoj kupovini, recimo za Novu godinu, onda je najbolje da nam se jave u septembru-oktobru. Nije na odmet ostaviti mogućnost klijentu da napravi nekakvu reviziju svojih želja, tipa: koje bi proizvode želeli u poklonu, kome sve žele da ga plasiraju i kakav efekat žele da s njim ostvare. Naravno, ukoliko nemaju nikakvu zamisao, mi smo tu da im da ponudimo pregršt predloga.
Pokazalo se da je to najbolja praksa kojom se osigurava da naručilac bude prezadovoljan krajnjim ishodom.
Koliko vam znači sam sajt za poslovanje?
Sanja Pezelj: Jednom rečju, neopisivo. Mi se trudimo da budemo maksimalno transparentni, pa otuda na sajtu brenda „Acante” potencijalni klijenti mogu da vide sve dostupne proizvode, da ih uporede, saznaju cenu i odaberu. Čitav sajt je kreiran s namerom da kupcima čitav proces odabira korporativnog poklona što manje uzurpira vreme i skrati postupak kreiranja porudžbine. Dakle, na njima je samo da izaberu proizvod i količinu.
Zašto ste odabrali .rs domen?
Boris Pezelj: Odgovor na to pitanje je kristalno jasan: mi smo domaća firma koja posluje u Srbiji. Ni u jednom trenutku se nije postavljalo pitanje koji ćemo domen uzeti. Jedan nam je bio sve vreme na pameti, a to je .rs domen.