Разлози за суспензију су некада оправдани, некада нису, а процес враћања налога није увек лак и успешан.
Проћи ћемо најважније кораке када је реч о отварању налога и могућим разлозима за суспензију.
Отварање профила предузећа на Гугл платформи
Профил предузећа на Гуглу или скраћено GBP могуће је отворити на више начина, а три најчешћа су:
- Власник отвара налог свог предузећа − и његова џимејл адреса је повезана са тим налогом;
- Посетилац бизниса види да на мапи недостаје бизнис са којим је управо имао искуства и отвара налог из опције „додај место које недостаје”. У овом случају, нико није власник тј. ничија имејл адреса није повезана са налогом;
- Гугл на основу података које је генерисао на интернету о бизнису формира налог − и у овом случају нико није власник тј. ничија имејл адреса није повезана са налогом.
За власнике предузећа од пресудне важности је да траже власништво над налогом и да налог верификују како би имали контролу над њим и спречили да неко други преузме власништво, као нпр. конкуренција, нека друга фирма или неко физичко лице које нема везе са бизнисом.
Власништво и верификација налога
Власништво над налогом је услов да бисте могли да:
✅ верификујете налог
✅ одговарате на оцене и коментаре
✅ постављате садржај у налогу
✅ мењате информације у налогу
✅ постављате слике и видео-записе као власник
✅ имате приступ ID налога
✅ контролишете промену информација
✅ имате приступ налогу када је суспендован.
Разлози за суспензију налога
У центру за помоћ на Профилу предузећа на Гуглу (Google Business Profile Help) постоји велика библиотека текстова који могу да вам помогну да од старта правилно формирате и попуните свој налог.
Од многих разлога због којих може да се деси суспензија најчешћи су:
- Недоследност информација на налогу предузећа и другим местима на интернету као што је веб-сајт, подаци о фирми у регистрима АПР-у, налозима на друштвеним мрежама и сл.
- Кршење Гуглових правила као што је стављање кључних речи у име предузећа, а те кључне речи не постоје у званичном имену фирме, нетачан одабир категорије, бесмислени текстови у опису итд.
- Детекција сумњивих активности као што је велики број промена истовремено, велики број оцена и коментара (reviews) постављених у року од пар сати, постављање обмањујућих слика итд.
- Пријава од стране конкуренције или неког другог да налог крши смернице
- Велики број промена на налогу у истом тренутку.
Такође, треба бити на опрезу коме се додељује приступ налогу. Додељивање приступа мејлу који је повезан са већим бројем суспендованих налога може бити један од разлога за суспензију налога.
Опоравак суспендованог налога
Бизниси још увек не препознају важност власништва и верификације над Google Business Profile налозима и тога постају свесни тек у моменту када настане проблем, тј. суспензија.
Када је налог суспендован, неопходно је да се обратите Гугл подршци. Пре тога, треба да се упознате са корацима које ћете предузети пре него што започнете процес попуњавања формулара за враћање налога.
Налози „Предузећа на Гуглу” намењени су бизнисима који су регистровани по законима држава у којима се налазе.
Да бисте доказали легитимност свог бизниса, потребно је да припремите документацију која то потврђује, и да је приложите у формулару најкасније у року од 60 минута од отварања обрасца. У супротном, документација неће бити приложена уз жалбу.
Докази који ће повећати шансе да се жалба усвоји:
✅ Званична регистрација предузећа из АПР-а
✅ Решења за посебне локације, случај када постоји више пословних јединица
✅ Потврде о плаћеном порезу.
Добро ће доћи рачуни за комуналне услуге који гласе на предузеће на којима се види адреса наведена у GBP налогу, као што су:
✅ струја
✅ телефон
✅ вода
✅ интернет.
ВАЖНА НАПОМЕНА:
Веома је важно да проверите да ли се назив и адреса предузећа у документима које шаљете као доказ подударају са подацима на профилу за који подносте жалбу. Уколико се подаци не поклапају, ваша жалба ће бити одбијена као неоснована.
Чест упит који добијамо јесте где да се пронађе ID налога, који је обавезан податак да би формулар био прихваћен, направили смо видео-туторијал у којем смо објаснили овај процес.