Suspendovan Google Business Profile nalog

FacebookLinkedinEmail
01.10.2024.
Suspendovan Google Business Profile nalog
Sve više nam se, u poslednjih par meseci, javljaju biznisi sa problemom suspendovanog Google Business Profile naloga, nekadašnjeg My Business Profile, ili na srpskom: Profil preduzeća na Guglu.

Razlozi za suspenziju su nekada opravdani, nekada nisu, a proces vraćanja naloga nije uvek lak i uspešan.

Proći ćemo najvažnije korake kada je reč o otvaranju naloga i mogućim razlozima za suspenziju.

Otvaranje profila preduzeća na Gugl platformi

Profil preduzeća na Guglu ili skraćeno GBP moguće je otvoriti na više načina, a tri najčešća su:

  • Vlasnik otvara nalog svog preduzeća − i njegova džimejl adresa je povezana sa tim nalogom;

  • Posetilac biznisa vidi da na mapi nedostaje biznis sa kojim je upravo imao iskustva i otvara nalog iz opcije „dodaj mesto koje nedostaje”. U ovom slučaju, niko nije vlasnik tj. ničija imejl adresa nije povezana sa nalogom;
  • Gugl na osnovu podataka koje je generisao na internetu o biznisu formira nalog − i u ovom slučaju niko nije vlasnik tj. ničija imejl adresa nije povezana sa nalogom.

Za vlasnike preduzeća od presudne važnosti je da traže vlasništvo nad nalogom i da nalog verifikuju kako bi imali kontrolu nad njim i sprečili da neko drugi preuzme vlasništvo, kao npr. konkurencija, neka druga firma ili neko fizičko lice koje nema veze sa biznisom.

Vlasništvo i verifikacija naloga

Vlasništvo nad nalogom je uslov da biste mogli da:

✅ verifikujete nalog

✅ odgovarate na ocene i komentare

✅ postavljate sadržaj u nalogu

✅ menjate informacije u nalogu

✅ postavljate slike i video-zapise kao vlasnik

✅ imate pristup ID naloga

✅ kontrolišete promenu informacija

✅ imate pristup nalogu kada je suspendovan.

Razlozi za suspenziju naloga

U centru za pomoć na Profilu preduzeća na Guglu (Google Business Profile Help) postoji velika biblioteka tekstova koji mogu da vam pomognu da od starta pravilno formirate i popunite svoj nalog.

Od mnogih razloga zbog kojih može da se desi suspenzija najčešći su:

  • Nedoslednost informacija na nalogu preduzeća i drugim mestima na internetu kao što je veb-sajt, podaci o firmi u registrima APR-u, nalozima na društvenim mrežama i sl.
  • Kršenje Guglovih pravila kao što je stavljanje ključnih reči u ime preduzeća, a te ključne reči ne postoje u zvaničnom imenu firme, netačan odabir kategorije, besmisleni tekstovi u opisu itd.
  • Detekcija sumnjivih aktivnosti kao što je veliki broj promena istovremeno, veliki broj ocena i komentara (reviews) postavljenih u roku od par sati, postavljanje obmanjujućih slika itd.
  • Prijava od strane konkurencije ili nekog drugog da nalog krši smernice
  • Veliki broj promena na nalogu u istom trenutku.

Takođe, treba biti na oprezu kome se dodeljuje pristup nalogu. Dodeljivanje pristupa mejlu koji je povezan sa većim brojem suspendovanih naloga može biti jedan od razloga za suspenziju naloga.

Oporavak suspendovanog naloga

Biznisi još uvek ne prepoznaju važnost vlasništva i verifikacije nad Google Business Profile nalozima i toga postaju svesni tek u momentu kada nastane problem, tj. suspenzija.

Kada je nalog suspendovan, neophodno je da se obratite Gugl podršci. Pre toga, treba da se upoznate sa koracima koje ćete preduzeti pre nego što započnete proces popunjavanja formulara za vraćanje naloga. 

Nalozi „Preduzeća na Guglu” namenjeni su biznisima koji su registrovani po zakonima država u kojima se nalaze.

Da biste dokazali legitimnost svog biznisa, potrebno je da pripremite dokumentaciju koja to potvrđuje, i da je priložite u formularu najkasnije u roku od 60 minuta od otvaranja obrasca. U suprotnom, dokumentacija neće biti priložena uz žalbu.

Dokazi koji će povećati šanse da se žalba usvoji:

✅ Zvanična registracija preduzeća iz APR-a

✅ Rešenja za posebne lokacije, slučaj kada postoji više poslovnih jedinica

✅ Potvrde o plaćenom porezu.

Dobro će doći računi za komunalne usluge koji glase na preduzeće na kojima se vidi adresa navedena u GBP nalogu, kao što su:

✅ struja

✅ telefon

✅ voda

✅ internet.

VAŽNA NAPOMENA:

Veoma je važno da proverite da li se naziv i adresa preduzeća u dokumentima koje šaljete kao dokaz podudaraju sa podacima na profilu za koji podnoste žalbu. Ukoliko se podaci ne poklapaju, vaša žalba će biti odbijena kao neosnovana.

Čest upit koji dobijamo jeste gde da se pronađe ID naloga, koji je obavezan podatak da bi formular bio prihvaćen, napravili smo video-tutorijal u kojem smo objasnili ovaj proces.

 

 

FacebookLinkedinEmail