Пажња, пажња! Како да водите контент маркетинг ако се бавите „досадним” послом

FacebookLinkedinEmail
13.01.2025.
Како да водите контент маркетинг ако се бавите „досадним” послом
Да на самом почетку разјаснимо једну ствар – гледано са стране маркетинга, не постоје „досадни” послови. Производи или услуге које нудите никако нису нешто што „смара људе”. Напротив, нешто је неинспиративно само уколико је представљено кроз досадан садржај.

Дакле, иако вам се можда чини да књиговодствене услуге, продаја душека или пластичних чаша нису ствари око којих се могу креирати садржаји који ће бити занимљиви потенцијалним клијентима или купцима, истина је заправо сасвим другачија. Све што је потребно јесте мала промена угла из ког гледате на свој бизнис, зрнце маште и добра маркетиншка стратегија.

Па да видимо, како да водите контент маркетинг ако се бавите „досадним” послом и које то стратегије можете применити.

Фокусирајте се само на проблеме људи којима сте потребни

Рецимо да имате књиговодствену фирму која је специјализована за пружање услуга малим предузетницима. На свом сајту сте представили понуду, навели на које начине можете помоћи потенцијалним клијентима, рекли колико све то кошта и поставили блог текстове који говоре о уопштеним књиговодственим темама јер „то тако треба”. То исто је урадила и ваша конкуренција. Сви имају практично исти садржај и обраћају се најширој могућој публици, надајући се да ће у гомили „погодити” неког клијента.

„Јесте мало досадно, али сви тако раде, па и ја. Нема ту шта да се мења”, можда ћете рећи.

Међутим, оваква монотонија, карактеристична за велики број бранши (довољно је да погледате пет сајтова са истом тематиком и вероватно ћете помислити да сви само преписују једни од других) заправо је одлична прилика за вас. Будући да је мало бизниса који привлаче пажњу иновативним садржајем, ваш посао је далеко лакши. Потребно је само да реално сагледате ствари и направите малу промену у приступу.

Дакле, као прво, своје услуге нудите уском кругу људи. То значи да ваш садржај, највероватније, људи неће делити са својим пријатељима и познаницима на друштвеним мрежама. Према томе, нема потребе да се својим садржајем обраћате широком аудиторијуму, већ се фокусирајте на тачно оне особе којима су заиста потребне ваше услуге и које траже доброг књиговођу.

То можете постићи тако што ћете писати блогове који су од велике користи управо власницима малих фирми који се боре са мноштвом проблема и очајнички им је потребна помоћ.

Овај процес започиње прављењем листе најчешћих питања која вам постојећи клијенти постављају. На пример: Како наплатити потраживања од неплатиша, Како проверити да ли је фирми блокиран рачун или Како се плаћа порез по одбитку.

Прикупите тридесетак оваквих питања, а затим искористите Google Ads Keyword Planner и проверите колико је интересовање за сваку од ових кључних речи како бисте сазнали колико је велика ваша потенцијална публика. Рецимо, порез по одбитку има у просеку чак 480 упита сваког месеца, што значи да је ово тема коју заиста вреди на занимљив начин обрадити у блог тексту јер постоји публика гладна оваквог садржаја.

Након што ове кораке прођете за сваку од ставки са ваше листе, створићете базу знања која је преко потребна сваком малом предузетнику и својој публици пружити помоћ за којом грозничаво трага. И одједном, интересантан маркетинг садржај учинио је да ваш „досадни” посао постане веома занимљив и користан циљаној публици, и притом донео нове клијенте.

Покажите занимљиве аспекте свог посла

Бизнис којим се бавите познајете темељно и вероватно је мало тајни које још скрива од вас. Зато вам се може учинити да се бавите досадним послом. Заправо, само сте заборавили да све има и своју забавну, јединствену и инспиративну страну која заправо може бити окосница садржаја којим промовишете свој „досадни” посао.

Да ли сте размишљали о томе зашто људи деле неки садржај на својим друштвеним мрежама? Постоји више разлога, а најчешћи су:

  • пружање забаве или корисних информација другима
  • подржавање неке иницијативе која им се допада
  • јачање веза са пријатељима
  • дефинисање и представљање себе дугима.

Да ли се ваш бизнис уклапа у неку од ових ставки?

Рецимо, уколико постоји нека иницијатива коју сматрате блиском, можете баш то искористити за промоцију свог „досадног” посла. Да се вратимо на пример са фирмом за књиговодствене услуге. Узмимо да свим срцем подржавате кампању „Купујмо домаће”. Пишући о томе на које све начине ова иницијатива помаже домаћој економији и објашњавајући како то све утиче на мале предузетнике који су ваша циљна група, можете на веома занимљив начин промовисати свој бизнис и привући оне клијенте који такође подржавају ову идеју и деле исте вредности.

Друга опција коју можете искористити јесте прављење садржаја који ће бити фокусиран на то како је ваша фирма помогла некоме. Особе које су ваши потенцијални клијенти највероватније се срећу са сличним проблемима и изазовима које сте некоме већ решили. Зато направите студију случаја, покажите и објасните како сте дошли до решења и колико је то било значајно за предузетника који вас је ангажовао. Не само да ћете тако публици пружити корисне информације које ће са задовољством конзумирати, већ ћете истовремено показати да ваша фирма пружа услугу која решава проблеме.

Дакле, не заборавите да је неки садржај досадан само ономе коме не решава неку муку. Уколико са тог становишта анализирате различите маркетиншке кампање, брзо ће вам постати јасно да су многи од „ултра занимљивих” бизниса заправо једнако „досадни” као и онај којим се ви бавите и да „вау” фактор постижу одабиром другачијег и необичног угла из ког представљају оно чиме се баве. Потребно је само да размислите која је то перспектива коју можете ефикасно искористити за промоцију онога чиме се бавите.

Поред писаних, користите и друге формате садржаја

Маркетинг садржај многи поистовећују са писањем блог текстова, прављењем студија случаја… заборављајући да, поред писаних, постоје и други формати и медији.

Ваш садржај уопште не мора бити у форми писане речи. Рецимо, садржај у форми Јутјуб видеа је нешто што вашем „досадном” послу може пружити забавну ноту, посебно уколико, поред тога што је занимљив, видео доноси и неку корист за гледаоца. Наравно, можете користити кратке видео-форме у којима језгровито едукујете публику о неким специфичним питањима, правити нешто дуже клипове дубље залазећи у одређену тему или направити подкаст у коме ћете детаљно претресати најболније тачке које ваши потенцијални клијенти имају.

Ваш садржај може бити и у облику неког згодног алата који бесплатно дајете својој публици. Да се вратимо на пример књиговодствене фирме. Ово је посао који укључује прављење различитих прорачуна везаних за дугове, потраживања, порезе… А то су све ствари које функционишу по одређеној формули и могу бити „спаковане” у облику неке апликације. Тако можете, на пример, направити онлајн калкулатор ПДВ-а, или калкулатор путем којег ваш потенцијални корисник лако може обрачунати плату за свог запосленог.

Да, можете написати и блог текст о томе како изгледа процес за израчунавање ових ствари, али пружајући бесплатан онлајн алат људима заправо знатно олакшавате читаву ствар, ојачавате однос поверења и изграђујете своју репутацију јер им решавате конкретан проблем.

Све ово учиниће да привучете публику и биће од велике помоћи у генерисању нових клијената.

FacebookLinkedinEmail