Dakle, iako vam se možda čini da knjigovodstvene usluge, prodaja dušeka ili plastičnih čaša nisu stvari oko kojih se mogu kreirati sadržaji koji će biti zanimljivi potencijalnim klijentima ili kupcima, istina je zapravo sasvim drugačija. Sve što je potrebno jeste mala promena ugla iz kog gledate na svoj biznis, zrnce mašte i dobra marketinška strategija.
Pa da vidimo, kako da vodite kontent marketing ako se bavite „dosadnim” poslom i koje to strategije možete primeniti.
Fokusirajte se samo na probleme ljudi kojima ste potrebni
Recimo da imate knjigovodstvenu firmu koja je specijalizovana za pružanje usluga malim preduzetnicima. Na svom sajtu ste predstavili ponudu, naveli na koje načine možete pomoći potencijalnim klijentima, rekli koliko sve to košta i postavili blog tekstove koji govore o uopštenim knjigovodstvenim temama jer „to tako treba”. To isto je uradila i vaša konkurencija. Svi imaju praktično isti sadržaj i obraćaju se najširoj mogućoj publici, nadajući se da će u gomili „pogoditi” nekog klijenta.
„Jeste malo dosadno, ali svi tako rade, pa i ja. Nema tu šta da se menja”, možda ćete reći.
Međutim, ovakva monotonija, karakteristična za veliki broj branši (dovoljno je da pogledate pet sajtova sa istom tematikom i verovatno ćete pomisliti da svi samo prepisuju jedni od drugih) zapravo je odlična prilika za vas. Budući da je malo biznisa koji privlače pažnju inovativnim sadržajem, vaš posao je daleko lakši. Potrebno je samo da realno sagledate stvari i napravite malu promenu u pristupu.
Dakle, kao prvo, svoje usluge nudite uskom krugu ljudi. To znači da vaš sadržaj, najverovatnije, ljudi neće deliti sa svojim prijateljima i poznanicima na društvenim mrežama. Prema tome, nema potrebe da se svojim sadržajem obraćate širokom auditorijumu, već se fokusirajte na tačno one osobe kojima su zaista potrebne vaše usluge i koje traže dobrog knjigovođu.
To možete postići tako što ćete pisati blogove koji su od velike koristi upravo vlasnicima malih firmi koji se bore sa mnoštvom problema i očajnički im je potrebna pomoć.
Ovaj proces započinje pravljenjem liste najčešćih pitanja koja vam postojeći klijenti postavljaju. Na primer: Kako naplatiti potraživanja od neplatiša, Kako proveriti da li je firmi blokiran račun ili Kako se plaća porez po odbitku.
Prikupite tridesetak ovakvih pitanja, a zatim iskoristite Google Ads Keyword Planner i proverite koliko je interesovanje za svaku od ovih ključnih reči kako biste saznali koliko je velika vaša potencijalna publika. Recimo, porez po odbitku ima u proseku čak 480 upita svakog meseca, što znači da je ovo tema koju zaista vredi na zanimljiv način obraditi u blog tekstu jer postoji publika gladna ovakvog sadržaja.
Nakon što ove korake prođete za svaku od stavki sa vaše liste, stvorićete bazu znanja koja je preko potrebna svakom malom preduzetniku i svojoj publici pružiti pomoć za kojom grozničavo traga. I odjednom, interesantan marketing sadržaj učinio je da vaš „dosadni” posao postane veoma zanimljiv i koristan ciljanoj publici, i pritom doneo nove klijente.
Pokažite zanimljive aspekte svog posla
Biznis kojim se bavite poznajete temeljno i verovatno je malo tajni koje još skriva od vas. Zato vam se može učiniti da se bavite dosadnim poslom. Zapravo, samo ste zaboravili da sve ima i svoju zabavnu, jedinstvenu i inspirativnu stranu koja zapravo može biti okosnica sadržaja kojim promovišete svoj „dosadni” posao.
Da li ste razmišljali o tome zašto ljudi dele neki sadržaj na svojim društvenim mrežama? Postoji više razloga, a najčešći su:
- pružanje zabave ili korisnih informacija drugima
- podržavanje neke inicijative koja im se dopada
- jačanje veza sa prijateljima
- definisanje i predstavljanje sebe dugima.
Da li se vaš biznis uklapa u neku od ovih stavki?
Recimo, ukoliko postoji neka inicijativa koju smatrate bliskom, možete baš to iskoristiti za promociju svog „dosadnog” posla. Da se vratimo na primer sa firmom za knjigovodstvene usluge. Uzmimo da svim srcem podržavate kampanju „Kupujmo domaće”. Pišući o tome na koje sve načine ova inicijativa pomaže domaćoj ekonomiji i objašnjavajući kako to sve utiče na male preduzetnike koji su vaša ciljna grupa, možete na veoma zanimljiv način promovisati svoj biznis i privući one klijente koji takođe podržavaju ovu ideju i dele iste vrednosti.
Druga opcija koju možete iskoristiti jeste pravljenje sadržaja koji će biti fokusiran na to kako je vaša firma pomogla nekome. Osobe koje su vaši potencijalni klijenti najverovatnije se sreću sa sličnim problemima i izazovima koje ste nekome već rešili. Zato napravite studiju slučaja, pokažite i objasnite kako ste došli do rešenja i koliko je to bilo značajno za preduzetnika koji vas je angažovao. Ne samo da ćete tako publici pružiti korisne informacije koje će sa zadovoljstvom konzumirati, već ćete istovremeno pokazati da vaša firma pruža uslugu koja rešava probleme.
Dakle, ne zaboravite da je neki sadržaj dosadan samo onome kome ne rešava neku muku. Ukoliko sa tog stanovišta analizirate različite marketinške kampanje, brzo će vam postati jasno da su mnogi od „ultra zanimljivih” biznisa zapravo jednako „dosadni” kao i onaj kojim se vi bavite i da „vau” faktor postižu odabirom drugačijeg i neobičnog ugla iz kog predstavljaju ono čime se bave. Potrebno je samo da razmislite koja je to perspektiva koju možete efikasno iskoristiti za promociju onoga čime se bavite.
Pored pisanih, koristite i druge formate sadržaja
Marketing sadržaj mnogi poistovećuju sa pisanjem blog tekstova, pravljenjem studija slučaja… zaboravljajući da, pored pisanih, postoje i drugi formati i mediji.
Vaš sadržaj uopšte ne mora biti u formi pisane reči. Recimo, sadržaj u formi Jutjub videa je nešto što vašem „dosadnom” poslu može pružiti zabavnu notu, posebno ukoliko, pored toga što je zanimljiv, video donosi i neku korist za gledaoca. Naravno, možete koristiti kratke video-forme u kojima jezgrovito edukujete publiku o nekim specifičnim pitanjima, praviti nešto duže klipove dublje zalazeći u određenu temu ili napraviti podkast u kome ćete detaljno pretresati najbolnije tačke koje vaši potencijalni klijenti imaju.
Vaš sadržaj može biti i u obliku nekog zgodnog alata koji besplatno dajete svojoj publici. Da se vratimo na primer knjigovodstvene firme. Ovo je posao koji uključuje pravljenje različitih proračuna vezanih za dugove, potraživanja, poreze… A to su sve stvari koje funkcionišu po određenoj formuli i mogu biti „spakovane” u obliku neke aplikacije. Tako možete, na primer, napraviti onlajn kalkulator PDV-a, ili kalkulator putem kojeg vaš potencijalni korisnik lako može obračunati platu za svog zaposlenog.
Da, možete napisati i blog tekst o tome kako izgleda proces za izračunavanje ovih stvari, ali pružajući besplatan onlajn alat ljudima zapravo znatno olakšavate čitavu stvar, ojačavate odnos poverenja i izgrađujete svoju reputaciju jer im rešavate konkretan problem.
Sve ovo učiniće da privučete publiku i biće od velike pomoći u generisanju novih klijenata.