3 грешке које не смете правити када пишете блог

FacebookLinkedinEmail
24.02.2022.
3 грешке које не смете правити када пишете блог

Блог је постао обавезaн део сајта сваког бизниса, ма колико мали или велики био. И с правом је тако. Квалитетни блог текстови, написани по SEO правилима доносе велике и бројне користи:

  • помажу бренду да се позиционира као лидер на тржишту;
  • позиционирају вас као експерта на датом пољу;
  • одличан су комуникациони канал за дељење знања са публиком;
  • утичу на то да публика створи поверење у оно што радите;
  •  увећавају број органских посета сајту;
  • стварају публику која се стално враћа на сајт;
  • подстичу стварање конверзија;
  • могу бити почетак продајног левка.

Дакле, блог може бити изузетно снажан маркетиншки алат и носећи стуб доброг пословања једне фирме. Зато је потпуно невероватна чињеница да многе компаније имају великих мука да креирају врхунске блог текстове и искористе све позитивне ствари које им они могу донети.

Оно што је заједничко за већину ових бизниса јесте то да, приликом креирања блог текстова, праве неке од следећих честих грешака које их, на крају, превише коштају.

Прича о бренду, не о потенцијалном клијенту

Можда вам се неће свидети да ово прочитате, али већина ваше публике уопште није заинтересована за то шта се дешава са вашим бизнисом или унутар фирме. Не занима их ко су ваши нови партнери, да ли сте и где водили своје запослене на тим-билдинг, као ни то кога сте угостили из иностранства, да ли сте за своје запослене обезбедили нови апарат за кафу или које сте то нове службенике примили у своју екипу.

Егоизам је оно што карактерише све људе и ту лежи разлог зашто нам пажњу примарно привлачи оно што нам доноси неку корист или вредност и у чему се препознајемо. Вођени овим принципом, приступамо и претраживању ствари на интернету – у претраживач утипкамо само оно што нас лично занима. Управо то треба имати на уму приликом одабира тема и састављања текстова за блог секцију сајта.

Све у свему, уколико је текст од велике вредности за посетиоце сајта, не само да ће га са пажњом прочитати и халапљиво прогутати сваку написану реч, већ постоји и велика могућност да ће му се изнова вратити када им поново буде требала информација коју дајете у блогу.

Имајте на уму и да, у случају да на блогу желите да поделите и одређене садржаје везане за ваше пословање, потребно је да се водите Парето принципом или правилом 80/20. То значи да 80% текстова на вашем блогу мора бити садржај који доноси корист читаоцима, а 20% текстова може говорити о вашем бренду. Међутим, препоручљиво је да и текстове који говоре о вама формулишете на такав начин да истакнете које користи ваши клијенти остварују захваљујући догађају о којем говорите.

Да искористимо пример који смо раније навели. Рецимо да пишете о двоје нових радника које сте запослили.

У оваквим текстовима обично се само таксативно наведе ко су те особе, које квалификације и искуства поседују уз обавезно изражавање радости „што је наш тим сада јачи и бољи“. Уместо тога, далеко је боље да све ове ствари буду стављене у такав контекст којим се говори да ће ваше муштерије „сада добити квалитетнију и бржу услугу“ - „запослени ће моћи да вам посвете више времена како би решили проблем или недоумицу која вас мучи“, „сада можемо решити и XY проблем који сте сматрали нерешивим“ и слично. Овако формулисан блог текст читаоци ће доживети као да заправо говори о њима, односно о ономе што ће сада још додатно моћи да добију од вас или захваљујући вама.

Објављивање текстова који нису корисни

„Ја сам стручњак у свом пољу и зато ће сви хтети да чују моје мишљење на неку тему“ – ово је замка у коју су упали многи са својим блогом. Ствари заправо стоје тако да сви ми имамо прилично густе распореде и веома мало слободног времена, због чега пажљиво бирамо у шта ћемо га уложити. Другим речима, један блог пост нико неће сести да прочита осим уколико од њега неће добити неку вредност за себе.

Ево једног примера. Рецимо да имате свој фризерски салон за чији сајт пишете блог. И одаберете тему: Зашто да се шишате у фризерском салону?
Прво питање које се поставља јесте која је сврха овог текста? Који циљ њиме желите да остварите? Наиме, ваши клијенти неће га прочитати јер се већ фризирају код вас. Овај термин, такође, неће претраживати ни особе које се шишају у неком другом фризерском салону.

Друго питање јесте коме овакав текст доноси вредност. Претпоставка је да никоме не доноси нешто корисно будући да се иза овог наслова, највероватније, крије промотивни текст о вашем салону. Ако је циљ пружање нечег корисног читаоцу, онда би наслов пре гласио: Како да изаберете најбољег фризера за себе?

Одговор на треће питање – да ли се може очекивати да неко издвоји време како би прочитао блог са оваквим насловом – сам се намеће. Зашто би икога занимало баш ваше мишљење о разлозима зашто би се требало шишати у салону? Далеко је већа вероватноћа да ће особа, чим види овај наслов, помислити: „А где бих се то шишао ако не у салону“, и продужити даље.

Како избећи ову клопку?

Као што је већ споменуто, садржај блог текстова фокусирајте на своју публику и оно што њу интересује, а не на себе и свој бренд. Размислите о томе шта потенцијалне читаоце мучи, на која питања траже одговоре и затим пишите управо о томе. На тај начин аутоматски им пружите нешто вредно.

Користи се стручна терминологија и лоша структура текста

Уколико текст није написан тако да је лак за читање и разумевање публици ће бити досадан. А знамо да нико не воли досадне ствари, а још мање жели да им се враћа.

Коришћење стручне или слабо познате терминологије, предуге реченице, огромни пасуси без међунаслова и неповезан ток приче сигуран су рецепт за постизање ефекта поспаног зевања код читаоца. Заправо, уколико неко користи овакву „формулу“ за своје блог постове, једино му преостаје нада да је измислио најбољи лек против инсомније.

Шта је добра пракса?

  • коришћење терминологије коју сви разумеју;
  • писање кратких реченица у којима се не околиша;
  • писање текста тако да редови подсећају на разговор две особе;
  • груписање тематских целина и њихово одвајање међунасловима;
  • употреба листе тамо где је то потребно;
  • скраћивање параграфа на 5-6 реченица;
  • отклањање правописних грешака.

Да закључимо. У креирање блога на сајту улажете време, напоре, а можда и новац, посебно уколико ове текстове промовишете на друштвеним мрежама. Свакако не желите да све то буде протраћено, зар не? Зато, усмерите свој рад ка томе да блог текстови постану ризница корисних ствари за вашу публику и она ће се радо враћати по још и делити их са другима, а ваше конверзије ће расти.

FacebookLinkedinEmail