
SEO индустрија, која је огледало глобалног тржишта те нужно прати све ове процесе, такође се суочава са проблемима лимитираног тржишта и високе конкуренције за профитабилне кључне речи. Штавише, сталне промене алгоритма за рангирање и други технички захтеви везани за SEO сектор такмичење у конкурентним нишама чине још тежим.
Стога, уобичајени савети за успех у овој делатности, попут опредељивања за високорангиране кључне речи око којих постоји низак степен конкуренције све мање имају упоришта у стварности. Уместо тога, фокус треба ставити на напредне технике које постојећим ресурсима дају потпуно нову употребну вредност.
Осврнућемо се кратко на неке од приступа који тренутно дају најбоље резултате у овој пракси.
Изградња снажних темеља
Пре него што се упустимо у детаљније разматрање ових техника, треба напоменути да нови приступи захтевају чврсту основу. Имплементирање напредних процедура претраге кључних речи, према томе, неће бити могуће уколико се нисте побринули за то да ваша SEO инфраструктура буде сачињена од сврсисходних и поузданих елемената.
Овај пут, фокус ћемо ставити најпре на алате за претрагу, пре свега добро позната имена као што су:
- Ahrefs – специјализован алат за семантичку претрагу
- SEMrush – робустан алат који је веома погодан за анализу конкуренције
- Moz – поседује ресурсе за процену тежине кључних речи и вероватноће органског саобраћаја
- Google Keyword Planner – свеобухватан алат за оптимизацију читавог низа PPC и SEO параметара
- Ubersuggest – корисно средство за идентификовање сложених кључних речи.
Скренули бисмо пажњу и на метрике које је неопходно имати у виду како би се проценио успех било које имплементиране кључне речи:
- Тежина кључне речи (уобичајено, овај скор требало би да буде нижи од 30, а алате за процену тежине можете пронаћи на овом линку)
- Цена по клику (Cost-Per-Click или CPC)
- Обим претраге
- Ауторитет домена (Domain Authority или DA)
- Google Trends (начин да пратимо перформансе одређених кључних речи у дужем временском периоду
- Доступни SERP елементи (провером доступних елемената можемо да извршимо евалуацију да ли је неку кључну реч боље пласирати као органски резултат претраге или, на пример, истакнути исечак).
Стари зналци попут времена проведеног на страници, постотка конверзије или стопе кликтања (CTR) метрике су које пратимо када је процес претраге кључних речи већ завршен, те ћемо их овај пут прескочити.
Правилна употреба сложених кључних речи
Као што смо споменули у уводу, конкурентне SEO нише окарактерисане су ограниченом публиком и веома конкурентним кључним речима. Најбољи лек за овакво стање ствари налази се у специфичним сложеним речима које, уместо на висок број корисника, играју на карту високог степена испуњености намере претраге.
При томе треба имати у виду да сложене кључне речи уопште не представљају никакав ограничавајући фактор. Према новијим истраживањима, чак 70% свих термина унетих у поље за претрагу представљају управо сложене кључне речи. Начин на који ћете ви стећи предност над конкуренцијом, дакле, треба да се тражи у правилној употреби ових фраза зарад испуњења намере претраге.
Деловање у овом пољу је веома сложено и захтева сегментацију кључних речи (нпр. информативне и трансакционе) и процену метрика одређених кључних речи у својим сегментима. Коришћење алата као што су Similarweb и Google Search Console.
Оптимизација за гласовну претрагу
О овој теми је већ више пута било речи на овим страницама, али чињеница је да гласовна претрага добија све важније место у SEO констелацији. Наиме, употреба паметних звучника и сличних IoT оспособљених кућних уређаја за претрагу интернета тренд је који није више нужно резервисан за САД и западна тржишта. Напротив, поједине процене говоре да чак 130 милиона домаћинстава широм света поседује паметне звучнике, а овај број требало би да доживи експоненционални раст.
На сву срећу, опзимизација за овај канал претраге ослања се углавном на коришћење сложених кључних речи о којима је било речи у претходним редовима. У овом случају, потребно је ипак ставити још већи фокус на конверзационе кључне речи и НЛП (Natural Language Processing) ресурса.
Анализа тржишних процепа
Тржишни процепи најбоље се могу окарактерисати као прилике пропуштене од стране ваших конкурената. Иако су овакве прилике веома ретке, оне су ипак више него вредне разматрања. Ствар која ову ситуацију чини нешто повољнијом јесте да се ти уски процепи често састоје од свега неколико придева као што су луксузно, локално, специјализовано, итд.
Овај пут, истраживање се углавном може обавити уз помоћ алата као што су Moz и Ahrefs, а фокус треба ставити на речи са ниском конкуренцијом и високом испуњеношћу намере претраге.
Фокусирање на поврат инвестиција
Овде мислимо на кључне речи које обезбеђују снажан ROI (Return of Investment). Како проценити које кључне речи могу да осигурају највећи поврат инвестиција и дугорочно подрже такмичење у конкурентним нишама?
Егзактне бројеве, у овом случају, није могуће пронаћи, али комбинацијом различитих метрика као што су стопа кликтања и цена по клику за већ имплементиране кључне речи можемо добити доста добру идеју о томе које фразе могу да осигурају најопипљивије резултате. Алати као што је SEMrush дају вам могућност да извучете јасне корелације између кључних речи и корисничког понашања на интернету и на овај начин учините своју инвестицију још сигурнијом.
Креирање наменског садржаја
У претходним редовима могли смо видети да такмичење у конкуретним нишама захтева коришћење веома специфичних, конверзационих и сегментираних кључних речи. Уклапање ових фраза у традиционалне садржаје може представљати велики изазов и нарушити читав низ параметара које Гугл узима у обзир приликом рангирања страница. Чак и када бацимо поглед на теме које се на рангирање не односе непосредно (нпр. E-E-A-T), неприродно уклапање кључних речи може довести само до пенализације садржаја.
Према томе, активности везане за истраживање кључних речи и планирање садржаја не треба изводити одвојено. Резултати ове две активности морају да информишу једни друге и садржај увек треба планирати тако да лако може да апсорбује кључне речи које захтевају критеријуме о којима смо говорили раније.
Употреба питања у кључним речима
Напослетку, не би било лоше да се осврнемо на још једну технику која се често занемарује, али се и даље обраћа великом броју корисника. Реч је, наравно, о формулисању кључних речи у форми питања. Пре свега, употреба оваквих кључних речи знатно ће олакшати ваше напоре у погледу истраживања и оптимизације за гласовну претрагу.
Друго, велики број корисника и даље претражује интернет управо на овај начин. Уколико погледамо недавна истраживања, видећемо да је чак 14,1% укупних претрага на интернету изведен управо у форми неке врсте питања. Узевши у обзир висок ниво конкуренције у данашњој SEO индустрији, обраћање овом тржишишту може се показати као веома исплатива идеја.
Закључак
Када се све сабере и одузме, можемо закључити да за проблем истраживања кључних речи у конкурентним нишама не постоји право решење. Тачније, не постоји решење које је ексклузивно за наведени проблем или за њега даје гарантоване резултате. Стога, ниједан од предлога који смо изнели неће представљати никакву новину за читаоце упућене у кретања у SEO индустрији.
Ипак, пут до успеха не мора увек да буде поплочан инвентивним решењима. У овом случају, лек за наше проблеме налази се у правилној употреби ресурса који су нам већ добро познати, пажљивом планирању и огромним количинама стрпљења. Бавити се овим стварима није увек лако нити пријатно, али је у условима данашњег тржишта више него неопходно.