SEO aнализа конкуренције

FacebookLinkedinEmail
22.07.2024.
SEO aнализа конкуренције
У данашње време, SEO арена је несумњиво постала веома конкурентно тржиште.

 Према подацима објављеним на порталу Search Engine Journal, 44% предузећа на простору Северне Америке тренутно инвестира пословне ресурсе у овај вид маркетинга.

Иако још треба да видимо како ће се ови бројеви одразити на глобалној скали, они су ипак добра смерница која нам говори да SEO убрзано постаје норма у свим тржишним секторима и деловима света.

Ипак, неминовaн раст конкуренције у борби за повољно SERP (Search Engine Results Page) рангирање не треба априори узимати као неповољну околност.

Учење на туђим искуствима увек је било важан део пословања сваке успешне компаније, а темељна анализа конкуренције може једном предузећу дати обиље вредних података који могу бити смернице за унапређење SEO пракси. У том контексту, већи број конкурената даје нам већу могућност за проучавање.

У великој већини случајева, уколико је једна компанија боље рангирана од стране Гугловог претраживача, фактори који пресуђују јесу кључне речи, испуњење намере претраге, линковање и слични SEO критеријуми. Ови фактори завређују веома помно истраживање.

Идентификовање конкуренције

Узевши све ово у обзир, треба напоменути да је приликом анализе конкуренције неопходно избећи неселективно трошење пословних ресурса. Другим речима, ова врста истраживања мора бити фокусирана на релевантне конкуренте. Ови пословни ентитети најчешће се сврставају у следеће групе:

  • Познати брендови
  • Компаније са растућим присуством на тржишту
  • Фокусирани брендови који послују у тржишним нишама
  • Индиректна конкуренција попут блогера и веб-портала.

Уколико вам ове групе не помогну да сузите списак компанија чије SEO присуство је неопходно истражити, алати као што су Semrush дају вам могућност да пронађете компаније које су најбоље рангиране на основу кључних речи које желите да користите.

Комбиновање ова два приступа даће вам добар увид у тржиште и неће бити ограничен искључиво на кључне речи којих сте већ свесни.

Анализа on-page SEO елемената

Када посетите страницу конкурентске компаније, прва ствар коју можете приметити јесу елементи који чине ту страницу. Стога, анализу једног добро рангираног сајта најбоље је започети ресурсима као што су:

  • Тагови наслова и поднаслова
  • Мета описи
  • Фреквенција употребе кључних речи
  • Структура писаног садржаја.

Сви ови елементи чине веома важан део тзв. техничког SEO једне странице и стога захтевају темељно проучавање.

Анализа објављеног садржаја

Значај добро написаног садржаја за успех једне SEO кампање није потребно наглашавати. Стога, иако квалитет писаног текста није најподобнији за опипљиво квалитативно оцењивање, проучавање писаног садржаја који је објавила конкуренција може бити вредан ресурс за унапређење сопственог креативног процеса.

При томе, треба посебно обратити пажњу на форму објављеног чланка, тон у коме је текст написан, „ауторитет” садржаја, дужину реченица, интерне линкове и сличне елементе.

Иако Гугл редовно ажурира своје алгоритме, квалитет објављеног садржаја остаје неоспорни краљ међу SEO факторима за рангирање. Потрудите се да овај ресурс искористите на најбољи могући начин.

Анализа линкова

Колоквијално речено, интерни и екстерни линкови чине кичму сваке SEO стратегије. Зато би било веома добро проучити како конкуренција користи интерне линкове (линкови који воде ка другим садржајима на сајту) и долазне линкове (тзв. беклинкови односно линкови које један веб-сајт добија од другог).

У широј SEO пракси, долазни линкови се могу сматрати поенима или гласовима које један сајт добија од другог. Што више таквих линкова један сајт успе да сакупи, може се очекивати боље SERP рангирање. Наравно, беклинкови се разликују како по квалитету тако и по квантитету. Проучавање на који начин конкуренција користи ове ресурсе може довести до значајних унапређења SEO стратегија.

Подсећања ради, квалитетни беклинкови:

  • долазе од сајтова са високим ауторитетом;
  • садрже циљану кључну реч;
  • страница са које линк долази је релевантна за употребљени линк;
  • линк долази са домена који није раније линковао ка датом сајту.

Ови фактори ће вам помоћи да сузите претрагу и фокусирате се на релевантне критеријуме.

Анализа присуства на друштвеним мрежама

Друштвене мреже представљају својеврсну одскочну даску за пласирање SEO садржаја. Стога, иако су запослени у Гуглу више пута потврдили да сигнали са друштвених мрежа нису фактор који утиче на коначно SERP рангирање, видљивост на друштвеним мрежама служи као лакмус хартија која нам даје до знања каква врста садржаја добро пролази код циљане групе конзумената.

Обликовање SEO стратегије према овим критеријумима може довести до стварања садржаја који ће довести до већег саобраћаја на веб-сајту и утицати на критеријуме који заправо утичу на рагнирање. Добре праксе на друштвеним мрежама такође могу бити емулиране у случају вашег веб-сајта и довести до боље видљивости садржаја.

Анализа техничке оптимизације

Циљ сваког новог Гугл алгоритма за рангирање јесте да корисницима обезбеди најбоље могуће искуство. Технички аспекти једног веб-сајта као што су брзина учитавања страница, архитектура, лакоћа навигације, хијерархија садржаја и сл. значајно утичу на време које један посетилац проводи на страници и на врсту интеракције коју остварује са презентованим материјалом.

Стога, проверите у којој мери странице ваше конкуренције прате препоруке Гугла и у којој мери се ове праксе могу употребити на вашој страници. Елементи техничке оптимизације коју ваша конкуренција није употребила могу бити веома вредан додатак вашем маркетиншком арсеналу.

Анализа кључних речи

Напослетку, било каква озбиљна дискусија о SEO праксама не би била могућа без кратког осврта на кључне речи. Као што је споменуто у претходним пасусима, кључне речи представљају веома вредан ресурс уз помоћ којег можете „истерати конкуренцију на видело”.

Међутим, њихова употреба, бар у сврху анализе конкуренције, никако не би смела остати лимитирана само на овај сценарио. Тим пре што ваши директни конкуренти можда користе кључне речи којих уопште нисте свесни. Дајте све од себе да утврдите које су то фразе и какву врсту саобраћаја производе. За ову сврху можете користити традиционалне алате као што је Гугл аналитика (Google Analytics).

Ова врста анализе даће вам бољу идеју за које кључне речи треба да оптимизујете садржај, каква врста садржаја је најподобнија за ту сврху и да ли постоје неки „џепови” које бисте могли да искористите како бисте саобраћај скренули на свој сајт. Попуњавање тих процепа у очима алгоритама за рангирање вашу страницу чини извором са ауторитетом.

Коришћење резултата анализе

За сам крај, треба скренути пажњу на чињеницу да резултати анализе конкуренције сами по себи немају велику вредност уколико нису употребљени на продуктиван и систематизован начин. Према томе, када ваша анализа коначно буде завршена, сакупљена сазнања треба да буду стављена у оквир који ће вам дати јасне смернице за даље деловање. Ово су неки примери на који начин то може бити изведено:

Анализа предности и мана сопствене SEO стратегије

Анализа конкуренције и упоређивање њиховог рада са добрим SEO праксама може вам дати веома јасне и мерљиве аршине за утврђивање квалитета сопствених SEO пракси. Наравно, оваква врста поређења не мора увек бити коришћена како би се откриле слабости ваших постојећих стратегија. Добре праксе такође захтевају разматрање и већу учесталост у вашим будућим плановима.

Уочавање и експлоатација неискоришћених маркетиншких ниша

О овоме је већ кратко било речи када смо говорили о анализи кључних речи. Ипак, коришћење ниша и процепа у стратегији ваше конкуренције не би требало бити сведено само на овај ресурс. На пример, уколико странице ваше конкуренције садрже помањкања техничке природе, потенцирање баш тих елемената на вашем сајту може вам дати веома лак начин да се издвојите у очима алгоритма за рангирање.

Стандардизација процеса

Када год је могуће, пожељно је учити на туђим грешкама. Анализа конкуренције даје вам могућност да прескочите дуг и често болан процес развијања SEO стратегија и њиховог пуштања у промет. На овај начин одмах добијате могућност да се бавите анализом њихових резултата. Сазнања која добијете у анализама веома лако могу бити искоришћена за стандардизацију ваших SEO стратегија и састављања јасних смерница за даљи рад.

Постављање јасних циљева

Све промене изведене у вашим SEO стратегијама треба да буду изведене са циљем постизања јасних и мерљивих циљева. Уколико такви циљеви не постоје, заиста немамо прави начин да утврдимо колико су наши напори били успешни. Узевши то у обзир, анализа конкуренције може обогатити ваше SEO стратегије са здравом дозом сврхе и проактивности.

Закључак

У данашње време, SEO, без било какве сумње, представља један од најважнијих сектора дигиталног маркетинга. Стога је пораст броја компанија које на овај начин покушавају до дођу до крајњег конзумента једини логичан исход. Будући да је овакво стање неизбежно, једини начин за даље деловање јесте видети како ресурси ове растуће конкуренције могу да буду искоришћени у вашу корист.

Детаљна анализа SEO стратегија конкуренције свакако је међу најбољим начинима да ову ситуацију окренете у своју корист.

FacebookLinkedinEmail