Многи од њих се, свесно или несвесно, фокусирају на брзину сајта. Странице које се споро учитавају неретко код корисника изазивају несигурност и фрустрацију. Онлајн купци, посебно они који сајту приступају путем мобилних уређаја, очекују да за свега пар секунди дођу до жељеног садржаја.
Други, опет, крену од валидације вашег бренда. Интересује их да ли ваши производи испуњавају очекивања купаца, као и да ли је сигурно да вам оставе своје личне податке. Зато се фокусирају на рецензије и кориснике.
Трећи желе да што пре пронађу жељени производ и то чине тако што једноставно изаберу један од резултата који се налази на самом врху претраге.
Како бисте својим продајним страницама омогућили да се што боље рангирају, привукли кориснике и повећали конверзије, треба да оптимизујете странице за претраживаче.
Које праксе SEO тачно подразумева?
Сазнајмо више!
Основна SEO правила
Оно што многи власници сајтова за дигиталну куповину заборављају јесте да су продајне странице важан, ако не и најважнији, део њиховог сајта. Као и свака друга страница на вашем сајту, као што је почетна страна или објава на блогу, продајне странице такође треба да буду оптимизоване за претраживаче и да имају квалитетан садржај. Постоји безброј SEO принципа које можете применити при оптимизацији ваших продајних страница, а ми се, за почетак, фокусирамо на оне основне.
Напишите сјајан наслов за сваку продајну страницу
У претходним чланцима спомињали смо важност наслова (енг. title tags) како за претраживаче, тако и за кориснике. Наиме, то је прва ствар коју ће потенцијални купац видети када претражује одређени производ на Гуглу. Зато је веома важно да наслов сваке продајне странице буде јасан и оптимизован за релевантне претраге.
Шта то подразумева? Пре свега, наслов треба да садржи кључне речи са високим бројем месечних претрага, превенствено оне које укључују назив производа, произвoђача или модела.
Додајте информативан мета опис за сваку страницу
На Гуглу и другим претраживачима, одмах испод наслова налази се мета опис (енг. meta description). Баш као и сам наслов, овај опис игра вишеструку улогу у органској претрази. Опис служи првенствено да информише кориснике о томе шта тачно продајете и на коју врсту садржаја ће наићи када кликну на линк. Такође, он помаже и Гуглу да разуме о чему је на страници реч.
Такође, када вршите претраге, можете да приметите да је на многим сајтовима мета опис написан шаблонски. Често се ажурирају само кључне речи, односно називи производа, док остатак текста остаје непромењен. Иако вероватно сматрате да таква пракса штеди време, имајте у виду да је циљ да из овог текста извучете максимум.
Мета описи треба да буду релевантни, аутентични и креативни како би остварили свој главни циљ – да привуку пажњу корисника, информишу их и инспиришу да кликну на ваш линк. Описи треба да нагласе сврху странице и помогну корисницима да знају шта их тачно очекује када тамо „слете”.
Сваки производ треба да садржи адекватан опис
Опис треба да у неколико реченица пружи детаљне информације о производу, његове спецификације и главне карактеристике. Ове информације се углавном могу лако пронаћи на сајту произвођача. Да ли то значи да је довољно само да их копирате? Наравно да није.
Исти описи, преузети са сајта произвођача, могу се пронаћи на десетинама, ако не и стотинама сајтова. Гугл их сматра дуплираним садржајем, што може довести до пада позиција у органским резултатима претраге, па чак и тежих пенала. Дакле, на основу спецификација доступних на сајту произвођача, креирајте оригиналне описе, оптимизоване за претраживаче, који ће се рангирати добро и, пре свега, мотивисати посетиоце да доврше куповину.
Поједноставите сваки URL
Одаберите концизан, јасан и релевантан URL за странице својих производа, односно, одлучите се за URL који је једноставан и који се лако памти. Имплементација кључних речи, поготово имена производа и бренда, увек је препоручљива. Међутим, постарајте се да URL остане разумљив просечном кориснику, као и да не буде претрпан кључним речима. Пример таквог УРЛ-а је: www.sajt.rs/kategorija/naziv-proizvoda.
Оптимизујте слике
Додајте висококвалитетне слике добро оптимизоване са правилним ALT текстом. Ова компонента служи да помогне корисницима да схвате шта се на слици налази, односно да је опише. Посебно је погодан у ситуацијама када слика не може да се учита из неког разлога или уколико посетилац странице има проблеме са видом.
Ово је и прилика да уврстите одговарајућу кључну реч и оптимизујете страницу за претраживаче. Као и са насловима и мета описима, веома је важно да кључна реч у ALT тексту буде додата природно, без насилног убацивања или претрпавања. За почетак, име производа и бренда укључите бар у главну слику производа. То ће вам помоћи да се боље рангирате у визуелној претрази.
Користите структуриране податке
Структурирани подаци (енг. structured data) јесу битан део сваке добре SEO стратегије. Они су део кода у одређеном формату, написан тако да га Гугл и други претраживачи разумеју. На пример, Гугл чита код и користи податке о вашем бренду за прављење rich snippet-а. Другим речима, Гугл узима структуриране податаке са сајта како би омогућио да се ваши производи рангирају у резултатима претраге за релевантне појмове. Кроз бољу видљивост у резултатима претраге повећава се и ваш CTR и органски саобраћај ка сајту.
Улога структурираних података је јасна − да кроз скуп тагова што прецизније објасне претраживачима шта се на вашем сајту заправо налази. Они унапређују SEO, омогућавају боље разумевање садржаја за претраживаче и чине да се кључни подаци представе на визуелно привлачнији начин.
Постоје структурирани подаци за чланке, књиге, курсеве, разне догађаје, локалне бизнисе, огласе за посао, рецепте, и тако даље.
Наравно, постоје кодови који су специјално намењени за е-комерц, односно електронску продају. Наиме, product шема говори претраживачима више о самом производу. Она уобичајено садржи инфрмације као што су: опис производа, произвођач, бренд, име, димензије, боја и тако даље. Offers укључују више информација о цени и доступности производа.
Унапредите брзину продајних страница
Да ли волите да чекате у реду у супермаркету? Да ли сте од оних људи који воле да истражују нове продавнице или се нервирате када не можете одмах да пронађете шта сте желели?
Како би избегли непријатности при физичкој куповини, многи купци се окрећу електронској куповини која им омогућава да у свега неколико кликова дођу до жељеног производа. У дигиталном свету, поготово када је реч о корисницима паметних телефона, свака секунда је важна. Статистике нас упозоравају да већина корисника не жели да чека дуже од три секунде да се страница учита. У супротном, напустиће страницу. Самим тим, ваша онлајн продавница губи потенцијалног купца без обзира на труд и енергију коју сте уложили да их привучете.
Свакако, постоји много начина да убрзате продајне странице, а ево неких од најбитнијих, из SEO угла:
- Оптимизујте слике: Компресујте слике, користите формате слика који су мањи у величини (попут JPEG или PNG) и додајте ALT текст како бисте описали сваку слику.
- Смањите број HTTP захтева, односно број елемената који се учитавају на страници како бисте смањили број HTTP захтева који се шаљу серверу. На пример, можете уклонити непотребне скрипте, CSS и слично.
- Употребите кеширање: Кеширање је процес чувања одређених информација на вашем рачунару или у прегледачу како би се страница брже учитала.
- Смањите HTML, CSS и JavaScript фајлове тако што ћете их минимизирати.
- Користите CDN (Content Delivery Network) која дистрибуира ваш садржај на серверима широм света. Ово убрзава учитавање ваше странице јер се садржај може учитати са сервера који је најближи посетиоцу.
- Изаберите брзи хостинг: Изаберите хостинг опцију који има брз сервер и довољно ресурса за ваш сајт.
Додајте рецензије производа
Према скорашњим студијама, 99,9% купаца у Америци чита оцене и рецензије претходних корисника пре него што купе било шта. Ова врста садржаја вам помаже да изградите поверење међу корисницима као ауторитативан бренд и инспиришете их да брже купе производ.
Оцене и рецензије садашњих купаца могу да буду добра одскочна даска. Наравно, које податке ћете објавити о купцима зависи од ваше индустрије. На пример, B2B е-комерц бизниси могу да додају и име купца, занимање, фотографију, или име компаније. Осим класичних рецензија, можете писати и студије случаја, чија је улога да кроз статистике, чињенице и цитате купаца објасне како су тачно ваши производи помогли њима да остваре жељене резултате и циљеве.
Закључак
Оптимизација продајних страница обухвата сложену комбинацију SEO пракси, писања садржаја, и веб-дизајна, са фокусом на UX/UI. За почетак, оптимизујте основне елементе своје продајне странице, што укључује наслове, мета описе, описе производа. Затим, употребите структуриране податке, унапредите брзину страница кроз једноставне праксе које смо навели. На крају, не заборавите да тестирате оптимизоване странице како бисте се уверили у ефикасност пракси које примењујете.