Već dugo godina „crni dani” privlače ogromnu pažnju kupaca, generišu ozbiljnu prodaju, i kao takvi ne bi smeli biti propušteni, bilo da ste kupac ili prodavac.
Složićemo se svi da tu ima mnogo više od same prodaje, jer ona dolazi kao posledica, budući da vas je prodavnica privukla svojom kreativnošću. A od svake akcije, pa i ove, možete mnogo da naučite o svojim kupcima, njihovim navikama, željama i potrebama.
Činjenica je da su kompanije koje organizuju ovakve i slične akcije sebe prikazale na drugačiji način i izašle iz kalupa standardnih načina promocije.
Nekad vs sad
Činjenica je da je uvek bilo teško pridobiti novog kupca. Svako doba je (do)nosilo svoje probleme i izazove, a danas će kompanije uraditi (bukvalno) sve kako bi ostale u trci.
Jedna od takvih stvari jeste kreiranje prodajnih podsticaja za određene dane, nastojeći da se nametnu novim, ali i starim kupcima. Drugim rečima, imperativ da se isprate sve akcije, kao i da se kreativno iznenade kupci sve više je prisutan. Jer, ne zaboravite, ne utiču sve kampanje na svakog kupca, a na ovaj način targetirate potpuno drugačiju populaciju kupaca, što ima svoju vrednost.
S tim u vezi, a u skladu sa periodom godine u kome se nalazimo, sada je pravo vreme da se pripreme kampanje koje će animirati postojeće, ali i privući pažnju potencijalnih kupaca.
Iako smo ove godine propustili „petak 13”, ne treba da očajavate, uskoro nam stižu druga dva datuma.
Noć veštica
(*eng. Halloween)
31. oktobar 2021. godine
Crni petak
(*eng. Black Friday)
26. novembar 2021. godine
Kako „crnu boju” povezati sa nečim što je pozitivno?
Naime, bez obzira na „tamnu stranu” ovih kampanja, činjenica je da će za svaki od navedenih datuma vaši kupci očekivati popuste! Postavlja se pitanje: „Da li i vi želite da učestvujete?”
Ukoliko je odgovor na postavljeno pitanje potvrdan, onda je vreme da zavrnemo rukave, uradimo analizu tržišta i ponudu konkurencije, i pokušamo da se razlikujemo. Takođe, želimo da ostavimo odličan utisak, povećamo prodaju i akviziramo nove kupce! Sitnica, zar ne? U svoju odbranu, nigde nisam rekao da je ovo lako, ali da će biti zanimljivo - to garantujem!
Storytelling i njegova važnost u prodaji
Sadržaj i način na koji se taj sadržaj predstavlja imaju ključnu ulogu u rezultatima kampanje. Uzmite u obzir činjenicu da će većina vaših konkurenata imati kampanje za iste dane i datume, pa se postavlja pitanje načina na koji će se neko istaći.
Storiteling je upravo ta „dodata vrednost” koja će kupca uvesti u vašu prodavnicu kroz zanimljiv sadržaj i priču koja je prilagođena kampanji i vrednostima koje kompanija zastupa.
Jedan od ciljeva svake akcije, pa i ove, jeste da možete mnogo da naučite o kupcima, njihovim navikama, željama, potrebama, ali i kanalu prodaje ili načinu plaćanja koje kupci najviše vole.
Strategija i segmentacija
Većina strateških odluka, kao i odluka u vezi sa kampanjama i/ili oglašavanjem polazi od jednostavnih pitanja: ko nam je target/ciljna grupa određene kampanje, šta želimo da postignemo, na koji način želimo da ih targetiramo i kroz koje kanale, na koju odredišnu stranicu (landing page) ih vodimo i slično.
Ovoga puta je potrebno uraditi malo više, jer, ukoliko kompanija do sada nije radila ovakve i slične kampanje, neophodno je prilagoditi vizuale, odabrati adekvatne proizvode, izabrati odgovarajuće kanale komunikacije za izabranu target grupu i, naposletku, odrediti budžet.
Nadoveži se i uživaj
Kampanje koje, kao ove na primer, imaju jaku oflajn i medijsku kampanju, mogu se iskoristiti da se promene navike kupaca. Konkretno mislimo na to da će kupci, poneseni dobrim akcijama, mnogo lakše odlučiti da potroše više novca i/ili kupe više artikala odjednom, budući da ovakve akcije imaju rok trajanja. Upravo to vremensko ograničenje može da pomogne prilikom procesa odlučivanja. Ovde govorimo o dve metrike: prosečnoj vrednosti porudžbine i prosečnom broju poručenih artikala. Obe su od ključnog značaja za poslovanje i održivost vašeg poslovanja na duge staze i ukoliko ih do sada niste pratili, predlažem da sada počnete.
Ali, rezultat neće doći sam od sebe.
Potrebno je da pripremite odgovarajuće proizvode, po mogućstvu kreirate vezane srodne proizvode (*eng. Bundle’s), osigurate brzu i sigurnu isporuku, obezbedite načine plaćanja i, naravno, popust ili neki drugi benefit za kupce.
Na primer: Samo mali broj internet prodavnica kod nas nudi dodatno pakovanje proizvoda na poklon, što vas, u kombinaciji sa gore navedenim, može izdvojiti od konkurencije.
Lista čekanja!
Za ovakve i mnoge druge slične akcije, možete ujedno da kreirate i kampanju za akviziciju novih kupaca. Kako? Pružite kupcima jedinstveno iskustvo i dajte im priliku da se na posebno kreiranoj landing strani prijave da oni prvi dobiju poruku kada akcija krene.
Od izuzetnog značaja je sadržaj koji ćete na pomenutoj prodajnoj strani prikazati kupcima, kao i kako će on biti prezentovan.
Potrudite se da oni kupci koji su vam ukazali poverenje i sa vama podelili svoje kontakt podatke, dobiju blagovremenu informaciju da akcija počinje, ali i priliku da kupe pre ostalih kupaca.
Izdvojite i njima benefit, pogotovo ukoliko su novi kupci, a to, naravno, iskomunicirajte pre početka akcije, te dajte svima jednaku mogućnost da se prijave.
Ovo je jedna od onih “win-win” kampanja, gde se na lep način može uraditi i akvizicija i pružiti briga o postojećim i novim kupcima.
Ograničenja
Takođe, ne treba zaboraviti da navedene kampanje imaju i neka druga „ograničenja” ili, možda bolje rečeno, prepreke, a u zavisnosti od tržišta na kome poslujete.
Kod nas, najviše zamerki se pripisuje Noći veštica i Crnom petku, jer nemaju veze sa Srbijom, pravoslavnom verom ili našim navikama/običajima. Slično je i u okruženju.
S obzirom na to da se o svemu pita većina, treba da znate da čak i domaće onlajn prodavnice prave odlične prodajne rezultate sa navedenim kampanjama.
Mišljenje autora
Ukoliko ste i pre radili akcije za navedene datume, sada je potrebno da uradite detaljnu analizu celokupne kampanje i uz male prepravke i dorade, pokušate da nadmašite prošlogodišnje rezultate!
Ukoliko je ovo pak nešto novo za vas, stavite se u položaj kupca i pripremite se, kreirajte odličnu ponudu i izaberite posebne proizvode, pratite konkurenciju i budite spremni da se prilagodite čak i u toku akcije.
Ovde dolazimo do možda i ključne stvari, a to je stav. Ostavite svoje mišljenje po strani i testirajte kampanje na svojoj e-prodavnici. Testirajte reakciju kupaca. Kakav god prodajni rezultat bio, možete mnogo da naučite o kupcima, njihovim navikama i željama. Donesite rezultate na osnovu brojeva i smanjite mogućnost greške.
Da li ove godine spremate nešto „strašno” za svoje kupce?