EyeWorld: Prvi brend u Srbiji koji fotografiše šarenice oka

FacebookLinkedinEmail
16.10.2023.
EyeWorld: Prvi brend u Srbiji koji fotografiše šarenice oka
Kažu da su oči prozor duše. Bračni par Milošević je prevalio dugačak put od Australije do Srbije kako bi kamerom foto-aparata zabeležio upravo ovaj najlepši „pogled”. Njihov brend, „EyeWorld”, predstavlja mesto na kome, u ultravisokoj rezoluciji, fotografišu šarenice oka svojih mušterija. Ove fotografije potom razvijaju na foto-papiru, platnu ili kliritu i tako stvaraju savršen i originalan poklon koji možete darovati dragoj osobi ili sebi.

Kako ste došli na ideju da počnete da se bavite fotografisanjem šarenice oka?

Marina Milošević: Ideja se zapravo rodila dok smo živeli u Australiji, gde smo Jovan i ja radili kao lekari. On je bio predavač na univerzitetu, a ja doktor u Urgentnom centru. Radili smo po nekoliko poslova istovremeno, a na kraju smo čak bili i supervizori u Centru za testiranje na kovid (COVID-19 Testing Center).

Baš u to vreme sam se zainteresovala za makrofotografiju, koja se bavi fotografisanjem sićušnih objekata. Toliko sam bila fascinirana time da možete slikati kapljicu kiše ili insekta na listu, i to iz daleka, da sam upisala kurs. Moj entuzijazam je učinio da se kroz nekoliko dana u izučavanju ove vrste fotografije pridruži i Jovan, tako da je to postalo nešto u šta smo se oboje zaljubili.

Jednom prilikom odlučila sam da slikam njegove oči, jer nisam znala kako drugačije da iskažem svoju ljubav prema njemu. Oči su taj prozor u tuđu dušu, one pričaju priču za sebe. Oboje smo bili oduševljeni kako je fotografija ispala i počeli smo malo da istražujemo ovu nišu.

Primetila sam da ova vrsta fotografije polako osvaja Evropu i da je samo bilo pitanje trenutka kada će doći i u Srbiju. Pošto smo već neko vreme planirali da se vratimo u domovinu, ovo je bila idealna prilika za pokretanje posla koji volimo. Stoga sam se, po dolasku u Beograd, fokusirala na to da što pre otvorimo svoju firmu. Radili smo danonoćno i najzad smo otvorili svoj štand 1. jula 2023. godine u Ada Molu u Beogradu.

Koji su vam bili prvi poslovni izazovi po dolasku u Srbiju?

Marina Milošević: Sve što vam može pasti na pamet! Nikada nismo poslovali ovde, pa nismo znali kako funkcioniše sistem. Ubrzo smo shvatili da se sve zasniva na papirnoj formi. Za razliku od Australije, gde je sve digitalizovano, u Srbiji smo se šetkali od šaltera do šaltera u potrazi za pravim informacijama. Iskreno, to mi je bilo najizazovnije.

Jovan Milošević: Po meni, najteže je bilo naći prave saradnike. Bez njih je vaš biznis osuđen na to da brzo propadne. Vrlo je jednostavno – ako ne možete da nabavite komad materijala koji vam je potreban za rad, ništa od posla.

Marina Milošević: Jovan ima pravo. Mi smo imali pokušaje saradnje sa desetak firmi za izradu platna, koje su sve neslavno završile. Naposletku, sreća nam se osmehnula i nabasali smo na tri brata iz BG Štampe. Oni su fenomenalni momci, koji nam štampaju sve što mi obradimo. Rečima ne mogu da dočaram koliko su predusretljivi – ako nam nešto treba u pola noći, oni će odmah prionuti na posao.

Jovan Milošević: Da, oni su poput nas, čitav posao im je baziran na kvalitetnoj usluzi. Iskreno, ne bih mogao da živim od sramote da napravimo sjajnu fotografiju samo da bismo je potom upropastili razvijanjem na lošem platnu.

Odakle nabavljate materijal za izradu fotografija?

Marina Milošević: Pošto ništa od opreme i materijala nije postojalo u Srbiji, morali smo da se dovijamo. Isprva su nam Jovanovi roditelji sve nabavljali i slali iz Australije. Taj problem smo rešili kada smo uspostavili saradnju sa gorepomenutom štamparijom, koja opremu uvozi iz Nemačke, a foto-papir i boje iz Austrije.

Ko su vaši klijenti?

Marina Milošević: Kada smo kretali, na umu su nam bili mladi ljudi i bračni parovi sa decom. Vodili smo se mišlju da on ili ona mogu poželeti da iskažu svoju ljubav prema drugoj polovini fotografisanjem šarenice oka ili da roditelji mogu biti zainteresovani da imaju slike očiju svoje dece. Međutim, na naše opšte zaprepašćenje, dolazile su nam sve generacije. Zaista smo se iznenadili brojem starijih sugrađana, koji prosto žele da slikaju svoju šarenicu.

Kako ste došli do prvih klijenata?

Marina Milošević: Prvih nekoliko dana svi posetioci Ada Mola su mislili da je naš štand optičarska radnja ili oftamološka ordinacija. Samo oni koji su proputovali svet su znali, zapravo, o čemu je reč. Ipak, postali smo poznati doslovno preko noći, i to zahvaljujući mojoj divnoj sestri i njenom budućem suprugu.

Naime, oni su snimili kratak video o našem biznisu i postavili ga na TikTok, koji je u roku od 12 sati imao 150-160 hiljada pregleda. Koliko sutradan, od ranog jutra se napravio red ispred našeg štanda. Istini za volju, padali smo s nogu od posla, ali nam je istovremeno bilo neopisivo drago što smo u tako kratkom roku bili prepoznati.

Šta sve nudite od usluga?

Marina Milošević: U ponudi imamu izradu fotografija šarenice oka na foto-papiru, platnu i kliritu, odnosno pleksiglasu. Foto-papir trenutno imamo u dve veličine, ali ćemo to proširiti, jer osluškujemo zahteve naših klijenata. Što se platna tiče, tu imamo oblike i veličine kakve god vam srce poželi.

Kakvi su vam planovi za dalje?

Jovan Milošević: Razvili smo posebnu liniju nakita sa printom šarenice oka. Klijentela je to tražila, a mi smo se potrudili da uslišimo njihovu želju. Takođe, trenutno smo u pregovorima da otvorimo svoju radnju u jednom tržnom centru u Novom Sadu. Sa druge strane, dosta ljudi iz regiona se raspituje o franšizi, pa ćemo možda imati lepe vesti i na tom frontu.

Sve u svemu, imamo pregršt ideja, ali ne možemo sve sami postići. Sva sreća pa smo uspeli da zaposlimo dve divne devojke, koje su nam u konačnici najzad dale malo lufta da prodišemo.

Sa onim što radite zainteresovani se mogu upoznati i preko vašeg sajta. Koliko vam on znači u samom poslovanju?

Marina Milošević: Veoma. Pored toga što služi za informisanje o tome šta sve nudimo, preko njega svakodnevno dobijamo i upite, tako da nam sajt baš znači.

Jovan Milošević: Recimo, meni i te kako znači analitika sajta. Putem nje pratim šta posetioce najviše zanima i gde se najviše zadržavaju. Na osnovu toga znam na čemu treba da poradimo na samoj stranici. Tako da, sajt je broj jedan za mene.

Zašto ste odabrali .rs domen?

Jovan Milošević: Vrlo je jednostavno – mi smo Srbi, i ovo je srpski brend i srpski proizvod, tako da je bilo sasvim logično da ćemo odabrati .rs domen.

 

FacebookLinkedinEmail