Најпопуларнији AI алати за прављење SEO садржаја у 2023

FacebookLinkedinEmail
17.11.2023.
Најпопуларнији AI алати за прављење SEO садржаја у 2023
Током 2023. године, када год се поведе разговор о вештачкој интелигенцији и употреби ове технологије у SEO индустрији, просечан саговорник стекао би утисак да говоримо о годинама искуства, с обзиром на то колики утицај AI има на тај сектор.

Ипак, ChatGPT, који је вероватно најпознатији представник читавог таласа нових AI алата, лансиран је тек 30. новембра 2022. године. За девет месеци које смо искусили у међувремену, ова платформа је створила базу од преко 100 милиона корисника.

Наравно, ова технологија морала је оставити свој траг и у сектору дигиталног маркетинга, уз сва ограничења која ова и сличне технологије (тренутно) поседују. Након свега пола године од почетка употребе, AI је постао неизоставни део SEO продукције.

Ми смо, наравно, тек на почетку ове AI приче и поједини извори предвиђају да ће индустрија AI четботова све до 2023. године бележити годишњи раст од 23,3%. Ове околности нас терају да се веома брзо навикнемо на климу којом доминирају AI алати и научимо да користимо растући број доступних ресурса на најбољи могући начин.

ChatGPT

Будући да смо се на овај алат осврнули већ у уводу, било би логично да њега првог и обрадимо. И заиста, иако није произведен са искључивом намером производње SEO садржаја, ChatGPT је врло вероватно најзаслужнији за експлозију популарности AI индустрије. 

Другим речима, резултатима које добијемо од ове платформе обично треба одређено дорађивање. У једном од претходних чланака осврнули смо се на детаљнија упутства која ће вам, у случају алата широке намене попут овог, дати најбоље резултате.

За сврху овог краћег осврта довољно је споменути да ChatGPT није идеално решење за производњу готовог SEO садржаја, али да може имати огромну употребну вредност у стварању сирових SEO ресурса као што су:

  • Нацрт текста
  • Предлози семантички повезаних кључних речи
  • Предлог наслова чланка и поглавља
  • Класификоване кључне речи сортиране према намери претраге
  • Предлог тема чланака.

Наравно, треба запамтити да већи број упита и варијација готово увек доводи до бољих резултата.

Jasper

Jasper, са својих преко милион активних корисника, вероватно је друго најпознатије име које је стигло и до корисника који нису директно укључени у SEO сектор. У овом случају ипак је реч о једном много фокусиранијем алату који је способан да производи SEO оптимизоване чланке, мејлове и све друге врста материјала у писаној форми.

У погледу стварања садржаја, крајњи корисник у Jasper треба да унесе кључне речи и тон којим ће текст бити написан. Након тога, овај AI алат ће произвести нацрт текста, наслове, поднаслове и све друге битне SEO елементе. Иако је овај материјал увек пожељно дорађивати, Jasper може да се похвали одређеним предностима као што су:

  • Истовремено логовање (log-in) већег броја корисника
  • Провера плагираног садржаја
  • Персонализовање одлика бренда
  • Auto-save опције
  • Готови нацрти различитих врста маркетиншких садржаја.

Alli AI

Alli AI је један веома робустан и слојевит алат који омогућава да се уређивањем садржаја бавимо већ на front-end нивоу. Наиме, Alli AI се бави SEO садржајима на нивоу целог сајта. Овде можемо задати општа правила за оптимизацију, генерисање наслова, наслова страница и мета описа, као и техничке измене на појединачним страницама.

Рад са овако широким параметрима је изненађујуће лак и већина промена које ћете направити са Alli AI могу се извести у свега неколико кликова. Приликом иницијалног испитивања сајта, алат ће вам предложити неке од потребних измена, што рад чини још лакшим.

Треба пак узети у обзир да овакав опсег увек долази науштрб финеса, па стога Alli Ai није најподобнији алат за високо фокусиране SEO задатаке. Такође, месечна претплата од 249 долара може бити препрека за велики број корисника који нису правна лица.

Semrush

Semrush је име које је веома добро познато на SEO сцени. Ипак, ова платфрома је најпознатија по способности за обављање SEO задатака које бисмо најбоље могли окарактерисати као „секундарни”, што укључује добро познате опције као:

  • Анализа конкуренције
  • Аналаза кључних речи
  • Конфигурација параметара за локални SEO
  • Праћење учинковитости кључних речи.

Дакле, веома сврсисходне и фокусиране карактеристике. Оно што зна мањи број корисника, улгавном оних који нису претходно користили овај алат, јесте да Semrush такође укључује и AI алате који се баве задацима као што су оптимизација садржаја за претраживаче, производња алтернативних верзија постојећих реченица и прилагођавање садржаја различитим врстама формата као што су блог чланци, објаве на друштвеним мрежама и описи производа.

Треба имати у виду да ове опције нису толико добро развијене колико примарни задаци Semrush алата, али у комбинацији са могућностима које смо навели раније чине један веома добро заокружен пакет.

Surfer SEO

Surfer SEO има донекле контроверзан статус у SEO заједници. Реч је о алату који користи NLP (Natural Language Processing) модел како би извршио анализу конкуренције, предложио кључне речи и њихову фреквенцију у тексту, предложио нацрт текста и, грубо речено, дао нам костур текста на који ћемо качити наше SEO ресурсе. Рад у едитору Surfer SEO је веома лак и све промене дају истовремену повратну информацију, која рад чини изузетно лаким, брзим и удобним.

Када на све то додамо уграђене опције провере плагираног садржаја, интеграцију са технологијама као што су Jasper и WordPress и производњу нерафинираних нацрта SEO садржаја, видећемо зашто је Surfer SEO толико популаран колико јесте.

Главно помањкање овог производа је то што Surfer SEO већ годинама не имплементира било какве параметре који би на разуман начин ограничили употребну кључних речи након што постигнете одређени ниво оптимизације. У стању у ком се тренутно налази, овај алат је веома подложан тзв. stuffing-у кључних речи, док је коначна одлука о учинковитости ових сратегија остављена у рукама писца.

SE Ranking

SE Ranking је један сјајан алат који нуди читав низ опција које су намење за лакше управљање једном SEO кампањом. То укључује анализу SEO рангирања, учинак појединачних кључних речи, AI анализу сајта и његових техничких елемената, оптимизацију појединачних страница, креаирање нацрта и сирових верзија SEO садржаја, планирање стратегије, подешавање распореда објављивања SEO садржаја и многе друге опције.

Након што искористите пробни период од 14 дана, платформа ће затражити плаћање месечне претплате од 49 долара, што, у поређењу са неким другим алатима са ове листе, не представља толико велику финансијску обавезу.

Главно помањкање овог алата је да, уколико је ваш први захтев писање SEO садржаја, на тржишту можете пронаћи како јефтније, тако и квалитетније алтернативе.

Microsoft Bing

Може се рећи да је Microsoft Bing зарадио своје место на овој листи пре на основу „добре вере” него на основу тренутног статуса у SEO заједници. Ипак, Мајкрософт већ годинама тврдоглаво покушава да нађе своје место у ИТ свету и развијање AI четбота на бази GPT-4 платформе изгледа као корак у добром смеру. Сарадња ова два добро позната имена иде у оба смера и претплатници GPT-4 услуге добијаће приступ Мајкрософтовим ресурсима и наведеним изворима.

Било како било, Microsoft Bing, односно његова бесплатна AI услуга, представља производ веома налик ChatGPT апликацији, који је способан, да кроз разне упите и разговор са корисником, производи различите врсте SEO материјала као што су сиров текст, наслови, предлози кључних речи, итд.

Притом, Бинг може да се похвали и извесним предностима као што су боља свест о догађајима из стварног света, напредна контекстуализација садржаја текста и, можда најважније, навођење извора информација.

Будући да овај алат сада чини део Бинг претраживача , свакако га можемо сврстати у категорију „вреди пробати”.

Закључак

Након кратког разматрања ових популарних алата, једини закључак који можемо извести је онај који је изведен већ небројено много пута − реч је само о алатима који захтевају стрпљив рад писца и чији ће квалитет рада бити сразмерно пропорционалан уложеном труду. Сваки од њих има своје предности и мане, тако да идеално решење за готов садржај након свега пар кликова нећете наћи без обзира на платформу или висину претплате.

Али, такође не можемо побећи од чињенице да су ови алати постали неизоставан део SEO света и да њихова правилна употреба може знатно олакшати процес производње SEO садржаја и учинити га много ефикаснијим. Право решење за свакодневне проблеме једног писца може се наћи у комбиновању ових алата, коришћењу њихових бесплатних опција и добром познавању најбољих могућности сваке од ових апликација.

FacebookLinkedinEmail