Najpopularniji AI alati za pravljenje SEO sadržaja u 2023

FacebookLinkedinEmail
17.11.2023.
Najpopularniji AI alati za pravljenje SEO sadržaja u 2023
Tokom 2023. godine, kada god se povede razgovor o veštačkoj inteligenciji i upotrebi ove tehnologije u SEO industriji, prosečan sagovornik stekao bi utisak da govorimo o godinama iskustva, s obzirom na to koliki uticaj AI ima na taj sektor.

Ipak, ChatGPT, koji je verovatno najpoznatiji predstavnik čitavog talasa novih AI alata, lansiran je tek 30. novembra 2022. godine. Za devet meseci koje smo iskusili u međuvremenu, ova platforma je stvorila bazu od preko 100 miliona korisnika.

Naravno, ova tehnologija morala je ostaviti svoj trag i u sektoru digitalnog marketinga, uz sva ograničenja koja ova i slične tehnologije (trenutno) poseduju. Nakon svega pola godine od početka upotrebe, AI je postao neizostavni deo SEO produkcije.

Mi smo, naravno, tek na početku ove AI priče i pojedini izvori predviđaju da će industrija AI četbotova sve do 2023. godine beležiti godišnji rast od 23,3%. Ove okolnosti nas teraju da se veoma brzo naviknemo na klimu kojom dominiraju AI alati i naučimo da koristimo rastući broj dostupnih resursa na najbolji mogući način.

ChatGPT

Budući da smo se na ovaj alat osvrnuli već u uvodu, bilo bi logično da njega prvog i obradimo. I zaista, iako nije proizveden sa isključivom namerom proizvodnje SEO sadržaja, ChatGPT je vrlo verovatno najzaslužniji za eksploziju popularnosti AI industrije. 

Drugim rečima, rezultatima koje dobijemo od ove platforme obično treba određeno dorađivanje. U jednom od prethodnih članaka osvrnuli smo se na detaljnija uputstva koja će vam, u slučaju alata široke namene poput ovog, dati najbolje rezultate.

Za svrhu ovog kraćeg osvrta dovoljno je spomenuti da ChatGPT nije idealno rešenje za proizvodnju gotovog SEO sadržaja, ali da može imati ogromnu upotrebnu vrednost u stvaranju sirovih SEO resursa kao što su:

  • Nacrt teksta
  • Predlozi semantički povezanih ključnih reči
  • Predlog naslova članka i poglavlja
  • Klasifikovane ključne reči sortirane prema nameri pretrage
  • Predlog tema članaka.

Naravno, treba zapamtiti da veći broj upita i varijacija gotovo uvek dovodi do boljih rezultata.

Jasper

Jasper, sa svojih preko milion aktivnih korisnika, verovatno je drugo najpoznatije ime koje je stiglo i do korisnika koji nisu direktno uključeni u SEO sektor. U ovom slučaju ipak je reč o jednom mnogo fokusiranijem alatu koji je sposoban da proizvodi SEO optimizovane članke, mejlove i sve druge vrsta materijala u pisanoj formi.

U pogledu stvaranja sadržaja, krajnji korisnik u Jasper treba da unese ključne reči i ton kojim će tekst biti napisan. Nakon toga, ovaj AI alat će proizvesti nacrt teksta, naslove, podnaslove i sve druge bitne SEO elemente. Iako je ovaj materijal uvek poželjno dorađivati, Jasper može da se pohvali određenim prednostima kao što su:

  • Istovremeno logovanje (log-in) većeg broja korisnika
  • Provera plagiranog sadržaja
  • Personalizovanje odlika brenda
  • Auto-save opcije
  • Gotovi nacrti različitih vrsta marketinških sadržaja.

Alli AI

Alli AI je jedan veoma robustan i slojevit alat koji omogućava da se uređivanjem sadržaja bavimo već na front-end nivou. Naime, Alli AI se bavi SEO sadržajima na nivou celog sajta. Ovde možemo zadati opšta pravila za optimizaciju, generisanje naslova, naslova stranica i meta opisa, kao i tehničke izmene na pojedinačnim stranicama.

Rad sa ovako širokim parametrima je iznenađujuće lak i većina promena koje ćete napraviti sa Alli AI mogu se izvesti u svega nekoliko klikova. Prilikom inicijalnog ispitivanja sajta, alat će vam predložiti neke od potrebnih izmena, što rad čini još lakšim.

Treba pak uzeti u obzir da ovakav opseg uvek dolazi nauštrb finesa, pa stoga Alli Ai nije najpodobniji alat za visoko fokusirane SEO zadatake. Takođe, mesečna pretplata od 249 dolara može biti prepreka za veliki broj korisnika koji nisu pravna lica.

Semrush

Semrush je ime koje je veoma dobro poznato na SEO sceni. Ipak, ova platfroma je najpoznatija po sposobnosti za obavljanje SEO zadataka koje bismo najbolje mogli okarakterisati kao „sekundarni”, što uključuje dobro poznate opcije kao:

  • Analiza konkurencije
  • Analaza ključnih reči
  • Konfiguracija parametara za lokalni SEO
  • Praćenje učinkovitosti ključnih reči.

Dakle, veoma svrsishodne i fokusirane karakteristike. Ono što zna manji broj korisnika, ulgavnom onih koji nisu prethodno koristili ovaj alat, jeste da Semrush takođe uključuje i AI alate koji se bave zadacima kao što su optimizacija sadržaja za pretraživače, proizvodnja alternativnih verzija postojećih rečenica i prilagođavanje sadržaja različitim vrstama formata kao što su blog članci, objave na društvenim mrežama i opisi proizvoda.

Treba imati u vidu da ove opcije nisu toliko dobro razvijene koliko primarni zadaci Semrush alata, ali u kombinaciji sa mogućnostima koje smo naveli ranije čine jedan veoma dobro zaokružen paket.

Surfer SEO

Surfer SEO ima donekle kontroverzan status u SEO zajednici. Reč je o alatu koji koristi NLP (Natural Language Processing) model kako bi izvršio analizu konkurencije, predložio ključne reči i njihovu frekvenciju u tekstu, predložio nacrt teksta i, grubo rečeno, dao nam kostur teksta na koji ćemo kačiti naše SEO resurse. Rad u editoru Surfer SEO je veoma lak i sve promene daju istovremenu povratnu informaciju, koja rad čini izuzetno lakim, brzim i udobnim.

Kada na sve to dodamo ugrađene opcije provere plagiranog sadržaja, integraciju sa tehnologijama kao što su Jasper i WordPress i proizvodnju nerafiniranih nacrta SEO sadržaja, videćemo zašto je Surfer SEO toliko popularan koliko jeste.

Glavno pomanjkanje ovog proizvoda je to što Surfer SEO već godinama ne implementira bilo kakve parametre koji bi na razuman način ograničili upotrebnu ključnih reči nakon što postignete određeni nivo optimizacije. U stanju u kom se trenutno nalazi, ovaj alat je veoma podložan tzv. stuffing-u ključnih reči, dok je konačna odluka o učinkovitosti ovih srategija ostavljena u rukama pisca.

SE Ranking

SE Ranking je jedan sjajan alat koji nudi čitav niz opcija koje su namenje za lakše upravljanje jednom SEO kampanjom. To uključuje analizu SEO rangiranja, učinak pojedinačnih ključnih reči, AI analizu sajta i njegovih tehničkih elemenata, optimizaciju pojedinačnih stranica, kreairanje nacrta i sirovih verzija SEO sadržaja, planiranje strategije, podešavanje rasporeda objavljivanja SEO sadržaja i mnoge druge opcije.

Nakon što iskoristite probni period od 14 dana, platforma će zatražiti plaćanje mesečne pretplate od 49 dolara, što, u poređenju sa nekim drugim alatima sa ove liste, ne predstavlja toliko veliku finansijsku obavezu.

Glavno pomanjkanje ovog alata je da, ukoliko je vaš prvi zahtev pisanje SEO sadržaja, na tržištu možete pronaći kako jeftnije, tako i kvalitetnije alternative.

Microsoft Bing

Može se reći da je Microsoft Bing zaradio svoje mesto na ovoj listi pre na osnovu „dobre vere” nego na osnovu trenutnog statusa u SEO zajednici. Ipak, Majkrosoft već godinama tvrdoglavo pokušava da nađe svoje mesto u IT svetu i razvijanje AI četbota na bazi GPT-4 platforme izgleda kao korak u dobrom smeru. Saradnja ova dva dobro poznata imena ide u oba smera i pretplatnici GPT-4 usluge dobijaće pristup Majkrosoftovim resursima i navedenim izvorima.

Bilo kako bilo, Microsoft Bing, odnosno njegova besplatna AI usluga, predstavlja proizvod veoma nalik ChatGPT aplikaciji, koji je sposoban, da kroz razne upite i razgovor sa korisnikom, proizvodi različite vrste SEO materijala kao što su sirov tekst, naslovi, predlozi ključnih reči, itd.

Pritom, Bing može da se pohvali i izvesnim prednostima kao što su bolja svest o događajima iz stvarnog sveta, napredna kontekstualizacija sadržaja teksta i, možda najvažnije, navođenje izvora informacija.

Budući da ovaj alat sada čini deo Bing pretraživača , svakako ga možemo svrstati u kategoriju „vredi probati”.

Zaključak

Nakon kratkog razmatranja ovih popularnih alata, jedini zaključak koji možemo izvesti je onaj koji je izveden već nebrojeno mnogo puta − reč je samo o alatima koji zahtevaju strpljiv rad pisca i čiji će kvalitet rada biti srazmerno proporcionalan uloženom trudu. Svaki od njih ima svoje prednosti i mane, tako da idealno rešenje za gotov sadržaj nakon svega par klikova nećete naći bez obzira na platformu ili visinu pretplate.

Ali, takođe ne možemo pobeći od činjenice da su ovi alati postali neizostavan deo SEO sveta i da njihova pravilna upotreba može znatno olakšati proces proizvodnje SEO sadržaja i učiniti ga mnogo efikasnijim. Pravo rešenje za svakodnevne probleme jednog pisca može se naći u kombinovanju ovih alata, korišćenju njihovih besplatnih opcija i dobrom poznavanju najboljih mogućnosti svake od ovih aplikacija.

FacebookLinkedinEmail