Наравно, није сваки линк подједнако важан. Давно су прошла времена када сте могли да правите безброј нискоквалитетних спољашњих линкова а да то не угрози ваше дигитално присуство. Технике изградње линкова које подразумевају непоштовање Гуглових алгоритама могу довести до губитка високих позиција на претраживачима.
У Гугловим очима, линкови су глас поверења. Долазни линкови са ауторитативних сајтова у блиским индустријама говоре о квалитету вашег садржаја и помажу му да се у резултатима претраге рангира што више.
Како бисмо вам помогли да зарадите што квалитетније долазеће линкове, издвојили смо неколико моћних, а истовремено једноставних link building техника (техника за грађење линкова).
Објављивање садржаја на другим блоговима
Када кажемо грађење линкова, међу првим асоцијацијама које већини падну на памет јесте guest blogging, односно објављивање чланака на другим сајтовима у индустрији.
Иако је ово једна од најпопуларнијих и најразрађенијих техника грађења линкова, многи је схватају олако. Уколико сматрате да је довољно да напишете било какав текст и објавите га било где како бисте зарадили линк ка свом сајту, нажалост, нисте у праву.
Како да пронађете добре прилике за грађење линкова?
Пре ступања у контакт са администратором сајта кључно је да обратите пажњу на неколико фактора:
- Релевантност сајта за вашу индустрију
Пожељно је да долазни линкови ка вашем сајту буду у истој или сродној индустрији. Која је сврха градити линк на кулинарском блогу ако се бавите, рецимо, продајом соларних панела?
Сврха грађења линкова је да, поред бољег рангирања на Гуглу, привучете и пажњу нових корисника у вашем сектору. Наравно, то можете да урадите само ако објављујете садржај на сајтовима који имају исту циљну публику.
- Квалитет сајта
Како бисте извукли максимум из ове технике, прво проверите квалитет сајта са којим планирате сарадњу.
За почетак, проверите његов ауторитет домена (Domain Authority, DA). Правило је да се сајтови са високим ауторитетом домена рангирају боље и привлаче више саобраћаја. Како се ауторитет домена сајта приближава броју 100, његов кредибилитет расте у Гугловим очима, док се сајтови са DA испод 30 сматрају исподпросечним.
Поред тога, прошетајте кроз сам сајт. Ово су само нека од питања на које треба да одговорите:
- Да ли је садржај на блогу квалитетан и релевантан за вашу публику?
- Да ли су претходни чланци једноставни за читање?
- Да ли је дизајн сајта свеж, естетски примамљив и оптимизован према SEO стандардима?
- Ангажовање корисника
Такође, веома је важно да проверите да ли постоји интеракција између сајта и корисника. То можете видети кроз коментаре на страницама блога, број дељења на друштвеним мрежама и слично.
Следећи кораци
Уколико потенцијална прилика за изградњу линкова испуњава критеријуме које смо горе споменули, следећи корак је повезивање са администратором сајта. Добро истражите области које блог покрива и предложите теме које су у складу са њима.
Сам садржај треба да буде добро истражен и употпуњен адекватним примерима, свежим референцама и корисним студијама. Једноставним речима, постарајте се да текст буде користан за читаоце, а тон прилагођен другом садржају на блогу.
Потрудите се да линк ка вашем сајту буде природно имплементиран и релевантан. Сам линк можете убацити на два начина: у текст или у биографију аутора.
Пронађите сајтове који су вас споменули а нису вас линковали
Да ли сте икада приметили да је неки сајт споменуо вашу компанију, искористио вашу скорашњу студију или цитирао ваш садржај а да није линковао ка вашем веб-сајту?
Овакве ситуације нису реткост, али нема потребе да вас то фрустрира. Време је да почнете да их посматрате као једноставну тактику за грађење линкова.
Када направите листу сајтова који нису линковали ка вама, следећи корак је очигледан: треба контактирати администратора веб-сајта. У мејлу објасните да је споменута ваша компанија или садржај са сајта. Замолите их да линкују ка вашем сајту и обавезно пошаљите адресу странице ка којој желите да линк води.
„Прекројите” формат свог садржаја и нађите му нову примену
Претходни примери доказују да се већина техника за грађење линкова заснива на контактирању блогера и сарадњи са њима. Наравно, постоје одређени изузеци, а један од њих је синдикација садржаја.
Једноставним језиком, веб-синдикација је процес у ком се садржај са вашег сајта ставља на располагање корисницима преко неке друге веб-странице. То може бити, на пример, сажетак вашег новог водича, чланка, инфографика или студије. Да би корисници прочитали остатак текста, потребно је да кликну на линк и посете ваш сајт.
Постоје онлајн платформе намењене синдикацији различитих формата садржаја. То могу бити разни магазини, портали, платформе за синдикацију садржаја, портали за ПР саопштења и слично.
Наравно, да би се ваш садржај нашао тамо (а са њим и линк ка вашем сајту) потребно је да његов формат прилагодите стандардима директорије на којој објављујете.
Рецимо, на свом блогу сте недавно објавили детаљан чланак поткрепљен најновијим студијама и примерима. Уколико желите да повећате његову видљивост и помогнете му да достигне пун потенцијал, зашто га не бисте једноставно претворили у неки други формат и објавили на платформи за синдикацију садржаја?
На пример, текстуални чланци се лако могу претворити у визуелно примамљиве инфографике који истичу кључне чињенице. Или, зашто не направите кратак видео који, поново, из чланка издваја најбитније?
Кроз диверзификацију и синдикацију садржаја на платформама ван вашег сајта постићи ћете много више од грађења квалитетних линкова. Ово је такође прилика да привучете нове кориснике и мотивишете их да посете ваш веб-сајт и прочитају оригинални садржај.
Сарађујте са највећим именима у индустрији
У свакој бранши постоје људи чија су имена синоним за поузданост, поверење и оригиналност. Публика их радо прати на друштвеним мрежама, чита интервјуе са њима и нестрпљиво очекује њихов нови текст на блогу, подкаст или видео. Они су инфлуенсери и диче се армијом пратилаца која помно прати сваки њихов корак и слуша њихове савете.
Нема потребе да посебно наговештавамо да би сарадња са неким од највећих имена у вашој индустрији могла знатно да допринесе вашем целокупном бренду, као и стратегији за грађење линкова.
Како да успоставите везу за еминентним стручњацима у вашој области и евентуално зарадите екстерни линк са њиховог сајта?
Постоји неколико начина.
За почетак, спомените их у свом тексту. Било да је то цитат из њиховог скорашњег говора, резултати студије коју су објавили или савет из најновијег водича, ова пракса је одлична одскочна тачка у комуникацији. Линкујте ка оригиналном извору са њиховог сајта. Када објавите чланак, једноставно контактирајте аутора ког сте цитирали и питајте га да ли је заинтересован да ваш садржај подели са својим пратиоцима на друштвеним мрежама или линкује ка њему са свог сајта.
Следећи корак је директна сарадња са експертима у вашем сектору. Рецимо, позовите их да учествују у интервјуу, подкасту или вашој најновијој Q&A секцији. Када објавите садржај, пошаљите им линк и замолите да га објаве и на својим дигиталним каналима.
Последња опција јесте креирање висококвалитетног садржаја на вашем сајту, о чему пишемо у наставку.
Почните да објављујете невероватно добар садржај на свом сајту
Понекад није потребно ступање у везу са блогерима или било какав додатни напор како бисте саградили квалитетне линкове ка вашем сајту. Изванредан садржај који доприноси индустрији кроз истраживање, иновативност и релевантност сам проналази пут до лидера у вашој индустрији.
Другим речима, почните од унапређења квалитета садржаја на вашем сајту.
За почетак, потрудите се да, без обзира на то да ли је реч о инфографику или чланку, садржај на вашем сајту буде користан за онога коме је намењен. То подразумева примену корисних савета, најновијих резултата истраживања, прецизних инструкција, или оригиналних идеја које се нису раније спомињале.
Затим, учините садржај пријемчивијим широј публици тако што ћете се играти са различитим форматима. Не морате се зауставити на писању квалитетних чланака. Почните да објављујете и инфографике, електронске књиге, свеобухватне водиче, студије случаја, анализе тржишта, видео-снимке и друге облике дигиталног садржаја.
Такође, постарајте се да ваш садржај буде добро оптимизован, не само за Гугл, већ и за кориснике:
- Поделите текст у мање пасусе, користите поднаслове, користите листе како бисте учинили текст лакшим за читање.
- Пропратни визуелни садржај ће, такође, одржати пажњу корисника и учинити текст једноставнијим за праћење.
- Постарајте се да корисници разумеју оно што читају − компликована стручна терминологија је велики минус.
- Проверите да ли се страница брзо учитава и оптимизујте брзину учитавања.
Ово су само неки од фактора који ће допринети општем квалитету вашег дигиталног садржаја и освојити срца публике. Када стекну увид у то колико им садржај који објављујете помаже, људи ће му се радо враћати, цитирати га и делити на друштвеним мрежама.
Поред тога што на тај начин стичете корисне линкове са друштвених мрежа и повећавате кредибилитет бренда, то је такође могућност да се ваш садржај нађе на радарима еминентних стручњака у индустији. Стварањем нечег свежег, релевантног и корисног, ви их мотивишете да помисле да је баш ваша референца оно што треба њиховој публици. У том случају, они ће линковати ка вашем сајту и без икаквог претходног договора.
Закључци
Екстерни линкови и даље играју важну улогу у позиционирању вашег веб-сајта на Гуглу. Како бисте изградили што боље линкове, неопходно је да примените проверене методе које се не косе са Гугловим правилима.
За почетак, крените од унапређења садржаја на свом сајту и учините га ненадмашним извором информација за потенцијалне кориснике. Тако ћете привући пажњу, а самим тим и линкове квалитетних сајтова у вашој индустрији.
За крај, имајте у виду да су ово само неке од техника грађења линкова које можете да искористите. Наставите да истражујете и пратите резултате како бисте утврдили које методе најефикасније делују.
Надамо се да ће вам овај водич помоћи у освајању високих позиција на Гуглу и привлачењу новог саобраћаја!