Naravno, nije svaki link podjednako važan. Davno su prošla vremena kada ste mogli da pravite bezbroj niskokvalitetnih spoljašnjih linkova a da to ne ugrozi vaše digitalno prisustvo. Tehnike izgradnje linkova koje podrazumevaju nepoštovanje Guglovih algoritama mogu dovesti do gubitka visokih pozicija na pretraživačima.
U Guglovim očima, linkovi su glas poverenja. Dolazni linkovi sa autoritativnih sajtova u bliskim industrijama govore o kvalitetu vašeg sadržaja i pomažu mu da se u rezultatima pretrage rangira što više.
Kako bismo vam pomogli da zaradite što kvalitetnije dolazeće linkove, izdvojili smo nekoliko moćnih, a istovremeno jednostavnih link building tehnika (tehnika za građenje linkova).
Objavljivanje sadržaja na drugim blogovima
Kada kažemo građenje linkova, među prvim asocijacijama koje većini padnu na pamet jeste guest blogging, odnosno objavljivanje članaka na drugim sajtovima u industriji.
Iako je ovo jedna od najpopularnijih i najrazrađenijih tehnika građenja linkova, mnogi je shvataju olako. Ukoliko smatrate da je dovoljno da napišete bilo kakav tekst i objavite ga bilo gde kako biste zaradili link ka svom sajtu, nažalost, niste u pravu.
Kako da pronađete dobre prilike za građenje linkova?
Pre stupanja u kontakt sa administratorom sajta ključno je da obratite pažnju na nekoliko faktora:
- Relevantnost sajta za vašu industriju
Poželjno je da dolazni linkovi ka vašem sajtu budu u istoj ili srodnoj industriji. Koja je svrha graditi link na kulinarskom blogu ako se bavite, recimo, prodajom solarnih panela?
Svrha građenja linkova je da, pored boljeg rangiranja na Guglu, privučete i pažnju novih korisnika u vašem sektoru. Naravno, to možete da uradite samo ako objavljujete sadržaj na sajtovima koji imaju istu ciljnu publiku.
- Kvalitet sajta
Kako biste izvukli maksimum iz ove tehnike, prvo proverite kvalitet sajta sa kojim planirate saradnju.
Za početak, proverite njegov autoritet domena (Domain Authority, DA). Pravilo je da se sajtovi sa visokim autoritetom domena rangiraju bolje i privlače više saobraćaja. Kako se autoritet domena sajta približava broju 100, njegov kredibilitet raste u Guglovim očima, dok se sajtovi sa DA ispod 30 smatraju ispodprosečnim.
Pored toga, prošetajte kroz sam sajt. Ovo su samo neka od pitanja na koje treba da odgovorite:
- Da li je sadržaj na blogu kvalitetan i relevantan za vašu publiku?
- Da li su prethodni članci jednostavni za čitanje?
- Da li je dizajn sajta svež, estetski primamljiv i optimizovan prema SEO standardima?
- Angažovanje korisnika
Takođe, veoma je važno da proverite da li postoji interakcija između sajta i korisnika. To možete videti kroz komentare na stranicama bloga, broj deljenja na društvenim mrežama i slično.
Sledeći koraci
Ukoliko potencijalna prilika za izgradnju linkova ispunjava kriterijume koje smo gore spomenuli, sledeći korak je povezivanje sa administratorom sajta. Dobro istražite oblasti koje blog pokriva i predložite teme koje su u skladu sa njima.
Sam sadržaj treba da bude dobro istražen i upotpunjen adekvatnim primerima, svežim referencama i korisnim studijama. Jednostavnim rečima, postarajte se da tekst bude koristan za čitaoce, a ton prilagođen drugom sadržaju na blogu.
Potrudite se da link ka vašem sajtu bude prirodno implementiran i relevantan. Sam link možete ubaciti na dva načina: u tekst ili u biografiju autora.
Pronađite sajtove koji su vas spomenuli a nisu vas linkovali
Da li ste ikada primetili da je neki sajt spomenuo vašu kompaniju, iskoristio vašu skorašnju studiju ili citirao vaš sadržaj a da nije linkovao ka vašem veb-sajtu?
Ovakve situacije nisu retkost, ali nema potrebe da vas to frustrira. Vreme je da počnete da ih posmatrate kao jednostavnu taktiku za građenje linkova.
Kada napravite listu sajtova koji nisu linkovali ka vama, sledeći korak je očigledan: treba kontaktirati administratora veb-sajta. U mejlu objasnite da je spomenuta vaša kompanija ili sadržaj sa sajta. Zamolite ih da linkuju ka vašem sajtu i obavezno pošaljite adresu stranice ka kojoj želite da link vodi.
„Prekrojite” format svog sadržaja i nađite mu novu primenu
Prethodni primeri dokazuju da se većina tehnika za građenje linkova zasniva na kontaktiranju blogera i saradnji sa njima. Naravno, postoje određeni izuzeci, a jedan od njih je sindikacija sadržaja.
Jednostavnim jezikom, veb-sindikacija je proces u kom se sadržaj sa vašeg sajta stavlja na raspolaganje korisnicima preko neke druge veb-stranice. To može biti, na primer, sažetak vašeg novog vodiča, članka, infografika ili studije. Da bi korisnici pročitali ostatak teksta, potrebno je da kliknu na link i posete vaš sajt.
Postoje onlajn platforme namenjene sindikaciji različitih formata sadržaja. To mogu biti razni magazini, portali, platforme za sindikaciju sadržaja, portali za PR saopštenja i slično.
Naravno, da bi se vaš sadržaj našao tamo (a sa njim i link ka vašem sajtu) potrebno je da njegov format prilagodite standardima direktorije na kojoj objavljujete.
Recimo, na svom blogu ste nedavno objavili detaljan članak potkrepljen najnovijim studijama i primerima. Ukoliko želite da povećate njegovu vidljivost i pomognete mu da dostigne pun potencijal, zašto ga ne biste jednostavno pretvorili u neki drugi format i objavili na platformi za sindikaciju sadržaja?
Na primer, tekstualni članci se lako mogu pretvoriti u vizuelno primamljive infografike koji ističu ključne činjenice. Ili, zašto ne napravite kratak video koji, ponovo, iz članka izdvaja najbitnije?
Kroz diverzifikaciju i sindikaciju sadržaja na platformama van vašeg sajta postići ćete mnogo više od građenja kvalitetnih linkova. Ovo je takođe prilika da privučete nove korisnike i motivišete ih da posete vaš veb-sajt i pročitaju originalni sadržaj.
Sarađujte sa najvećim imenima u industriji
U svakoj branši postoje ljudi čija su imena sinonim za pouzdanost, poverenje i originalnost. Publika ih rado prati na društvenim mrežama, čita intervjue sa njima i nestrpljivo očekuje njihov novi tekst na blogu, podkast ili video. Oni su influenseri i diče se armijom pratilaca koja pomno prati svaki njihov korak i sluša njihove savete.
Nema potrebe da posebno nagoveštavamo da bi saradnja sa nekim od najvećih imena u vašoj industriji mogla znatno da doprinese vašem celokupnom brendu, kao i strategiji za građenje linkova.
Kako da uspostavite vezu za eminentnim stručnjacima u vašoj oblasti i eventualno zaradite eksterni link sa njihovog sajta?
Postoji nekoliko načina.
Za početak, spomenite ih u svom tekstu. Bilo da je to citat iz njihovog skorašnjeg govora, rezultati studije koju su objavili ili savet iz najnovijeg vodiča, ova praksa je odlična odskočna tačka u komunikaciji. Linkujte ka originalnom izvoru sa njihovog sajta. Kada objavite članak, jednostavno kontaktirajte autora kog ste citirali i pitajte ga da li je zainteresovan da vaš sadržaj podeli sa svojim pratiocima na društvenim mrežama ili linkuje ka njemu sa svog sajta.
Sledeći korak je direktna saradnja sa ekspertima u vašem sektoru. Recimo, pozovite ih da učestvuju u intervjuu, podkastu ili vašoj najnovijoj Q&A sekciji. Kada objavite sadržaj, pošaljite im link i zamolite da ga objave i na svojim digitalnim kanalima.
Poslednja opcija jeste kreiranje visokokvalitetnog sadržaja na vašem sajtu, o čemu pišemo u nastavku.
Počnite da objavljujete neverovatno dobar sadržaj na svom sajtu
Ponekad nije potrebno stupanje u vezu sa blogerima ili bilo kakav dodatni napor kako biste sagradili kvalitetne linkove ka vašem sajtu. Izvanredan sadržaj koji doprinosi industriji kroz istraživanje, inovativnost i relevantnost sam pronalazi put do lidera u vašoj industriji.
Drugim rečima, počnite od unapređenja kvaliteta sadržaja na vašem sajtu.
Za početak, potrudite se da, bez obzira na to da li je reč o infografiku ili članku, sadržaj na vašem sajtu bude koristan za onoga kome je namenjen. To podrazumeva primenu korisnih saveta, najnovijih rezultata istraživanja, preciznih instrukcija, ili originalnih ideja koje se nisu ranije spominjale.
Zatim, učinite sadržaj prijemčivijim široj publici tako što ćete se igrati sa različitim formatima. Ne morate se zaustaviti na pisanju kvalitetnih članaka. Počnite da objavljujete i infografike, elektronske knjige, sveobuhvatne vodiče, studije slučaja, analize tržišta, video-snimke i druge oblike digitalnog sadržaja.
Takođe, postarajte se da vaš sadržaj bude dobro optimizovan, ne samo za Gugl, već i za korisnike:
- Podelite tekst u manje pasuse, koristite podnaslove, koristite liste kako biste učinili tekst lakšim za čitanje.
- Propratni vizuelni sadržaj će, takođe, održati pažnju korisnika i učiniti tekst jednostavnijim za praćenje.
- Postarajte se da korisnici razumeju ono što čitaju − komplikovana stručna terminologija je veliki minus.
- Proverite da li se stranica brzo učitava i optimizujte brzinu učitavanja.
Ovo su samo neki od faktora koji će doprineti opštem kvalitetu vašeg digitalnog sadržaja i osvojiti srca publike. Kada steknu uvid u to koliko im sadržaj koji objavljujete pomaže, ljudi će mu se rado vraćati, citirati ga i deliti na društvenim mrežama.
Pored toga što na taj način stičete korisne linkove sa društvenih mreža i povećavate kredibilitet brenda, to je takođe mogućnost da se vaš sadržaj nađe na radarima eminentnih stručnjaka u industiji. Stvaranjem nečeg svežeg, relevantnog i korisnog, vi ih motivišete da pomisle da je baš vaša referenca ono što treba njihovoj publici. U tom slučaju, oni će linkovati ka vašem sajtu i bez ikakvog prethodnog dogovora.
Zaključci
Eksterni linkovi i dalje igraju važnu ulogu u pozicioniranju vašeg veb-sajta na Guglu. Kako biste izgradili što bolje linkove, neophodno je da primenite proverene metode koje se ne kose sa Guglovim pravilima.
Za početak, krenite od unapređenja sadržaja na svom sajtu i učinite ga nenadmašnim izvorom informacija za potencijalne korisnike. Tako ćete privući pažnju, a samim tim i linkove kvalitetnih sajtova u vašoj industriji.
Za kraj, imajte u vidu da su ovo samo neke od tehnika građenja linkova koje možete da iskoristite. Nastavite da istražujete i pratite rezultate kako biste utvrdili koje metode najefikasnije deluju.
Nadamo se da će vam ovaj vodič pomoći u osvajanju visokih pozicija na Guglu i privlačenju novog saobraćaja!