Сви школске дане памтимо по лепом. Ту и тамо се сетимо и лоших дана, али волели ми школу или не, углавном нас за њу везују лепа сећања.
Управо том емоцијом се користе брендови да “убеде” родитеље да својим малишанима пазаре баш њихов артикал. И да се разумемо, није реч о само једном артиклу. :)
Полазак у школу, или популарно акција Back to school, јесте међу top 5 кампања током године у погледу учинковитости. Било да је реч о износу или количини продатих артикала, броју (нових) купаца или броју посета, то је једна од оних кампања која сваке године бележи све боље резултате.
Овом резултату је допринела како све богатија понуда на нашем тржишту тако и много веће разумевање добављача и продаваца за потребе купаца. Када се све споји, долазимо до win-win ситуације и све бољих пословних резултата.
Емоција продаје
Широка публика, уз различите огласне поруке прилагођене таргетираној популацији, може бити потпуни погодак и има потенцијал да забележи одличан продајни резултат.
Креирајући различите кампање, садржаје и поруке потенцијалним купцима, које прате различите почетне странице (landing page), па чак и производе, знатно повећавате шансе за конверзију.
Да ли сте знали да путем огласа кроз дигиталне канале можете да таргетирате искључиво родитеље?
Пробудите емоцију и таргетирајте:
- Родитеље
- Баке и деке
- Родбину
- Децу*
Да ли таргетирање најмлађе популације има смисла?
*Код таргетирања деце, разумљиво, имате разна ограничења, како законска тако и етичка: почев од годишта, канала оглашавања, самог изгледа визуала и поруке коју кампања носи.
Посебан нагласак је на специфичности таргетирања деце, јер поред наведеног, треба разумети да они нису ти који „држе новчаник” и немају платежну моћ. Самим тим порука мора да буде потпуно другачија, односно прилагођена публици коју таргетирате.
Акција за почетак школске године
Једна од најемотивнијих кампања, а самим тим и бољих, јесте кампања за почетак школске године.
Иако ова кампања обухвата све ђаке, сложићемо се да најјаче емоције преовлађују код ђака првака.
Осим школске опреме, деци је потребно много тога, почев од књига, свески, ранчева, одеће и обуће, а данас и техничких уређаја.
Родитељима пак, али и бакама и декама, потребно је да, поред тога, бар покушају да направе неки вид уштеде.
Још један од разлога што је ова кампања тако високо позиционирана по својим перформансама и резултатима јесте чињеница да обухвата велики број делатности које учествују у њој или могу да је креирају.
Прилагодите свој асортиман кампањи и ситуацији
Добра страна ове кампање јесте то што је примењива на већем броју делатности.
Књижаре
Оне су данас много више од оних (старих) књижара, на које су навикле генерације које су се школовале у претходном веку. Понуда је много већа и разноврснија, а све већи број књижара има онлајн продају.
Поред ранаца, књижаре данас, између осталог, нуде и тематске сетове омиљених цртаних** или филмских јунака ваших малишана. С тим у вези, појачавају емоције и олакшавају школску свакодневицу.
**Напомена: Водите рачуна о ауторским правима приликом продаје и оглашавања производа који имају ™ (*eng. trademark). Дигитално оглашавање таквих брендова може имати ограничења, иако сте лиценцирани продавац. Уколико немате дозволу за продају таквих артикала, предлог је да њих не оглашавате јер се можете суочити са проблемима попут суспендовања налога за оглашавање.
Спортска опрема
Ово је једна од делатности која се у потпуности уклапа у кампању за почетак школске године, па сте у могућности да покушате да повећате продају броја артикала по рачуну уз, наравно, давање попуста, уколико неко детету купи комплет (нпр. патике, тренерка и ранац) у вашој онлајн продавници.
У случају почетка школске године, комбинација ранца, тренерке и патика може бити добитна опција. Али свакако не треба заборавити ни потребе родитеља, који могу да искористе прилику да добију неки значајан попуст, уколико комплетно опреме своје малишане код вас.
Техника
У данашње време, уколико продајете технику, немате проблема са понудом за најмлађе. Напротив.
Широк је дијапазон понуде артикала: од електричних тротинета и бицикли, преко увек тражених телефона и таблета, па све до смарт сатова и лаптоп рачунара, који могу да се (ис)користе у едукативне, али и “гејмерске” сврхе.
Намештај
Уколико говоримо (само) о понуди за школу и школарце, и ова делатност то добро прати. Можете понудити дечје собе, радне столове, као и столице, које се, осим за учење, могу користити и за играње игрица.
Такође, у понуди могу бити и душеци, који су веома важни за одмор наших школараца.
Техничке функционалности сајта
Понуда увек мора да буде приоритет, али ни техничке новине, односно функционалности сајта не треба да заостају за тржишним актуелностима.
Ове функционалности су у директној вези са продајом и имају за циљ да је унапреде. Као што у малопродајним објектима имате продавце, аранжере и друго особље које купцу у самом процесу одабира и куповине даје савет или препоруку, управо ове функционалности то треба да надоместе приликом онлајн куповине.
Везани производи
Понуда везаних производа или бандлова (*eng. bundles) у вашој онлајн продавници помаже да повећате продају, стимулишући купце да купују више.
Бандлови или везани производи представљају најчешће два, а понекад и више везаних производа чијом куповином купац остварује бенефит.
У овој ситуацији, потребно је пронаћи модел који даје резултате, па вам предлажемо везане производе и њихове сличне верзије.
Производи у сетовима
Ово је врста везаних производа која обједињује више појединачних артикала у једну целину.
С обзиром на то да ђаку треба више артикала (ранац, свеске, футрола, оловке и бојице, гумица, лењир, опрема за ликовно…), то може бити нови „ђачки пакет”, који са собом (до)носи веће попусте него када би се све то купило појединачно.
Издвојено: Много трговаца продаје ранчеве, а ко продаје спреман напуњен ранац?
Такође, овакав тип продаје или везивања производа знатно штеди време родитељима, па уколико га добро презентујете, решавате им додатан проблем и “купујете их” и за убудуће.
Попуст за други производ
Ова идеја је оно што називамо “2 у 1”.
Наиме, ова кампања се може везати за количину тачно одређених артикала који се стављају у корпу и сам сајт, када се задовољи постављени услов, аутоматски откључава попуст.
То могу бити и “скривене понуде” за регистроване купце који су само једном куповали, па за другу куповину имају знатнији попуст.
Обе представљене идеје захтевају ИТ подршку, а заузврат дају одличне резултате. А можете их користити и за друге кампање, па је улагање у развој ових функционалности увек исплативо и на дуге стазе.
Онлајн аранжирање артикала
Као што малопродаја има посебне тимове људи који организују поставке на полицама, концептуално осмишљавају где која роба стоји, тако у онлајн продавницама то регулише тзв. visual merchandising опција.
Ова функционалност је невидљива за купце, а вама даје могућност да аранжирате робу према актуелности по категоријама, поткатегоријама или листама артикала.
Закључак аутора
Иако је полазак у школу једна од кампања која се понавља сваке године, верујте у њу и немојте да дозволите да пропустите ову прилику.
Изузетно је важно прикључити се оваквим акцијама - наравно, уколико вам делатност то дозвољава - са циљем да за своју компанију осигурате део тржишног колача.