Суштина се огледа у следећем – што више времена особа проведе на вашем сајту већа је вероватноћа да ће остварити конверзију, односно купити оно што јој нудите.
Дакле, неопходно је да знате како да посетиоце задржите што дуже на свом сајту и учините да се лако повежу са садржајем који им презентујете, а све са циљем да од потенцијалних постану ваши реализовани купци.
Све то можете постићи уколико на својим продајним странама имплементирате следеће ставке.
Креирајте примамљиве текстове
Наравно да већ знате да ће добар текст привући потенцијалне купце и задржати их дуже на сајту. Па ипак, како да сазнате какве то текстове људи желе и како да их напишете?
Ствар је једноставна. Погледајте шта вам говори аналитика о посећености сајта, а затим на основу тих података направите измене.
На пример, имате текст који добија већи број посета у односу на остале. Међутим, читаоци се на њему задржавају само 5-10 секунди и одлазе. Ово највероватније значи да су наслов текста и пратећи визуал баш по укусу ваше публике и можете сличну формулу искористити за друге странице на сајту. Али, са остатком текста нешто очигледно ипак није како треба и управо то треба променити. Имајте на уму да је наслов заправо обећање које дајете публици и остатак садржаја мора испунити то обећање и бити у истом тону са насловом. Зато се у тексту увек фокусирајте на добити које ће купац остварити захваљујући ономе што нудите и у овом духу приказујте карактеристике својих производа/услуга.
Такође, обратите пажњу на то да ли је текст лак за „скенирање“ погледом. Људи обично прелете преко странице сајта и тек ако им нешто „западне за око“ започну са читањем. Према томе, скратите параграфе, убаците међунаслове који кроз наглашавање неке добити сугеришу о чему се ради у том делу текста, користите листе за набрајање особина онога што нудите и, ништа мање важно, осигурајте да слова буду довољно велика за лако читање.
С друге стране, уколико имате текстове који имају мали број посета, али се сви на њему задржавају по неколико минута, ситуација је обрнута – текст је баш какав треба да буде, али наслов и слика су промашај и оно на чему је потребно додатно радити.
Тестемонијали су обавезна ставка
Веома је лепо што публици нудите своје производе и услуге, али потребно је доказати да су они заиста вредни колико тврдите да јесу. Један од најбољих начина да то учините, посебно када су у питању посетиоци који су први пут на вашем сајту, јесте да им пружите сведочанства својих задовољних клијената.
Убацивањем тестемонијала не само да подижете свој кредибилитет и градите однос поверења са купцима, већ и продужавате време задржавања на сајту, јер ће заинтересовани потенцијални клијенти желети да сазнају каква су то искуства оних који су већ пробали то што им нудите.
Код тестемонијала будите веома опрезни:
- Не претерујте са њиховим бројем, јер тешко да ће неко желети да прочита 50 сведочанстава.
- Постављајте искључиво тестемонијале стварних особа уз навођење њихових имена и, уколико је могуће, фотографија (још боље уколико су на овим сликама са вашим производом).
- Исправите словне грешке, али ван тога не мењајте садржај добијеног сведочанства.
- Искористите и тестемонијале који, поред похвале, садрже и критику јер то додаје на реалности.
Поставите позив на акцију на свакој страни
Шта каже аналитика, да ли посетиоци вашег сајта након што су прочитали један текст пређу на неки други? У случају да је време задржавања на вашим страницама кратко, одговор је највероватније „Не“.
Имајте у виду да, ако сте публици понудили одличан и користан садржај, она ће желети још и бити спремна да учини нешто за вас (рецимо да вам остави свој имејл, оствари поруџбину…), а то јој нудите на некој наредној страници сајта. Како би дошли до те наредне стране читаоце је добро мало „погурати“ тако што ћете убацити адекватан позив на акцију (ЦТА) који одговара садржају стране:
- Желите да прочитају још нешто на сајту и дуже се задрже – убаците линкове до повезаних текстова на дну стране.
- Потребни су вам њихови имејлови – поставите ЦТА у коме тражите да се претплате на ваш њузлетер.
- Хоћете да вас позову – убаците ЦТА са бројем телефона.
- Нудите им нешто корисно и бесплатно – то такође наведите у ЦТА
- Имате е-комерц сајт – можете додати повезане производе…
Свакако, уколико је то примерено у позиву на акцију можете направити и комбинације наведеног. Рецимо, како би скинули бесплатан садржај потребно је да посетиоци оставе своју имејл адресу.
Будући да људи након што пронађу оно што их занима на сајту обично одмах одлазе, ЦТА има веома значајну улогу у томе да их задржи на веб - страници дајући им конкретан разлог да направе још један клик. Зато је препорука да позив на акцију не буде постављен на дну стране (изузев у случају препоруке повезаних текстова), јер шта ако је тражена информација на средини текста? Далеко је боље да се позив на акцију појави, рецимо, у тренутку када посетилац жели да оде са сајта. Такође се може креирати ЦТА који је фиксиран на екрану без обзира на скроловање. Постоји више решења која ЦТА чине уочљивијим публици, а на вама је да одаберете једну од њих.
Убаците видео и/или галерију слика
Посетиоци сајта ће често радије погледати видео него ли прочитати текст. Да ли ова опција постоји на вашој веб - страни? Не заборавите да свака секунда коју потенцијални клијент проведе гледајући видео који сте поставили јесте додатно време које проводи на вашем сајту.
Можда сте сада помислили како је тешко и захтевно направити видео, али заправо уопште није тако. Наиме, није неопходно да поседујете скупу опрему, будете вични монтажи и смишљате додатни сценарио за сваки видео. Све можете урадити помоћу мобилног телефона, а сасвим је довољно уколико постојећи садржај текста претворите у видео форму која може бити налик обичној презентацији уз помоћ слајдова са кључним ставкама које ће бити исказане у текстуалној форми. За прављење оваквог видеа ће вам бити потребно 10-так минута, а постићи ћете веома позитиван ефекат. На овај начин посетиоцима олакшавате конзумирање садржаја и не приморавате их да читају, а добијате њихово време.
С друге стране, време које посетиоци проводе на сајту лако ћете увећати уколико убаците галерију фотографија.
Рецимо да продајете ручно прављену кожну торбу. Направите серију фотографија које ће торбу приказати из сваког могућег угла, приказати сваки џеп, како изгледа у различитим одевним комбинацијама, на различитим локацијама… Све ово су ставке које потенцијалног купца веома занимају и радо ће кликнути на свих 10 или 15 фотографија које сте поставили. За то време, наравно, сат откуцава, а ви сте све ближи остварењу продаје.
Упослите свог програмера
Претходно смо навели неке ставке које можете искористити како би продужили време задржавања посетилаца на вашем сајту, а које се тичу садржаја страница. Међутим, постоје и техничке „ситнице“ које могу нарушити корисничко искуство и довести до негативног ефекта. Зато уз помоћ програмера или сами, уколико знате како, порадите на:
- Брзини учитавања сајта – нико не жели да троши своје време чекајући да му се страница отвори. Према томе поштујете правило 3 секунде за колико сајт мора да се учита.
- Прилагодите сајт за мобилне уређаје – не само да овако побољшавате корисничко искуство, већ и позитивно утичете на рангирање сајта у резултатима претраге.
- Убаците интерне линкове на одговарајућим местима и тако увежите повезане стране.
- Максимално упростите навигацију. Омогућите корисницима да у 3 клика или мање могу доћи до било које странице на сајту.
Имплементирајте попап прозор
Ово је ставка коју власници сајтова, нажалост, не користе у довољној мери и тако праве огроман пропуст. Рецимо, неко је попунио корпу производима које нудите на сајту, али ипак одлучује да оде са сајта. Таман да кликне „иксић“ кад, искаче прозорчић у коме му саопштавате да, уколико у следећих 10 минута обави куповину, остварује попуст и добија неки поклон.
Не само да сте посетиоца задржали на свом сајту, већ је логично претпоставити и да сте управо повећали вероватноћу да ће извршити куповину.
Попап прозори који одговарају тренутној намери посетиоца вашег сајта, правилно примењени, изузетно су снажан продајни алат, јер лако привлаче пажњу без нарушавања корисничког искуства. Свакако, неопходно је да правилно препознате шта ваш посетилац жели у датом тренутку и у складу са тиме прилагодите попап прозор. Тако уз помоћ овог алата можете:
- Понудити посетиоцу да вам постави питање слањем поруке.
- Омогућити му да уживо разговара са вама преко апликације за ћаскање.
- Препоручити неколико текстова из свог блога.
- Понудити нешто бесплатно у замену за имејл.
- Понудити ваучер за остваривање попуста…
Заправо ограничења не постоје. Једино је важно да на овај начин посетиоцу понудите нешто од вредности што је у складу са његовим активностима на вашој страници, а што ће га такође задржати на сајту.