Скенирај – прескочи, скролуј, баци поглед – прескочи, прелети оком – „Чек', чек' ово је занимљиво – клик.
Овако, укратко описано, изгледа понашање свих нас на интернету. На друштвеним медијима, блоговима, сајтовима и порталима само летимично прелазимо преко много тога, а притискање левог дугмета миша следи тек када нам нешто зграби пажњу. Е, то нешто што примарно доноси клик јесте наслов.
Можете имати најбољи продајни текст или блог који доноси прегршт добити за читаоца, али уколико наслов не привлачи пажњу, сав труд и време уложени у писање биће узалудни, што, сасвим сигурно, не желите да се догоди, зар не?
Зато, хајде да видимо које су најчешће грешке и како написати добар наслов за продајни текст или блог на сајту.
Најчешће грешке приликом писања наслова
Веровали или не, интернет је пун лоших наслова. Они се налазе на врху свих оних текстова које сте прескочили претражујући нешто на интернету.
Иако многи од њих садрже можда један или више неопходних елемената доброг наслова, они једноставно не хватају пажњу публике, а оно што их чини неуспешним најчешће је изостанак следећих 5 важних фактора.
Нема користи коју читалац добија
Уколико наслов не указује, макар и индиректно, који то бенефити очекују читаоца или шта је то што читалац може добити за себе, не можемо ни очекивати да ће неко кликнути на њега.
И не, уопште није неопходно да ова корист буде нешто невероватно и фантастично. Све што је потребно јесте да буде релевантна за особу којој се обраћа тако да она буде спремна да уложи своје време у читање остатка текста.
Ову грешку је изузетно лако избећи. Све што је потребно јесте да се ставите у улогу читаоца и запитате: „Шта ја имам од тога?“, а затим у наслову одговорите на то питање, и то тачно и прецизно тако да се читалац осећа добро када прочита ваш наслов. На крају крајева, сви смо спремни да учинимо много тога како бисмо се осећали добро.
Погледајмо један пример.
Ананас - воће које је добро за здравље – ово је наслов који не говори много тога ван навођења опште, свима добро познате ствари – воће је здраво. Дакле, није реч о наслову који бисмо могли назвати добрим јер нам не открива нешто посебно.
Међутим, ако га мало изменимо, можемо добити наслов који читаоцу говори о бенефиту који га чека и чини да се осећа боље.
Једите ананас и живећете дуже – мало боље, зар не?
Недостатак детаља
Када читалац наиђе на наслов, одлуку о томе да ли ће кликнути на њега или неће доноси у веома кратком року – секунд или два. То значи да је потребно олакшати му процес доношења одлуке и учинити да се, на неки начин, повеже са насловом и помисли: „Хм, ово је занимљиво“. То се лако може учинити навођењем неког детаља.
Тако претходни пример - Једите ананас и живећете дуже можемо освежити навођењем детаља о томе колико често треба јести ову воћку.
Тада добијамо наслов: Поједите 3 ананаса недељно и живећете дуже.
Овај наслов сада имплицитно сугерише да бенефите можемо убирати на једноставан начин и без неког посебног оптерећења.
Нема буђења знатижеље
Често се дешава да, иако се у наслову наводе бенефити за читаоца, то буде учињено на погрешан начин. На пример, једна од грешака је када се у наслову одмах исприча читава прича.
Уколико то урадимо, публици смо већ пружили комплетну информацију, што значи да нисмо пробудили знатижељу читаоца, па нема неког посебног разлога да кликне и прочита текст.
Да се вратимо на претходно наведени пример - Поједите 3 ананаса недељно и живећете дуже.
Ух. Па овде смо баш то урадили. Пружили смо одмах читав „рецепт“, одузели сву „мистерију“ и омогућили публици да лако и брзо донесе одлуку да прескочи читање текста.
Онда је боље да унесемо још једну измену и решимо овај проблем.
Како?
Прво, да видимо где је тачно проблем. У „ананасу“, зар не, будући да је управо он тема наслова.
Дакле, наслов можемо побољшати ако уклонимо ову реч на следећи начин – Само 3 пута недељно поједите ову воћку и живећете дуже.
Е, сада имамо „удицу“ која побуђује знатижељу, пружа специфичан детаљ, наговештава користи и повећава број кликова.
Бенефити нису на почетку
У нашем наслову можемо да поправимо још једну ствар. Наиме, током скенирања, не читају сви све наслове од почетка до краја. То значи да је неопходно што пре ухватити њихову пажњу, ако је могуће већ првим речима наслова.
Како смо већ навели, потенцијалног читаоца највише интересује коју корист може добити. Зато је логично да бенефите ставимо на почетак наслова. У финалној верзији нашег примера онда добијамо: Живећете дуже ако само 3 пута недељно поједете ову воћку.
Наравно, није неопходно да користи увек буду на почетку да би наслов привлачио пажњу. Али, уколико је бенефит нешто неочекивано или до сада непознато, свакако је препорука започети наслов његовим навођењем.
Превише компликован наслов
Приликом писања наслова потребно је бити опрезан како се не би претерало у навођењу бенефита или предности. Опет, уколико креирамо наслов који је компликован, садржи превише информација или користи ускостручне изразе, биће узалудно што садржи друге добре елементе.
Зато је препорука да се у наслову треба држати лако разумљивог речника уз фокусирање на главне или најјаче бенефите и некомпликоване детаље.
Замислите да прочитате овакву варијацију наслова из нашег примера: Само 3 пута недељно поједите 100 грама ове ситно сецкане тропске воћке из породице Bromeliaceae богату аскорбинском киселином, бромелином, дијетним влакнима, пантотенском киселином, робофлавином и ниацином, и живећете дуже и здравије.
Тешко да бисте овакав наслов прочитали до краја, а камоли кликнули на њега.
Како брзо доћи до доброг наслова
Из онога што је до сада наведено можда вам се учини да је писање доброг наслова веома компликована и замршена работа. Заправо уопште није тако. Једино што је потребно јесте уложити време и ревидирати наслов све док се не дође до финалног решења.
Одаћу вам овде малу тајну – када напишете један добар наслов, у суштини сте написали хиљаде добрих наслова. Како?
Након што сте „провалили“ формулу наслова који „ради“ и привлачи публику, за следећи је довољно само да замените кључне речи и имате нови. Наравно, имајте у виду да не треба претеривати како наслови не би превише личили један на други.
Дакле, на овај начин можете рециклирати доказано добре примере и уштедети себи време знајући да користите успешан наслов.
Погледајте 7 примера сјајних наслова које можете прилагодити својим потребама (ако нисте приметили ово би био први):
- Не купујте (уписати производ или услугу) пре него што прочитате ово - можда бацате 200 евра:
Не купујте нови iPhone 12 Маx Pro пре него што прочитате ово – можда бацате 200 евра
- Само за (навести циљну групу) који желе да (навести одговарајући бенефит):
Само за самохране мајке које желе да се заиста одморе на летовању
- (Навести ауторитет) је за само 3 месеца (навести посигнуће). Погледајте како
Сајт domen.rs је за само 3 месеца привукао 50.000 посета. Погледајте како
- Како да (навести проблем који циљна група жели да реши;у другој варијанти може се навести бенефит) и притом (навести додатни бенефит; у другој варијанти навести нешто негативно што се избегава)?
Како да се за 15 дана заувек ослободите главобоља и притом изгубите 5 кг
- 5 ствари које не знате о (навести производ, услугу или проблем), а могу вас скупо коштати
5 ствари које не знате о трговини криптовалутама, а могу вас скупо коштати
- (Навести ауторитет) је немоћан пред овим (навести производ или услугу)
Чак је и хакер Владимир Левин немоћан пред овим антивирус програмом.
Дакле, сада имате две опције како да од лоших направите добре наслове за продајни или блог текст. Уложите мало рада и времена, а публика ће вам узвратити кликом.