Kamen temeljac vašeg internet identiteta je vaš naziv internet domena koji definiše vaše dve najbitnije adrese na internetu – adresu vašeg sajta i adresu vaše e-pošte. Prilikom registracije naziva domena definiše se registrant – osoba ili kompanija na koju se naziv domena registruje i koja ima sva prava vezana za domen. I tu se najčešće javlja greška koja može biti pogubna ne samo po internet identitet kompanije, već i po njeno poslovanje.
Jedina ispravna opcija je da se kompanijski naziv domena registruje na kompaniju – time on postaje deo vrednosti kompanije (koliko košta Koka Kolin ili Guglov naziv domena?), a omogućava i da zainteresovani korisnik interneta vidi ko stoji iza određenog sajta (proverom naziva domena na whois sevisu) i da li želi da mu pokloni svoje poverenje (proverom u APR-u) i sarađuje sa njim ili kupuje od njega. Postoje još dve opcije koje se često sreću u praksi: A) registracija na nekog iz kompanije ((su)vlasnik, neko iz IKT-a i sl) i B) registracija na agenciju koju je kompanija angažovala da za nju obavi registraciju naziva domena, zakupi hosting, kreira sajt... Ni u jednom od ova dva slučaja kompanija nema kontrolu nad nazivom domena i u opasnosti je da odlaskom osobe iz kompanije ili prestankom saradnje sa agencijom, i naziv domena „ode“ sa njima. Potencijalnim deaktiviranjem tog naziva domena, kompanija gubi svoje prisustvo na internetu, čime bi ozbiljno bio ugrožen njen identitet na internetu, kao i poslovni kredibilitet, a onda i celokupno poslovanje ako je npr. reč o internet prodavnici ili sličnom biznisu.
Imajte u vidu da naziv domena u pravnom smislu pripada onom na koga je registrovan (registrantu), bez obzira na to ko je vlasnik veb sajta na adresi koju taj naziv domena definiše. Stoga je sasvim moguće da vaš sajt nestane sa interneta ako je na tuđem domenu i njegov registrant odluči da ga preusmeri ili deaktivira.
Šta učiniti kad „vaš“ naziv domena nije više vaš?
U cilju ponovnog preuzimanja vašeg naziva internet domena, imate mogućnost da pokrenete arbitražni postupak. Adresa je u tom slučaju Privredna komora Srbije, odnosno Komisija za rešavanje sporova povodom registracije nacionalnih internet domena.
Međutim, arbitražni postupak bi mogao da vam potroši puno vremena i novca. Iz tog razloga, o zaštiti svog poslovnog identiteta na internetu treba na vreme da vodite računa. Uvek je bolje sprečiti nego „lečiti“.