Камен темељац вашег интернет идентитета је ваш назив интернет домена који дефинише ваше две најбитније адресе на интернету – адресу вашег сајта и адресу ваше е-поште. Приликом регистрације назива домена дефинише се регистрант – особа или компанија на коју се назив домена региструје и која има сва права везана за домен. И ту се најчешће јавља грешка која може бити погубна не само по интернет идентитет компаније, већ и по њено пословање.
Једина исправна опција је да се компанијски назив домена региструје на компанију – тиме он постаје део вредности компаније (колико кошта Кока Колин или Гуглов назив домена?), а омогућава и да заинтересовани корисник интернета види ко стоји иза одређеног сајта (провером назива домена на whois севису) и да ли жели да му поклони своје поверење (провером у АПР-у) и сарађује са њим или купује од њега. Постоје још две опције које се често срећу у пракси: А) регистрација на неког из компаније ((су)власник, неко из ИКТ-а и сл) и Б) регистрација на агенцију коју је компанија ангажовала да за њу обави регистрацију назива домена, закупи хостинг, креира сајт... Ни у једном од ова два случаја компанија нема контролу над називом домена и у опасности је да одласком особе из компаније или престанком сарадње са агенцијом, и назив домена „оде“ са њима. Потенцијалним деактивирањем тог назива домена, компанија губи своје присуство на интернету, чиме би озбиљно био угрожен њен идентитет на интернету, као и пословни кредибилитет, а онда и целокупно пословање ако је нпр. реч о интернет продавници или сличном бизнису.
Имајте у виду да назив домена у правном смислу припада оном на кога је регистрован (регистранту), без обзира на то ко је власник веб сајта на адреси коју тај назив домена дефинише. Стога је сасвим могуће да ваш сајт нестане са интернета ако је на туђем домену и његов регистрант одлучи да га преусмери или деактивира.
Шта учинити кад „ваш“ назив домена није више ваш?
У циљу поновног преузимања вашег назива интернет домена, имате могућност да покренете арбитражни поступак. Адреса је у том случају Привредна комора Србије, односно Комисија за решавање спорова поводом регистрације националних интернет домена.
Међутим, арбитражни поступак би могао да вам потроши пуно времена и новца. Из тог разлога, о заштити свог пословног идентитета на интернету треба на време да водите рачуна. Увек је боље спречити него „лечити“.