Sedam kopirajterskih trikova koje je potrebno da odmah primenite u svojim kontent marketing tekstovima

FacebookLinkedinEmail
16.02.2025.
Sedam kopirajterskih trikova koje je potrebno da odmah primenite u svojim kontent marketing tekstovima
Često se dešava da kopirajting pogrešno poistovećujemo sa kontent marketingom. Međutim, oni su zapravo dve strane iste medalje i, premda služe za postizanje istog cilja, imaju sasvim različite svrhe.

Kopirajting je usmeren ka prodaji, odnosno navođenju potencijalnih klijenata da izvrše kupovinu. Marketing sadržaj pak služi da privuče pažnju publike, pokaže joj da razumemo šta je to što je muči i da dokaže da možemo rešiti njene probleme.

Ipak, to ne znači da ove dve vrste marketinga nemaju dodirnih tačaka. Naprotiv. Kako bi kontent marketing postigao što jači efekat, možemo ga obogatiti i dopuniti nekim dokazanim kopirajterskim trikovima.

Dobar naslov zlata vredi

Ako pitate bilo kog kopirajtera koliko je za jedan prodajni tekst važan naslov, reći će vam da, ako je naslov loš, niko neće pročitati tekst.

Stvari stoje potpuno isto i kada je reč o marketingu sadržajem. Ma koliko sjajan tekst da ste napisali, ako ste mu dali nejasan naslov, on jednostavno neće privući pažnju publike.

Istina je i obrnuto – ukoliko kreirate vrhunski naslov, čak i kada je tekst relativno loš, on će ipak privući pažnju čitalaca i izmamiti im klik. Uostalom, najbolji dokaz za to jesu tzv. klikbejt naslovi. Međutim, imajte u vidu da ukoliko je naslov dobar a tekst loš, publiku možete razočarati i izgubiti njeno poverenje.

Dakle, zaboravite na generičke naslove u kojima samo iznosite neku konstataciju. Budite kreativni i pustite mašti na volju kako bi vaš naslov zaista privukao pažnju čitaoca, na primer, tako što će pružiti neko obećanje, istaći neku dobit ili, zašto da ne, čak biti i malo provokativan.

O tome na koje načine lako možete napraviti dobar naslov pročitajte u tekstu Kako da loš naslov pretvorite u dobar + 7 šablona za sjajan naslov.

Budite jasni i direktni

Korišćenje dvosmislenih izraza, igre reči, doskočica, šala i metafora može vam se činiti kao odličan način da obogatite svoj blog tekst i učinite ga zanimljivijim za čitanje. Međutim, iako vama ovo može biti zabavno, to ne znači da će i publika deliti vaše mišljenje.

Iskusnim kopirajterima dobro je poznato da prevelika upotreba ovakvih jezičkih bravura lako može dovesti do zbunjivanja čitaoca ili pomeranja njegove pažnje sa teme kojom se bavimo.

Da ne shvatite pogrešno, ubacivanje ponekog „fazona” jeste poželjno, ali samo koliko da „posolite” svoj tekst. Na ovaj način čitaocima zaista pružate zabavan predah i priliku da se odmore pre nastavka čitanja. Međutim, bilo kakvo preterivanje gotovo sigurno će imati negativne posledice koje se mogu manifestovati čak i odlaskom sa sajta.

Pronađite i prezentujte svoju „veliku ideju”

Internet je prepun kontent marketing tekstova u kojima se nabraja mnoštvo golih činjenica kroz monotone rečenice. Zato ne čudi što su ljudi koji stoje iza ovakvih sajtova oni koji govore kako marketing sadržajem „ne daje rezultate”.

Kopirajteri znaju da publika ne voli dosadne tekstove i da ljudi čitaju samo ukoliko u napisanim redovima prepoznaju sebe i vrednosti koje su im bliske, ili pronalaze zabavu i rešenje za problem koji ih muči.

Dakle, kada kreirate tekstove za kontent marketing, nemojte biti samo još jedan sajt među mnogima. Umesto toga, čitaocima pružite informacije na zanimljiv i maštovit način, tako da je tekst pitak i lak za konzumiranje. I što je još važnije − potrudite se da sve to učinite u okviru „velike ideje”.

A šta je zapravo „velika ideja”?

„Velika ideja” je ono što vas motiviše da radite ono čime se bavite, san koji ostvarujete, a koji donosi neku dobrobit publici. Dobre primere „velike ideje” možemo pronaći kod kompanije Epl. Recimo, njihova krovna „velika ideja” glasi: Think different (razmišljaj drugačije) i ona se provlači kroz svaki njihov tekst, reklamu, prezentaciju i bilo koji kontakt sa kupcima. Kada je ova kompanija prezentovala svoj ajpod, to nije učinila navodeći da je to najbolji MP3 plejer na tržištu koji ima toliko i toliko memorije i bateriju koja drži ovoliko dana. Sasvim suprotno. Iskoristili su „veliku ideju” formulisanu u rečenici: „1.000 pesama u vašem džepu”, pokazavši da razmišljaju drugačije.

I da, tačno je da nije uvek lako pronaći „veliku ideju”. Međutim, ukoliko se potrudite da je otkrijete, ne samo da ćete kreirati bolji marketing sadržajem, već će i čitav vaš biznis biti podignut na viši nivo.

Ništa bez pomnog istraživanja

Osnova dobrog kopirajtinga jeste temeljno istraživanje onoga o čemu se piše. Ovo je na zanimljiv način predstavljeno u filmu „Šta žene žele” sa Melom Gibsonom u glavnoj ulozi lika Nika Maršala. Naime, Maršal dobija zadatak da kreira reklamnu kampanju za proizvode za žene. Kako bi se što bolje upoznao sa odabranim proizvodima, Maršal jedne večeri stavlja ruž, maskaru, oblači najlon čarape… sve da bi što bolje shvatio ciljnu grupu kojoj se obraća i razumeo kako se žene osećaju.

Prema tome, pre nego što napišete tekst za svoj kontent marketing, neophodno je da, što se kaže, uđete u sitna crevca i saznate što više o temi koju obrađujete.

I ne, nije dovoljno da samo proguglate šta je konkurencija već pisala i to malo „prežvaćete”. Na ovaj način možete samo pronaći informacije koje su publici već poznate, a niko ne želi da sluša istu priču po stoti put. Slobodno konsultujte stručnu literaturu i izvore koji nisu svima poznati kako biste stvari sagledali iz nove perspektive i publici pružili nešto što je zaista novo i korisno.

Nepisano pravilo glasi da vam je potrebno da prikupite makar tri puta više informacija nego što vam je potrebno da napišete tekst.

Ne pišite tekstove koji će se dopasti svima

Prvo, ovo nije moguće učiniti jer, kako stara poslovica kaže: Svetu se ne može ugoditi.

Drugo, ako se trudite da tekst prilagodite svakome, velika je verovatnoća da ćete, na kraju, dobiti bezlične rečenice i zasigurno nećete moći da sve predstavite kroz prizmu „velike ideje”.

Kada kopirajter piše prodajni tekst, on se obraća tačno određenoj ciljnoj grupi koja ima potrebu za proizvodom ili uslugom o kojoj se govori. Potpuno je ista situacija i u kontent marketingu.

Ako pišete blog tekst, onda to činite za one ljude koji su željni da čuju šta imate da kažete. Zato je neophodno da se upoznate sa svojom ciljnom grupom i shvatite koje probleme i želje ima, na koji način komunicira, kakvim jezikom i izrazima se koristi, koji ton obraćanja joj je prijemčiv, šta kuca u pretraživač kada traži ono o čemu govorite… Što više informacija prikupite, to će vam biti lakše da kreirate tekst za svoj marketing sadržajem koji će vaša publika obožavati.

Definišite šta želite da postignete

Za kopirajterski tekst koji nema jasnu svrhu (na primer, poručivanje proizvoda o kome se piše), slobodno možemo reći da je bezvredan. To je nešto što je potrebno primeniti i kod kontent marketinga.

Tekst koji pišete treba ili da pruži neku korist čitaocima ili da ih stimuliše da preduzmu neku akciju. To, na primer, može biti edukacija o benefitima koje pruža određeni proizvod ili usluga, ili nagovaranje čitaoca da ostave svoju imejl adresu, ili da se pretplate na njuzleter.

Svaki tekst može imati drugačiji cilj, ali je potrebno da ga poseduje. Bez toga samo „pucate na slepo” i ostajete bez informacija koje vam mogu reći da li ste na dobrom putu ili niste.

Koristite storiteling

LJudi obožavaju priče i upravo je zato storiteling (storytelling) veština koju kopirajteri posebno neguju i primenjuju u svom radu. Ovo je nešto što možete iskoristiti i u svojim tekstovima za marketing sadržajem kako bi datu temu obradili na zanimljiviji i prijemčiviji način.

Storiteling podrazumeva da ćete u tekstu umesto pukog navođenja podataka i informacija, sve to ispričati kroz neke likove, zaplet i sukobe. Na taj način tekst će postati življi, interesantniji za čitanje, kod publike će izazvati emocije i, posledično, lakše ostvariti cilj zbog kog ga i pišete.

Više o tome kako pripovedati priču možete saznati u tekstu Storiteling – zašto je značajan u marketingu i gde ga možete primeniti.

FacebookLinkedinEmail