Novembar i decembar su postali meseci tokom kojih je aktivnost e-trgovaca sve izraženija. Praznični popusti, akcije i rasprodaje mame kupce ne samo iz fizičkih, već i iz virtuelnih izloga prodavnica. Ponude nam se prikazuju na društvenim mrežama, kada pretražujemo internet, na banerima sajtova, stižu nam u njuzleterima.
Kako privući pažnju kupaca tokom najaktivnije prodajne sezone, ali i opravdati poverenje kupaca koji su izabrali baš našu e-prodavnicu, bila je tema trećeg po redu pitajte.rs vebinara. Ivan Tanasković, stručnjak za e-trgovinu, dao je odgovore na ova ali i brojna druga pitanja o kompletnom ciklusu prodaje na internetu.
Ivanovo predavanje obuhvatilo je deset ključnih tačaka onlajn prodaje, od pripreme lagera, do oglašavanja i brige o korisničkom iskustvu.
- Prva stvar o kojoj trgovci treba da razmišljaju je temeljna priprema za akcije što podrazumeva pregled lagera, količine na stanju, pripremu adekvatnog asortimana, razmatranje cena i sinhronizaciju ponude sa dostupnošću artikala. Formula koju je Ivan naveo glasi: proizvodi-količine-asortiman-cene-sinhronizacija.
- Oglašavanje prazničnih ponuda je način da privučete kupce na svoj sajt koristeći neku od popularnih oglasnih platformi. Oglašavanje na Gugl platformi je vrlo korisno jer pruža dodatne uvide u interesovanja kupaca. Međutim, isto tako dragocen uvid daje i praćenje šta ljudi pretražuju na vašem sajtu, koje proizvode ili koju uslugu.
- Nije dovoljno da kupac dođe na sajt i obavi kupovinu ako isporuka porudžbine kasni u nedogled. Dostava je ključna karika, a kupcima se može ponuditi više dodatnih opcija od zakazivanja isporuke, preuzimanja u radnji, do korišćenja paketomata.
- Važno je kupcima omogućiti da plaćaju na više načina.
- Korisnička podrška u današnje vreme ne podrazumeva samo dostupnost kupcu i odgovore na pitanja koja ima, već je i način da mu ponudite dodatni proizvod ili uslugu.
- Tehnička podrška je segment o kom morate misliti. Ne želite da se nađete u situaciji u kojoj vaš sajt ne može da izdrži veliki broj poseta, sadržaj se sporo učitava, stranice nisu dovoljno brze i dobro optimizovane za mobilni prikaz i sl.
- Koje kanale komunikacije da koristite? Napravite plan! Nećete isto komunicirati sa kupcem koji je kupovao ranije i onim koju je tu prvi put. Svaki kupac ima svoj omiljeni kanal komunikacije, prilagodite poruku kanalu koju kupac bira.
- Segmentacija korisnika je ključ da pravu poruku isporučite pravim kanalom i da kontakt postane kupac.
- Lista čekanja omogućava kupcima ekskluzivitet, da prvi dobiju informaciju o akciji i priliku da kupe po povlašćenim uslovima ili uz dodatnu vrednost.
- Koristite UTM kodove – pratite performanse i rezultate kampanja, segmentirajte publike i bolje plasirajte oglase.
Ivan je uputio više saveta kako se pripremiti i kao realizovati praznične kampanje:
- Neprijatna iznenađenja nikad nisu dobrodošla, pogotovo ne tokom prodajnog dela sezone. Pre pokretanja sezonskih akcija uvek se treba temeljno pripremiti.
- Napravite „šta ako“ plan. Recimo, šta ćete uraditi i ponuditi kupcu ako isporuka artikla koji želi da pokloni baš određenog datuma kasni?
- Ostavite svoje mišljenje po strani i testirajte kampanje na svojoj e-prodavnici, testirajte reakcije kupaca.
Prezentaciju Ivana Tanaskovića „Kako prodavati tokom najaktivnije prodajne sezone“ možete da preuzmete na linku.
Ivan je odgovarao i na pitanja publike, a ovo su neka od njih:
- Da li su krsne slave interesantne za kampanje i kako ih iskoristiti?
- Koliko je važna lokalizacija prodavnica i kampanja, pogotovo ukoliko je prodavnica namenjena za više tržišta?
- Šta je glavni pokretač kupcima da se odluče za moju ponudu?
- Koji su obavezni elementi koji moraju da se nađu na sajtu moje elektronske prodavnice (pre i tokom akcija)?
- Kojih pet osnovnih elementa se mora naći na lending stranci kad je koristimo za prodajnu akciju?
Pogledajte kompletan snimak pitajte.rs vebinara „Kako prodavati onlajn tokom najaktivnije (praznične) prodajne sezone“ i Ivanove odgovore na pitanja publike:
Sledeći pitajte.rs vebinar zakazan je za 3. decembar 2021.