Новембар и децембар су постали месеци током којих jе активност е-трговаца све израженија. Празнични попусти, акције и распродаје маме купце не само из физичких, већ и из виртуелних излога продавница. Понуде нам се приказују на друштвеним мрежама, када претражујемо интернет, на банерима сајтова, стижу нам у њузлетерима.
Како привући пажњу купаца током најактивније продајне сезоне, али и оправдати поверење купаца који су изабрали баш нашу е-продавницу, била је тема трећег по реду pitajte.rs вебинара. Иван Танасковић, стручњак за е-трговину, дао је одговоре на ова али и бројна друга питања о комплетном циклусу продаје на интернету.
Иваново предавање обухватило је десет кључних тачака онлајн продаје, од припреме лагера, до оглашавања и бриге о корисничком искуству.
- Прва ствар о којој трговци треба да размишљају је темељна припрема за акције што подразумева преглед лагера, количине на стању, припрему адекватног асортимана, разматрање цена и синхронизацију понуде са доступношћу артикала. Формула коју је Иван навео гласи: производи-количине-асортиман-цене-синхронизација.
- Оглашавање празничних понуда је начин да привучете купце на свој сајт користећи неку од популарних огласних платформи. Оглашавање на Гугл платформи је врло корисно јер пружа додатне увиде у интересовања купаца. Међутим, исто тако драгоцен увид даје и праћење шта људи претражују на вашем сајту, које производе или коју услугу.
- Није довољно да купац дође на сајт и обави куповину ако испорука поруџбине касни у недоглед. Достава је кључна карика, а купцима се може понудити више додатних опција од заказивања испоруке, преузимања у радњи, до коришћења пакетомата.
- Важно је купцима омогућити да плаћају на више начина.
- Корисничка подршка у данашње време не подразумева само доступност купцу и одговоре на питања која има, већ је и начин да му понудите додатни производ или услугу.
- Техничка подршка је сегмент о ком морате мислити. Не желите да се нађете у ситуацији у којој ваш сајт не може да издржи велики број посета, садржај се споро учитава, странице нису довољно брзе и добро оптимизоване за мобилни приказ и сл.
- Које канале комуникације да користите? Направите план! Нећете исто комуницирати са купцем који је куповао раније и оним коју је ту први пут. Сваки купац има свој омиљени канал комуникације, прилагодите поруку каналу коју купац бира.
- Сегментација корисника је кључ да праву поруку испоручите правим каналом и да контакт постане купац.
- Листа чекања омогућава купцима ексклузивитет, да први добију информацију о акцији и прилику да купе по повлашћеним условима или уз додатну вредност.
- Користите УТМ кодове – пратите перформансе и резултате кампања, сегментирајте публике и боље пласирајте огласе.
Иван је упутио више савета како се припремити и као реализовати празничне кампање:
- Непријатна изненађења никад нису добродошла, поготово не током продајног дела сезоне. Пре покретања сезонских акција увек се треба темељно припремити.
- Направите „шта ако“ план. Рецимо, шта ћете урадити и понудити купцу ако испорука артикла који жели да поклони баш одређеног датума касни?
- Оставите своје мишљење по страни и тестирајте кампање на својој е-продавници, тестирајте реакције купаца.
Презентацију Ивана Танасковића „Како продавати током најактивније продајне сезоне“ можете да преузмете на линку.
Иван је одговарао и на питања публике, а ово су нека од њих:
- Да ли су крсне славе интересантне за кампање и како их искористити?
- Колико је важна локализација продавница и кампања, поготово уколико је продавница намeњена за више тржишта?
- Шта је главни покретач купцима да се одлуче за моју понуду?
- Који су обавезни елементи који морају да се нађу на сајту моје електронске продавнице (пре и током акција)?
- Којих пет основних елемента се мора наћи на лендинг странци кад је користимо за продајну акцију?
Погледајте комплетан снимак pitajte.rs вебинара „Како продавати онлајн током најактивније (празничне) продајне сезоне“ и Иванове одговоре на питања публике:
Следећи pitajte.rs вебинар заказан је за 3. децембар 2021.