SEO (Search Engine Optimization) je optimizacija sajtova za pretraživače. Podrazumeva unapređenje sadržaja na sajtu i van njega u cilju sticanja što bolje pozicije u rezultatima internet pretraga. Ovim objašnjenjem pojma kom je posvećeno predavanje, Nenad Pantelić, stručnjak za SEO i PPC, otpočeo je prvi u nizu pitajte.rs vebinara koji je emitovan uživo 3. septembra u 20 časova.
Pantelić je govorio o tome kako sve marketinške aktivnosti na digitalnim kanalima imaju za cilj da dovedu posetioce na sajt, te je i SEO potrebno posmatrati kao marketinški alat. Organske posete sajtu, koje u proseku čine najveći broj poseta, nisu ništa drugo do posledica SEO aktivnosti.
Cilj SEO aktivnosti je ostvarivanje rezultata na duže staze, u kontinuitetu, nezavisno od instant ulaganja u oglašavanje na internetu koje, doduše, donosi rezultate, ali samo dok se ne isprazni budžet. Dobar pokazatelj dugoročnih efekata dobro urađene optimizacije je činjenica da sajtovi firmi čija pozicija nije pritisnuta stalnom pojavom nove konkurencije, godinama uživaju efekte optimizacije i dobre pozicije na prvoj strani Gugla. Naglašen je značaj koji Gugl daje lokalizaciji pretraga, što i malim preduzećima sa dobro optimizovanim sajtovima daje mogućnost da budu konkurentni na internetu među „velikim igračima“.
U nastavku izlaganja Nenad je objasnio kako pretraživači (Gugl) funkcionišu, koji su najznačajniji SEO faktori rangiranja na sajtu i van njega, koliko često Gugl ažurira algoritam i kako to utiče na rezultate pretrage. Istakao je da su sadržaj i linkovi dve najbitnije stavke za SEO, a jedan od najefikasnijih načina za kreiranje sadržaja je, naravno, blog sekcija na sajtu. Naglasio je značaj predviđanja namere korisnika i od stane onih koji optimizuju sadržaj i mašine – Gugla koji ga prikazuje.
Nenad je govorio o brendiranju, ključnim rečima, frazama, o tome kako birati ključne reči tako da budu podeljene u kategorije prema nameri korisnika, kako označiti da li su sezonske ili celogodišnje, ili pak reputacione. Usledili su saveti i o tome kako pisati tekstove sa ključnim rečima koji odgovaraju na upite, a objašnjeni su i ključni pojmovi za on-site SEO – meta tagovi, URL, naslovi i podnaslovi, slike, XML sajtmape, robots.txt, meta robots tagovi, arhitektura sajta...
Prezentaciju Nenada Pantelića „Prvi SEO koraci“ možete da preuzmete na linku.
Najviše vremena tokom vebinara posvećeno je odgovaranju na brojna pitanja publike, a neka od njih su:
- Koliko je vremena potrebno da se izgradi vidljivost na pretraživačima, ako je sajt mog brenda nov? Koliko mi otprilike treba vremena da dođem na prvu stranu Gugla, od čega to zavisi?
- Na šta obratiti pažnju kada se radi SEO optimizacija i sam sajt od nule?
- Koliko je dobra automatska optimizacija koju radi WordPress?
- Kako lokacija servera utiče na SEO i da li sajtovi na ino serverima mogu da budu jednako uspešni kao na domaćim?
- Koje su SEO implikacije samostalnog domena vs. onog koji nam dodeli web-building platforma, npr. imeprezime.wordpress.com?
- Realni uticaj CWW na ranking nakon apdejta?
Pogledajte kompletno predavanje i Q&A sekciju i pronađite odgovore na ova i druga pitanja.
Sledeći pitajte.rs vebinar zakazan je za 1. oktobar 2021. u 20 časova.