Уколико сте као већина корисника, пружили бисте шансу свом мобилном телефону и интернету. Све што треба да урадите јесте да укуцате „сервис беле технике”, и Гугл ће вам понудити мапу на којој су прецизно обележене локације најближих сервиса. Испод ње пронаћи ћете и листу ових фирми, која укључује њихов тачан назив, адресу, број телефона, радно време, линк ка сајту, као и то како су рангирани од стране клијената.
Поставља се питање − које критеријуме Гугл користи како би излистао ове бизнисе и како долази до информација које смо горе навели?
Све компаније које су се појавиле на врху странице оптимизоване су за локалне претраге на Гуглу.
Како да вашем локалном бизнису омогућите да се што боље рангира за релевантне претраге и привуче купце у вашој околини?
Сазнајте у овом свеобухватном водичу!
Шта је локални SEO?
Локални SEO је грана оптимизације сајта за претраживаче која за циљ има боље позиционирање у локалним претрагама. Улога оптимизације за локално претраживање је веома велика за мале, локалне бизнисе у дигиталном свету који се шири великом брзином.
На тај начин, ви се не такмичите са интернационалним корпорацијама које улажу милионе у дигитални маркетинг и рангирају се за најконкурентније кључне речи. Напротив, фокусирани сте на локације кључне за ваше пословање, где је конкуренција знатно мања а шансе за рангирање високо на Гуглу много веће. SEO за локалне претраге је невероватна могућност да повећате свест о бренду, привучете релевантан саобраћај ка сајту и унапредите продају.
Како SEO за локалне претраге функционише?
При рангирању локалних бизниса, Гугл узима у обзир потпуно другачији, специфичан сет фактора. Неки од њих су:
- Локални цитати тј. број спомињања вашег бизниса на локалним сајтовима и директоријумима, не обавезно и са линком ка вашем сајту;
- Комплетиран Google Business Profile;
- Рецензије корисника на Google Business и осталим релевантним друштвеним мрежама као што је Фејсбук;
- Линкови ка вашем сајту;
- On-page сигнали;
- Локализација садржаја.
У секцијама испод сазнаћете више о сваком од ових фактора за рангирање и како да искористите њихов пун потенцијал.
Оптимизујте свој профил предузећа на Гуглу
Google Business Profile (некадашњи Google My Business) један је од најзначајнијих локалних SEO фактора и представља први корак ка успеху вашег бизниса у локалним претрагама.
Кроз мапе и листинге на самом врху прве странице, ваш профил предузећа на Гуглу директно је на радару потрошача који су у потрази за производима или услугама које нудите. Кроз оптимизацију профила предузећа, активно преузимате контролу над информацијама које желите да поделите са корисницима, као и над њиховим првим утиском. Најважније од свега, ова услуга је потпуно бесплатна.
Како се прави профил предузећа на Гуглу?
Кључни део прављења профила бизниса на Гуглу јесте уношење података и оптимизација налога. Иако овај процес није тежак, веома је битно да сви подаци буду 100% тачни. Ево о којим информацијама је реч:
- Име фирме
- Адреса фирме
- Број телефона
- Сектор ком ваша фирма припада
- Радно време
- Кратак и информативан опис фирме, фокусиран на услуге или производе које нудите
- Фотографије седишта фирме, као и фотографије тима
- Додатни бенефити − на пример, ако је реч о кафићу, да ли поседује паркинг, да ли је pet-friendly итд.
Долазни (inbound) линкови
Долазни односно повратни линкови представљају један од најзначајнијих фактора рангирања на Гуглу. Они подразумевају линкове који воде са неког другог сајта ка вашем.
Зашто су линкови важни? Зато што вашем сајту дају кредибилитет. Сваки долазни линк са квалитетног, добро рангираног и посећеног сајта говори Гуглу да је ваш сајт поуздан извор информација.
Из тог разлога, обратите пажњу на сам квалитет сајта који линкује ка вашем. Проверите ауторитет домена сајта (domain authority), дизајн сајта, квалитет садржаја на сајту, квалитет постојећих линкова на сајту, као и релевантност сајта за вашу индустрију. О ризицима изградње линкова лошег квалитета, као и факторима на које треба да се фокусирате пре контактирања администратора сајта, детаљније смо писали у једном од предходних чланака.
Пре свега, важно је да се фокусирате на локалне сајтове, који имају сличну циљну публику. То могу бити локалне новине, магазини, блогови, као и сајтови компанија у истој или сродној индустрији. Сарадња са сајтовима локалног карактера омогућава вам да проширите свој домет и повећате видљивост међу потенцијалним купцима у вашој близини.
Постоји више начина да зарадите линкове у вашем сектору. На пример, почните од писања едукативнијих и садржајнијих чланака на блоговима сајтова у вашој ниши. Аутентичне теме, увиди у индустрију, корисни савети, или чак лична искуства пружају вам могућност да на сасвим суптилан начин, кроз садржај високог квалитета, провучете и линк ка вашем локалном бизнису.
Други, подједнако користан начин да зарадите квалитетне линкове јесте спонзорисање локалних спортских манифестација, клубова, хуманитарних акција или догађаја. Пружање продршке локалној заједници омогућава вам да добијете и линк са сајта организације коју спонзоришете. Такође, привући ћете пажњу локалних медија и отворити нове могућности за квалитетне екстерне линкове.
Партнерства са другим компанијама и удружењима у вашој регији гарантују вам сигуран линк са њихових сајтова.
Локални цитати
Како и само име наговештава, локални цитати су онлајн референце вашег бизниса. Оне углавном садрже назив, адресу и број телефона ваше компаније (енг. NAP data- Name, Address, Phone Number).
Локални цитати су веома битни за позиционирање ваше компаније у локалним претрагама јер помажу Гуглу да оцени веродостојност ваше фирме и њену релевантност за кориснике.
Они су важни и самим корисницима. Подижу њихову свест о вашој компанији, граде поверење и омогућавају им да вас лакше пронађу и ступе у контакт.
Где све можете уврстити локалне цитате? За почетак, учврстите и оптимизујте своје присуство на свим квалитетним регистрима и директоријумима фирми у Србији. Увек проверите да ли су све информације тачне и усклађене на свим платформама.
Рецензије корисника
Било да сте фризер, власник стоматолошке ординације или поседујете кафић, оно што ће вас издвојити из масе јесу рецензије купаца. Оне играју неколико веома важних улога када је реч о перформансама вашег локалног бизниса у дигиталном еко-систему.
Рецензије купаца су доказ да је ваша компанија сигурно место за куповину. Потрошачи траже онлајн препоруке како би донели што сигурније одлуке када бирају производе или услуге. Видевши позитивне рецензије, они ће вам пружити своје поверење и одлучити се за вас уместо за конкуренте.
Напокон, рецензије су значајне и за позиционирање вашег сајта. Утичу на долазни саобраћај, као и на ауторитет вашег бизниса из Гуглове перспективе па, сходно томе, и на рангирање у резултатима претраге.
Када је реч о рецензијама на Google Business Profile, друштвеним мрежама и другим платформама, веома је важно да се фокусирате на искрене оцене правих купаца. Гугл користи напредне начине за препознавање лажних оцена, што знатно може да угрози позицију и репутацију ваше фирме.
Објављујте садржај о локалним догађајима
Иако ће опште теме, трендови и савети изградити поверење корисника и усталити вас као ауторитет у индустрији, овакав садржај углавном није довољан да се добро рангирате у локалним претрагама. Оно што ће дефинитивно „купити” вашу публику и послужити вам као одскочна даска на Гуглу јесте локални садржај.
Шта све локализован садржај представља? То могу бити локалне новости и вести у вашем сектору. Може бити и давање корисних савета, оријентисаних на интересе и проблеме локалне заједнице. Календар занимљивих локалних догађаја на сајту би, такође, могао да привуче пажњу корисника.
Оптимизујте on-page елементе сајта
On-page SEO обухвата све промене на страници које ће вам осигурати боље рангирање у локалним претрагама. Свака страница оптимизована за локалне претраге је нова могућност да привучете пажњу потенцијалних купаца у близини.
Шта све подразумевају on-page елементи? Мета наслови, мета описи, URL адресе, као и сам садржај на страници неки су од елемената на које треба да обратите пажњу. О томе смо детаљније дискутовали у претходном чланку.
Када оптимизујете странице за локалне претраге, прво морате да размишљате као потенцијални купац. Које кључне речи би они користили да пронађу ваш бизнис? Да ли је довољно име града или насеља? Можда би они употребили одређену знаменитост као оријентир или чак име улице како би сузили претрагу. За вас је то истовремено прилика да учините ваш бизнис пријемчивијим циљној публици.
Такође, размишљајте опширније о услугама које нудите. Док ће сигурно један део корисника тражити „зубара у Београду” или „стоматолошке ординације у Београду”, други ће се фокусирати на специфичне зубарске услуге које су им потребне, као што је, на пример, „хируршко вађење умњака” или „поправка зуба”.
Не заборавимо и чињеницу да већина купаца данас користи мобилне телефоне, гласовне асистенте и ГПС како би нашли одређене услуге у својој близини. Уместо тражења по локацији, многи ће користити „близу мене” (near me) претраге. У том случају, Гугл повезује локацију корисника са сајтовима чије се услуге налазе у непосредној близини.
Закључак
Из претходних примера можете закључити да многобројни фактори утичу на ваше позиционирање у локалној претрази. Веома је важно да их не посматрате као појединачне праксе, већ као ситне делове комплексног мозаика који, ако се саставе плански, могу вашем локалном бизнису да омогуће невероватну предност.