Koje su najvažnije komponente marketinške kampanje?
1 . Planiranje i merenje − ciljevi i ključni indikatori uspeha
Ova komponenta definiše krajnji cilj ili više ciljeva vaše kampanje. Potrebno je da razvijete specifične, merljive ciljeve, a zatim da navedete koji pokazatelji će se koristiti za praćenje rezultata.
Na primer, ukoliko imate internet prodavnicu, vaša kampanja za cilj može imati broj naručenih artikala iz neke kategorije.
Pored broja artikala, potrebno je da pratite i druge metrike, kao što je povrat investicije, odnosno ROI.
Rezultate ćete meriti kroz vaš CMS, Gugl analitiku, Ads Manager i druge alate.
Vaš pristup treba da bude holistički, sveobuhvatan, da pokušate da sagledate što više kanala koji vam pružaju informacije.
2. Definisanje ciljne publike
Jedno od ključnih pitanja je: kome se obraćate?
Vaša marketinška poruka razlikovaće se u zavisnosti od toga da li je publika u fazi svesnosti, razmatranja ili odlučivanja.
Iako vaša kampanja može, i često treba, da dosegne one izvan vaše ciljne publike, od vitalnog je značaja da svoju kampanju osmislite imajući na umu određeni cilj.
Zatim identifikujte interesovanja vaše publike, kao i ono što ih muči. Kakve probleme oni imaju koje vaš proizvod, usluga ili brend mogu da reše? Da biste otkrili više o svojoj publici, ispitajte postojeće i potencijalne kupce na tržištu. Zatim koristite ove podatke da biste kreirali svoje buyer persona. U idealnom slučaju, znaćete ko će kupovati proizvod ili uslugu i pre nego što ih kreirate.
3. Kanali
Gde će se distribuirati vaš sadržaj i poruke?
Na primer, ako vodite marketinšku kampanju na društvenim mrežama, prioritet vam može biti platforma Instagram, ako je ona najrelevantnija za vašu publiku.
Kako se korisnici ponašaju na Instagramu? Da li ćete koristiti reels ili karusele? Na koji način ćete kreirati oglase i koliki budžet vam je potreban?
4. Budžet
Uzmite u obzir troškove kompanije/agencije, oglašavanja i isplatu vaših saradnika. Zatim uračunajte ove podatke u analizu povrata ulaganja za svoju kampanju (ROI). Ali ni to nije dovoljno. Tokom kampanje možete očekivati razna iznenađenja. Konstantno pratite kako se troši budžet i da li se zacrtani planovi ispunjavaju. Budite fleksibilni i spremni na promene.Klijentima se uvek preporučuje da definišu fiksni deo budžeta, koji će utrošiti na određeni kanal i oglas, kao i fleksibilni, koji će prilagoditi uspešnosti tog oglasa.
5. Formati sadržaja
Odredite kakav sadržaj ćete kreirati da biste izvukli maksimum od kampanje. Uobičajeno je da se u jednu kampanju uključuje više formata sadržaja. Na primer, kampanja za brendiranje može da sadrži video-oglase, vizuale i blogove. Kada razmišljate o formatu, razmišljajte o specifičnosti svakog digitalnog kanala.
S druge strane, vertikalni video trajanja do 60 sekundi možete bez posebnog prilagođavanja koristiti za TikTok, Instagram Reels, Instagram Story i Youtube Shorts.
6. Tim
Jedno od najvažnijih pitanja jeste sa kim radite kampanju, ko su pojedinci na koje se oslanjate da biste obavili posao?
Dobar i posvećen tim može vam doneti sjajne rezultate, te obavezno posvetite pažnju ljudima.
Pre nego što pokrenete kampanju, odredite ljude za svaki aspekt kampanje. Morate znati ko se bavi pisanjem tekstova, dizajnom, zakupom medija i izveštavanjem.
7. Kreativa – materijal
Dobra marketinška kampanja treba da ima adekvatna kreativna rešenja. Dobru ideju treba da isprati upečatljiv tekst, vizual ili video-snimak. Potrebno je pratiti i trendove. Recimo, u poslednje vreme trend je da kreativa izgleda prirodno. Ne treba vam skupa produkcija da biste postigli dobar efekat. Nekad su sasvim dovoljni pametni telefon i vešte ruke.
Primer sjajne marketinške kampanje koja je pokrila sve moguće segmente jeste Apple-ova kampanja - „Snimano na iPhone-u”.
Ona je istakla visokokvalitetne video-snimke i fotografije koje korisnici mogu da snime na ajfonu.
To je kampanja za lansiranje proizvoda koja se fokusirala na jednu specifičnu karakteristiku novog Apple-ovog pametnog telefona.
Bila je jedinstvena, jer je slična nekoj kampanji koju generišu korisnici, čak i podstiče user generated content, ali je takođe snažno promovisana od strane samog brenda.
Apple je pokrenuo sopstveni Instagram nalog za deljenje sadržaja #ShotoniPhone.
Brend je takođe sarađivao sa profesionalnim fotografima i videografima. Korišćeni su i tradicionalni kanali, poput TV reklama i bilborda. Kampanja je uspela zato što oni nisu samo rekli „naš kvalitet je najbolji“, nego su to i pokazali.
Možda nemate budžet i tim jednog Apple-a, ali ako ispunite sve navedene komponente, velika je šansa da ćete imati dobru marketinšku kampanju.