Trud i vreme uloženo u Gugl platforme višestruko se isplati jer je:
- više od 40.000 pregleda u toku jedne sekunde
- oko 8,5 milijardi upita svaki dan
- Na Gugl mapama − više od milijardu aktivnih korisnika svakog meseca
- 2,5 triliona upita godišnje u Gugl pretrazi.
Ukoliko još uvek nemate otvoren Gugl biznis profil (GBP) nalog, uputstvo kako da ga otvorite možete pogledati na Jutjub tutorijalu.
Koje aktivnosti su se do sada brojale?
Ranije se brojala svaka poseta bez obzira na to da li je došao nov korisnik ili je neko više puta tražio isti biznis. Takođe, ukoliko je jedan korisnik obavio više pretraga na nalogu, svaka aktivnost se brojala posebno.
U prethodnim izveštajima smo mogli da vidimo koliko je bilo:
- pregleda slika i video-zapisa
- pregleda postova, klikova na post
- klikova na broj telefona/poziva
- klikova na veb-sajt
- klikova na prikaz puta do biznisa
- zakazivanja rezervacija.
Šta se promenilo?
Od februara 2023. godine, statistika u Google Business Profile počela je da se crveni.
Razlog tome je što je Gugl promenio način kako sada gleda efikasnost aktivnosti koja se beleži na nalozima.
Pad u statististici se vidi kada se poredi mesec u 2023. godini sa istim mesecom u prethodnoj 2022. godini.
Šta se vidi u novim izveštajima?
Od februara 2023. godine nastale su brojne promene, a kakve promene nas još očekuju možete da pratite u centru za pomoć.
Segmenti statistike:
- pozivi
- poruke i vreme odgovaranja na njih
- rezervacije za hotele ili naručivanje hrane (u zavisnosti od biznisa)
- upiti za putanje do biznisa
- klik na veb-sajt.
U zavisnosti od vrste biznisa, mogu da se prikažu različite opcije:
- meni
- naručivanje hrane
- rezervacije.
Šta ove promene donose?
Iako ovo ažuriranje može dovesti do toga da se u nekim nalozima vidi privremeni pad u statistici GBP, to je zapravo pozitivna promena za preduzeća na duži rok.
Neke od njih su dobre jer će davati realniju sliku o posetama, kao što je identifikacija istog korisnika u intervalu od 24 sata.
Primer: došli ste na nečiji Gugl biznis profil i pogledali ste sliku, video, zatražili informaciju o putanji, pogledali objavu, pogledali proizvod u prodavnici ili kliknuli na link objave. Gugl je to računao kao šest interakcija na nalogu. Sada se sve te aktivnosti računaju kao jedinstvena aktivnost u periodu od 24 sata.
Segmenti koji će nam nedostajati iz stare statistike jesu koliko ljudi je videlo slike i video-zapise, koliko ih je videlo postove ili kliknulo na link iz posta, jer sada ne možemo da budemo sigurni na koju vrstu sadržaja publika bolje reaguje.
Zaključak i savet
Ulaganje vremena i novca u ovu platformu se višestruko isplati.
Osim toga što će sama pozicija GBP naloga na Gugl pretrazi i Gugl mapama biti bolja, možete da linkujete stranice sa vašeg sajta u sekcijama postovi, prodavnica, pitanja i odgovori, meniju i na taj način dodatno promovišete sadržaj sa vašeg sajta.