Kako ste došli na ideju da otvorite radionicu za kolače?
Gordana Bekčić: Oduvek sam volela da pravim kolače, a kao majci, supruzi i domaćici, makar na ovim našim prostorima, to vam je u opisu posla. Sama ideja o pokretanju radionice krčkala se već izvesno vreme. Mnoge drugarice su me pri našim susretima pomalo, čak i nesvesno, gurale u tom pravcu, kad god bih ih dočekala sa nekom tortom ili kolačima. Onog trenutka kada sam donela odluku, odmah sam znala da to mora da bude mala firma, sa poslatičarom i nekoliko drugih saradnika.
Šta sve imate u svojoj ponudi?
Gordana Bekčić: Naša radionica izrađuje torte, komadne kolače, tartove, kuglofe, komisbrote, razne vrste keksa. Pravimo i kolače u čašama, kao jedinstven način prezentacije proizvoda koji je zahvalan za različite formate poslovnih i privatnih događaja. Imamo slavski program sitnih i desertnih kolača. Jedan deo slavske selekcije su i posni kolači. U ponudi imamo i naše Mesdames, odnosno, Gospođe. U pitanju je posebna selekcija minijaturnih kolača, poput majušne krempite, mini-tartova, čiza, malecnog Pariz–Bresta. Jedan od ciljeva je da sa selekcijom Mesdames možemo da ispratimo događaje koji zahtevaju ekskluzivni slatki ketering.
Sve u svemu, trudimo se da pokrijemo gotovo svaki aspekt korporativnih, slavljeničkih i porodičnih trpeza.
Odakle francuski naziv? Odakle „Madame Vanille”?
Gordana Bekčić: U „Madame Vanille” radionici pokušavamo da spojimo francusku i našu poslastičarsku tradiciju, Francuska je simbol kulture i umetnosti uživanja u životu. A hrana je svakako jedna od najjačih „hemija” koja spaja ljude. Ukusna hrana, pripremljena od kvalitetnih sastojaka, aranžirana i servirana kao dar i raskoš života, nije ništa drugo nego čista emocija. Zato „Madame Vanille”. A vanila je danas, u moderno vreme, skoro pa obavezan sastojak svake ozbiljne poslastice. Naoko jednostavna, vanila je magična, tajanstvena i neprocenjiva. I zato „Madame Vanille”.
Kako dolazite do mušterija?
Gordana Bekčić: Jedna od najvećih vrednosti koju možete imati u bilo kom biznisu jeste lični kontakt i preporuka. To je bila naša polazna osnova. Neizmerno sam zahvalna prijateljima i saradnicima koji su nam ukazali poverenje kupovinom i degustacijom. U isti mah, morate da se borite za velike klijente koje ne poznajete. Do njih dolazimo uz onlajn i oflajn marketing i ličnu preporuku. Recimo, prilikom puštanja sajta u rad, uradili smo jedno darivanje, što je privuklo veliku pažnju na Instagramu.
Ko su vaši klijenti?
Gordana Bekčić: Usmereni smo na pravna i fizička lica, s tim da je akcenat ipak na korporacijama u užem i širem centru Beograda. U ovom trenutku, zainteresovani smo i za klijente u Novom Sadu i Zrenjaninu, Pančevu, Smederevu, u svim gradovima koji se nalaze u radijusu od 80 km od prestonice.
Šta biste preporučili novim klijentima da prvo probaju od „Madame Vanille” proizvoda?
Gordana Bekčić: Teško pitanje (smeh). Moj savet bio bi da bezbrižno probaju neku malu tortu od kilogram. Nažalost, ne bih mogla da kažem konkretno koju zato što su sve izvanredne. Koju god da izaberu po svom ukusu, neće se pokajati. Verujem da imamo poslastice koje mogu da zadovolje svačiji ukus.
Po čemu se razlikujete od drugih na tržištu?
Gordana Bekčić: Sve što bih rekla bilo bi pretenciozno. Mi smo tek na početku i treba imati poštovanja za sve koji su tu mnogo pre nas. Ono što mogu reći jeste da kolače pravimo od kvalitetnih sastojaka i u njih unosimo trud, emociju i iskustvo. Trudimo se da oni budu zaista premium kvaliteta, sa nadom da ćemo uspeti da osvojimo deo tržišta.
Iako smo otvoreni tek nedavno, zahvaljujući PR-u i marketingu, a PR je moj primarni posao, već smo negde formirani kao brend i uspeli smo da izgradimo jednu malu zajednicu koja postepeno raste. Naša zajednica raste organski. A za to treba vremena. Konkurencija je oštra, pogotovo u Beogradu, ali život me je naučio da konkurencija, zapravo, ne postoji. Nisam vaspitana da ljude posmatram kao konkurenciju i na tome sam veoma zahvalna roditeljima. Postojite samo Vi i Vaš život. Na takozvanu konkurenciju naša radionica gleda kao na potencijalne saradnike, kolege, a zašto da ne i prijatelje.
Kakvi su vam planovi za dalje?
Gordana Bekčić: Trenutno smo fokusirani na razvoj beogradskog tržišta. Što se tiče asortimana, ponuda je dovoljno široka, te nema potrebe da ga dodatno proširujemo. U ovom momentu naglasak je na dobrom i kvalitetnom marketingu, sa izrazito maštovitim pripovedanjem, koje nastojimo da prenesemo i na sajt i na Instagram, kao i na druge oflajn taktike.
Koliko vam sajt znači u poslovanju?
Gordana Bekčić: Izrada sajta bio je jedan od prvih koraka pri pokretanju radionice „Madame Vanille”. Sajt je jednostavan. Na njemu nemamo internet prodavnicu i to u ovom trenutku nemamo ni u planu. Kolači su veoma delikatni i osetljivi, zahtevaju puno pažnje pri transportu.
Sa tehničke strane gledano, sajt je besprekoran. Odlično interlinkovan i podeljen na kategorije. Baš onako kako Gugl voli. Stručnjaci na tom polju kažu da se radi o dobro optimizovanom sajtu. Na njemu smo podelili i našu priču o tome kako je došlo do toga da radionica za kolače „Madame Vanille” ugleda svetlost dana. Primećujemo da se sajt dobro kotira, imajući u vidu da do sada nismo ulagali u plaćeno oglašavanje. Verujem da će se njegova vidljivost uvećati dodavanjem novih fotografija i još boljom komunikacijom putem njega.
Koje društvene mreže koristite?
Gordana Bekčić: „Madame Vanille” ima samo Instagram nalog, jer to je u ovom trenutku najbolji kanal za promociju ove vrste biznisa. Preostale platforme su suvišne i zahtevaju više vremena, naraciju prilagođenu toj posebnoj platformi, kao dodatno ljudstvo. Sa druge strane, ovaj biznis zahteva preporuku „od usta do usta”, što u slučaju kolača i hrane ima višestruko značenje.
U konačnici, sajt www.madamevanille.rs je naša internet poslastičarnica, a Instagram profil izlog te poslastičarnice, te su to mesta na kojima promovišemo i razvijamo naš mali biznis.
Zašto ste se odlučili za .rs domen?
Gordana Bekčić: Domen .rs je za mene logična adresa i to iz više razloga. Zahvaljujući primarnom poslu, godinama unazad imala sam priliku da razvijem, strukturno i narativno, mnoštvo sajtova, kako za klijente, tako i za svoje potrebe. Moj izbor je uvek .rs domen.
Srbija je moja zemlja, a .rs je njena internet lična karta. Tako je .rs domen i deo digitalnog identiteta mog poslovanja.
„Madame Vanille” je Francuskinja koja u Srbiji pravi francuske poslastice, pokušavajući da dočara deo francuskog glamura građanima Srbije, istovremeno ga kombinujući sa našim domaćim recepturama. Zato „Madame Vanille” radionica za kolače mora da bude na .rs domenu.