ChatGPT и како да га искористите за свој бизнис

FacebookLinkedinEmail
30.03.2023.
ChatGPT и како да га искористите за свој бизнис
Квалитетан садржај на сајту и друштвеним мрежама има веома велику и важну улогу за успешно пословање сваке фирме. То засигурно већ добро знате. Међутим, креирање текстова и објава који ће привући пажњу потенцијалних купаца и помоћи вам да остварите профит изискује поприлично времена и ресурса којих, највероватније, немате довољно. Када би само постојао неки лакши начин…
Добра вест – постоји!

Ако сте се уморили од смишљања новог занимљивог садржаја, нове технологије попут ChatGPT и других онлајн алата који користе вештачку интелигенцију на располагању су вам и могу да вам помогну у томе. Уз њих креирање садржаја никада није било лакше, а ево за шта све можете користити ове алате.

Писање продајних и блог текстова

Да почнемо са оним што је сваком сајту неопходно како би привлачио купце и продавао производе и услуге – садржај за продајне стране и блог.

ChatGPT ће вам овај посао учинити неколико пута лакшим и уштедети вам огромно време које можете утрошити на развијање свог посла или одмор.

Све што је потребно да урадите јесте да ChatGPT вештачкој интелигенцији дате задатак. У за то предвиђено поље напишите какав текст вам је потребан (копирајтерски или блог) и на коју тему, наведите какав тон текста желите (пријатељски, послован, опуштен…), карактеристике производа, уколико је реч о продајном тексту, особине циљне групе за коју се пише.

Другим речима, све оно о чему морате водити рачуна када сами пишете текст потребно је рећи и овом алату. У случају да не знате о чему да пишете на свом блогу, слободно можете питати ChatGPT да вам предложи неколико тема из ваше бранше и одабрати оне које вам се допадају.

Чим завршите унос ових информација и стиснете Enter, ChatGPT ће почети да пише текст.

Резултат ће вас изненадити. Ипак, имајте на уму да је посао урадила машина и да ће највероватније бити неопходно да добијени текст преконтролишете, прерадите га како би добио на „људскости” и прилагодите за сајт. Ово је неопходно урадити будући да интернет претраживачи готово без грешке препознају текст који је креирала вештачка интелигенција и вероватно га неће индексирати, односно неће му дозволити да се појави у органским резултатима претраге.

И још једна напомена, ChatGPT разуме наш језик и може испоручити текст на српском, али се чини да боље резултате ипак даје на енглеском.

Прављење објава за друштвене мреже

Наступање на друштвеним мрежама за сваки бизнис представља важан елемент присуства на интернету. Међутим, није лако свакодневно осмислити неку добру објаву.

И ту је ChatGPT од користи. Као и у претходном случају, дајте му задатак да генерише, на пример, пет постова за одређену друштвену мрежу и одаберите онај који вам се највише допада и одговара вашим потребама.

На тај начин, садржај на својим профилима далеко лакше можете одржавати свежим и пружити својој циљној публици разлог да вас прати.

А шта је са сликом која прати објаву?

И за овај задатак можете се ослонити на вештачку интелигенцију. Алати попут DALL-E 2 или Midjourney способни су да генеришу реалистичне, уметничке или фантазмагоричне слике на основу захтева који им задајете у текстуалној форми. Ове илустрације можете користити како на друштвеним мрежама тако и на свом сајту.

Оптимизација постојећег садржаја

Поред креирања новог садржаја, ChatGPT може бити искоришћен и за оптимизацију текстова који већ постоје на вашем сајту.

На пример, у овај алат можете прекопирати свој блог текст и линк до њега и затражити да вам креира наслов и међунаслове, уради оптимизацију за претраживаче, пружи мета опис за страницу, да предлог кључних речи и сл.

Другим речима, ChatGPT вам може бити од помоћи да свој сајт боље рангирате на Гуглу и привучете више органских посета.

Креирање сценарија за видео-објаве

Видео-садржај је оно што публика данас преферира. Било да је реч о представљању производа, показивању како неки уређај функционише, објашњењу како се нешто користи, већина људи ће радије изабрати да погледа видео него да прочита текст на исту тему.

Али, да би видео био квалитетан потребно је, пре снимања и монтаже, осмислити сценарио. ChatGPT и овде ускаче као помоћ и креираће за вас комплетну причу, са све дијалогом и описима и тако вам олакшати креирање видео-садржаја.

Дизајнирање инфографика

Инфографици су одличан начин да са својом публиком поделите неке информације у форми која је визуелно привлачна и лака за разумевање. Међутим, уколико не поседујете потребна знања из области дизајна, креирање инфографика обично је право мучење, због чега их многи бизниси никада ни не употребе у своју корист.

Ову чињеницу, заправо, можете искористити, и то уз помоћ два онлајн алата.

Прво, искористите ChatGPT за креирање текста за инфографик. На пример, можете убацити блог текст који сте написали на одређену тему и затражити да вештачка интелигенција из њега извуче најважније ставке за инфографик.

У наредном кораку употребите неки од онлајн алата, као што је Canva, на којима можете наћи унапред дизајниране инфографике у које је потребно само убацити садржај.

Укратко, за мање од сат времена можете направити занимљив инфографик и публици пружити оригиналан садржај на занимљив начин.

Писање имејлова

Још један посао за који можете користити ChatGPT јесте писање имејлова и прављење њузлетера. Наравно, и овде је потребно задати му све потребне параметре, а алат ће, веома брзо, генерисати садржај испуњен занимљивим и релевантним садржајем за ваше претплатнике.

Заправо, помоћу овог алата је могуће креирати и секвенцу од, на пример, три имејла која ћете искористити за загревање публике. У првом, рецимо, укратко представите производ, у другом опширније говорите о свим бенефитима које доноси, а у трећем износите понуду уз велики попуст.

Да закључимо

ChatGPT и други онлајн алати који користе вештачку интелигенцију могу вам помоћи да своје пословање побољшате и подигнете на виши ниво и истовремено учинити да уштедите време и ресурсе.

Међутим…

Имајте на уму да вештачка интелигенција, макар за сада, није у стању да уради све сама и без грешке. Зато, све што вам пружи као резултат „узмите са зрном соли”. ChatGPT и друге сличне алате најбоље је да посматрате тачно тако: као алате које можете искористити да брже и боље урадите одређени посао, а не као замену за човека.


Како бисте на најбољи и најефикаснији начин искористили све што ови помагачи могу да вам пруже, потребно је да их упарите са стручњацима за маркетинг. Ипак, то не значи да и самостално не можете употребити ChatGPT за свој сајт и побољшање посла.

Пробајте!

FacebookLinkedinEmail