Из угла Гугла о националним доменима

FacebookLinkedinEmail
27.08.2019.
Iz ugla Gugla
Извор: pixabay.com

Како уз помоћ интернета до максималне видљивости на домаћем тржишту?

Међу корисницима интернета у нашој земљи још увек постоје предрасуде о томе да интернет претраживач Гугл (Google) лошије рангира веб сајтове на националним интернет доменима, какви су .RS и .СРБ, у односу на оне који су на генеричким доменима (.COM, .ORG, .NET…). Слично је и са садржајем веб сајтова, будући да махом влада мишљење како Гугл више „воли“ садржаје на латиници него на ћирилици.

Међутим, чињенице говоре нешто сасвим друго:

  • У резултатима локалних претрага, Гугл даје предност веб сајтовима на локалним, националним доменима, што значи да у случају претрага уз Србије предност имају сајтови на .RS и .СРБ доменима.
  • Којим год писмом да унесете тражени појам, Гугл равноправно третира појмове на ћирилици и латиници. Иначе, за Гугл је званично писмо српског језика – ћирилица, што се лако уочава на Гугловим веб страницама намењеним корисницима из наше земље.

Ове чињенице можете и сами да проверите. Примера ради, ако исти појам на Гуглу претражујете из наше земље и из иностранства, приметићете да су резултати претраге прилагођени локалном језику и земљи из које се врши претрага.

На ову тему говорили су и званичници компаније Гугл и реномирани стручњаци из области интернет технологије. Ево који су њихови закључци.

Све предности локалне претраге

На тему националних интернет домена и резултата локалних претрага, Џон Мјулер (John Mueller, аналитичар вебмастер трендова у компанији Google Inc.) каже: „Можете то (географско циљање) обавити и коришћењем националног домена највишег нивоа... То вам помаже да обезбедите себи боље позиционирање у оним земљама (чији су ти национални домени) када људи траже нешто локално.“

Како до бољег локалног позиционирања на Гуглу?

У свом чланку "SEO фактори рангирања који позитивно утичу на ваше позиције на претраживачима" наш SEO експерт Ненад Пантелић пише о 19 фактора који имају утицај на боље рангирање на Гуглу. Један од тих фактора је и ознака домена. С тим у вези, он каже: "Национални домен је јак сигнал за рангирање. Рецимо, уколико имате сајт на .RS домену, Гугл ће аутоматски тај сајт боље рангирати у Србији или широм света за упите на српском језику. Постоје истраживања која показују да корисници радије кликну на сајт који има национални домен него на генерички (.COM, .NET, .INFO). Такође, избор назива домена са глобалним екстензијама је ограничен тако да ћете пре наћи жељени назив на .rs домену, што представља још један плус за одабир националног домена".

Сам назив домена није небитан за SEO, јер кључна реч у називу домена представља још један фактор рангирања, и аутор тврди да "назив домена који у себи садржи кључну реч и даље доноси благу предност за позиционирање сајта на конкретну и блиске кључне речи. У неким приликама поседовање назива домена који садржи фразу коју корисници гуглају доноси брже рангирање и боље позиције на Гуглу".

Како Гугл види националне интернет домене?

Препоручујемо да послушате и шта је на ту тему испричао Гари Ијеш (Gary Illyes, аналитичар вебмастер трендова у компанији Google Inc.) на Конференцији ДИДС 2017:

Закључак

На локалном тржишту је пожељно имати сајт на локалном, националном домену, као што су у нашој земљи .RS и .СРБ, јер се компаније на локалним сајтовима обраћају локалним потрошачима на локалном језику и писму. Оне изражавају цене у локалној валути, формирају своју понуду према локалним потребама и куповној моћи, и на основу тога нуде попусте и промоције које одговарају локалним обичајима (на пример, националним празницима или другим важним датумима).

Ако је веб сајт на националном домену, а садржај на локалном језику и писму, имаће веће шансе за боље позиционирање у резултатима локалних претрага.

FacebookLinkedinEmail