Кратак одговор на ова питања би био: Да, врло једноставно, и може.
Број клипова који су у последње две године потпуно или делимично генерисани путем вештачке интелигенције експлодирао је на Јутјубу, а велика је вероватноћа да сте и ви имали прилике да гледате неки такав видео а да нисте знали како је направљен.
Када кажемо AI generated, већина људи прво помисли на слике или видео, што је логично, али број клипова са AI генерисаним гласом или музиком је много већи. Када кажем AI генерисани глас, ту не мислим на неке звукове које сте могли чути у старим филмовима као, на пример, у „Робокапу” (RoboCop), већ су то изузетно уверљиве репродукције које, поред различитих језика, могу да говоре и са акцентом (отезање као у Аустралији или онај господски британски акценат). Велики број креатора који не говори довољно добро енглески или неки други популаран језик на овај начин добио је прилику да своје видео материјале представи много већој публици него раније.
Генерисање видеа из промпта је још увек у повоју, али се и то назире на хоризонту. На недавно одржаном CES сајму у Лас Вегасу, јануара ове године, nVidia је представила низ новости везаних за AI и креирање садржаја. Њихово чедо под називом stable diffusin сада је доступно свима за експериментисање, а резултати су прилично фасцинантни. Цео овај пројекат је у бета фази, а ако вас интересује да се мало поиграте са овом апликацијом, морате да имате nVidia картицу на свом рачунару и да скинете код са линка: https://stability.ai/stable-video.
Наравно, за слике ту је ClipDrop, који је део Stable фамилије, а саме слике су прилично добре, мада је Midjourney и даље мало бољи. Али, за разлику од „средњег путовања”, овај сервис је за сада бесплатан. Ако сте радознали, правац на њихов веб-сајт: https://clipdrop.co/.
Број прегледа у коме је био AI generated материјал у 2023. години износио је неколико милијарди, што и није тако много у односу на укупан број прегледа на Јутјубу, али је овде простор за злоупотребу много већи. Рецимо, сви се сећамо deep fake видеа у коме Илон Маск тврди да је из Босне, тј. из Шипова као и чувена ријалити… па можемо рећи звезда – Змај од Шипова. Сам deep fake био је изузетно уверљив, па су појединци јавно тврдили да је Илон из Босне! Ова ситуација на прави начин демонстрира могуће проблеме. Због таквих ствари ускоро ће свако ко постави видео на Јутјуб морати да означи да ли се у клипу налази AI generated материјал или не.
Ако вас лично интересује да направите неки AI generated видео, можемо вам препоручити неколико сервиса који су углавном намењени пословним корисницима и пружају им могућност да креирају комплетан видео, водитељ и сам текст кроз текстуалне команде.
Colossyan AI је окренут ка људима који праве разне курсеве а немају спољашност или довољно добро владање страним језиком. Као и сви програми, и овај је бесплатан за тестирање, а нуди све могућности које смо горе поменули.
Deep Brain AI је сервис који је намењен почетницима и као такав даје прилично мешовите резултате. Врло лако ћете пребацити неки блог пост у видео или генерисати кратак видео на неку тему, али да би ваш клип „заблистао”, мораћете мало да се помучите у опцијама. Оно што га одваја је врло велики број темплејта и интеграција са популарним четботом Chat GPT.
Веома слична Deep Brain-у је и Synthsia, која нуди могућност креирања видео-садржаја кроз текстуалне команде. Оно што је одваја од остатка јесте подршка за више од 60 језика, међу којима су српски, босански, хрватски и македонски. Пре пар месеци, када сам је тестирао, српски и македонски су звучали „најметалније”, али сада би ситуација требало да буде много боља.
Вреди поменути и FlexiClip, који има сличне могућности као и претходни програми.
За крај, време је да попричамо о парама, тј. шушкама. Да ли је могуће зарадити од AI генерисаног садржаја?!
Укратко, одговор је: „Да”. Јутјуб за сада не прави питање ако у клиповима имате слике, видео или текст који је генерисала вештачка интелигенција, а колико ћете пара зарадити зависи само од ваше маште и квалитета вашег видео-клипа. Сви горе побројани сервиси су идеални за креирање садржаја који је намењен пре свега клијентима или пословним људима, али исто тако могу да праве и занимљиве видео-клипове.
Ако мислите да аутор претерује са оптимизмом, у свом извештају за 2023. годину сам Јутјуб тврди да људи, генерално, немају проблем да гледају AI генерисан садржај све док је он занимљив и забаван. Оно што је можда и најинтересантније је следеће: 40% свих испитаника из 14 земаља у којима је ово истраживање спроведено за себе мисли да су контент креатори када је у питању видео-материјал. Они на AI гледају као на важан алат који им помаже у производњи, што значи да ћемо у времену које долази имати све више клипова који су делимично или потпуно креирани на овај начин.