Анатомија добре одредишне странице (landing page)

FacebookLinkedinEmail
02.03.2023.
Анатомија добре одредишне странице (landing page)
Да ли знате да већина брендова користи своју насловну страницу (homepage) као landing page, односно одредишну страницу при кампањама?
Другим речима, када корисници кликну на линк путем мејла, друштвених мрежа или неке друге платформе, слете директно на насловну страницу сајта.

То није нужно лоше, поготово ако вам је циљ да подигнете свест о бренду. Међутим, шта се дешава при креирању специфичнијих кампања, као што су оне за промоцију производа који тек треба да буде лансиран или страница ваше најновије електронске књиге која чека да буде преузета?

Пошто кликну на линк како би сазнали више о вашој најновијој понуди, промоцијама и слично, корисници очекују да слете на страницу која ће им пружити додатне информације баш о томе што их занима. У том случају, насловна страна им неће бити довољна и може се десити да одлуче да напусте ваш сајт, не предузевши кораке које сте од њих очекивали.

Управо томе служи одредишна страница.

Шта је одредишна страница и зашто је важна?

Одредишна страница, односно landing page, представља страницу направљену специјално за одређену промоцију. Односно, када корисници кликну на вашу објаву на друштвеним мрежама, мејл или плаћени оглас, ваша одредишна страница постаје њихова крајња дестинација.

Ова страница је ту да информише заинтересованог корисника о вашој понуди и њеним бенефитима. За разлику од других страница на вашем сајту, одредишна страница има само један циљ, а то су конверзије корисника.

У зависности од циљева ваше кампање, типови конверзија су различити. То може, на пример, да буде пријава на њузлетер листу, преузимање ваше електронске књиге у замену за имејл адресу, заказивање бесплатних консултација или пак куповина производа.

Зато је веома важно да одредишна страница буде адекватно написана, да садржи све елементе потребне да привуче пажњу потенцијалних купаца и подстакне их да крену у акцију брже. Само у том случају можете рећи да је ова страница испунила свој циљ.

Врсте одредишних страница

Као што је горе наведено, постоје различите врсте конверзија, у зависности од тога шта су циљеви ваше кампање. Самим тим, и свака одредишна страница коју правите треба да буде посебно прилагођена циљевима промоције како би донела жељене резултате. Наравно, постоји много типова одредишних страница, а неки од њих су:

  • Lead capture, односно странице које имају за циљ да подстакну потенцијалне купце да вам оставе своје податке. Оне углавном од корисника захтевају да пруже основне информације, као што су име и презиме, назив компаније, имејл адреса, звање, индустрија.
  • Стартуј (Get Started) одредишне странице су веома директне. Њихов главни циљ је да одмах изнесу вашу понуду, на врху странице. Баш тај садржај треба да буде примамљив за кориснике, да се обраћа њима и указује на решења њихових проблема. А када потенцијални купац „загризе”, одмах испод се налази и доминантно дугме „стартуј”, на које ће кликнути како би предузели даље кораке, као што је заказивање састанка, наручивање производа или попуњавање форме.
  • Доступно ускоро (Coming Soon) јесте страница идеална за промоцију производа које треба ускоро да лансирате а и даље не желите да откријете све о њима. Циљ ове странице јесте да заинтригира кориснике, заголица њихову машту. Овакве одредишне странице углавном садрже тачан датум лансирања производа и служе да инспиришу кориснике да вам оставе своју мејл адресу како би добили најновија обавештења о вашем бренду.
  • Страница са ценама и понудама (Pricing Page) садржи све најбитније информације о пакетима услуга и ценама које нудите. Како бисте страницу учинили што убедљивијом и релевантнијом за кориснике, можете је оплеменити додатним информацијама, као што су утисци корисника.

Од чега се састоји добра одредишна страница?

Сада када смо открили шта је улога одредишне странице и које све врсте ових страница постоје, време је да се осврнемо на саму анатомију добре странице. Иако не постоји типски шаблон према коме можете дизајнирати свој landing page (то, наравно, зависи од типа странице која вам је потребна за циљеве кампање), постоје елементи које ова страница треба да садржи како би задржала пажњу корисника, покренула их на акцију и, пре свега, добро се рангирала на интернет претраживачима.

Набројаћемо неке најважније:

Главни наслов

Када уђу на вашу страницу, корисници ће прво угледати главни наслов (енг. Heading 1). Он треба да буде концизан и у складу са сврхом саме странице.

Наслов пре свега треба да гађа у мету, да у свега неколико речи објасни суштину ваше понуде и истакне бенефите за кориснике.

Ево неколико идеја о томе како да формулишете ваш главни наслов:

  • Поставите горуће питање
  • Обећајте ефикасне резултате без муке
  • Представите решење за проблеме са којима се купци суочавају.

Помоћни наслови

Помоћни наслови, односно H2, H3, H4 и тако даље, имају неколико улога на вашој одредишној страници. Прва јесте да вам помогну да садржај поделите у релевантније, уже целине, које су читљиве и лакше за праћење.

Поднаслови такође могу да истакну још једну моћну поруку која преноси вредност ваше понуде. У том случају, они се налазе директно испод наслова и додатно разрађују идеју и обећање споменуто у наслову.

На пример, уколико сте у наслову поставили питање, поднаслов може да понуди одговор на њега. Или, ако сте понудили решење за проблем ваших купаца, у поднаслову можете да се надовежете статистиком која потврђује вашу изјаву. Решења су многобројна, само је важно да пронађете оно које одговара циљу странице и извучете максимум из њега.

Као и главни наслов, помоћни наслови треба да буду кратки и директни.

Текстуални садржај

Текстуални садржај (landing page copy) прати ваше поднаслове и пружа додатне информације. Иако може деловати примамљиво да у ове сегменте убаците што више текста, информација и кључних речи, то заправо није идеално решење.

Текст треба да буде кратак, јасан и лак за праћење. Поделите га у мање целине, пишите једноставније реченице и користите листе како бисте одржали пажњу корисника.

Пропратна слика

Слика вреди више од хиљаду речи, кажу. У дигиталном маркетингу, ми се у потпуности слажемо са том изјавом, посебно када је реч о дизајну одредишних страница. Визуелни садржај игра неколико важних улога.

Пре свега, он приближава ваше производе и услуге корисницима, чинећи их релевантнијим за њих. На тај начин, корисници ће лакше стећи увид у то што нудите, на пример како ваш производ заправо изгледа или како функционише. Слике такође служе да одрже пажњу корисника и побољшају корисничко искуство, делећи садржај на мање и динамичније целине које су лакше за праћење.

Наравно, осим слика, на вашој одредишној страници могу се наћи и друге врсте визуелног садржаја, као што су видео-снимци.

Изјаве поверења

Изјава поверења, односно social proof, једна је од најмоћнијих тактика за повећање конверзија. Оне приказују квалитет ваших производа кроз истицање броја купаца које сте стекли до сада, сведочења купаца, оцене ваших услуга од стране корисника и слично.

Циљ изјаве поверења јесте да кроз позитивна искуства изградите поверење са потенцијалним купцима. Видевши да људи са сличним идејама, преференцијама, проблемима и захтевима бирају ваш производ или услугу, и они ће се брже определити за исто.

Позив на акцију

Позив на акцију (call to action, CTA) представља један од најважнијих елемената свакe одредишне странице. Порука коју он носи треба да буде јасна, убедљива и, пре свега, у складу са садржајем странице.

На пример, уколико CTAдугме води на форму коју корисник треба да попуни, сасвим је у реду да гласи „региструј се” или „стартуј сада”. Међутим, позив на акцију као што је „купи” не би био релевантан јер куповина није коначни циљ који желите да постигнете. Стога, циљ конверзије увек треба да буде приоритет када се пишу позиви на акцију.

SEO: Како да одредишну страницу оптимизујете за Гугл?

Свака страница треба да садржи метаподатке.

Метаподаци (metadata) практично су подаци о подацима ваше странице. За разлику од података на страници, метаподаци се налазе у HTML-у (HyperText Markup Language – језик намењен опису веб-страница) и представљају вид комуникације између ваше странице и интернет претраживача. Они говоре о томе шта се налази на вашој страници и помажу Гугловим ботовима да брже разумеју ваш садржај и лакше га индексирају.

Ево шта су све метаподаци:

  • SEOнаслов

SEOнаслов (title tag) јесте прва ствар коју ће корисници видети у резултатима претраге, пре него што се уопште одлуче да кликну на ваш линк. Овај елемент је веома битан, како за кориснике, тако и за интернет претраживаче јер говори о теми ваше странице. SEO наслов је углавном у складу са главним насловом ваше странице и треба да садржи главну кључну реч. По правилу, требало би да буде кратак и износи до 60 карактера.

  • Метаопис

Метаопис (meta description) представља кратак опис који се налази директно испод SEO наслова. Видљив је директно у резултатима претраге и, ако је добро написан, треба да садржи основне информације о страници и заинтригира кориснике да кликну на линк и сазнају више. Баш као и SEOнаслов, метаопис треба да буде оптимизован за ваше примарне кључне речи. Максимална дужина метаописа треба да буде 156 карактера.

  • H1

Главни наслов, односно H1, објаснили смо у претходној секцији. Он се може у потпуности подударати са SEO насловом или бити проширена верзија њега.

  • ALT ознаке

Ове ознаке играју неколико важних улога на вашој страници. Прво, Гугл и други претраживачи и даље не знају да тумаче визуелни садржај. Креирајући овај таг, тј. описујући оно што се на фотографији налази, ви им помажете да схвате о чему је реч на слици коју сте поставили на сајт. Осим за претраживач, ово решење је веома битно и самим корисницима, уколико из неког разлога слика не може да се учита или ако је корисник слабовида особа.

Тестирајте свако решење пре објављивања

У свету дигиталног маркетинга и веб-дизајна, А/Б тестирање је норма. Оно представља упоређивање две верзије истог производа, у овом случају исте одредишне странице, како би се утврдило која доноси боље резултате међу корисницима.

Шта све можете да тестирате? Одговор је једноставан − све елементе своје одредишне странице. Ту се убрајају: главни наслов, помоћни наслови, CTA (боја, текст, облик), слике, дужина форме коју корисници треба да попуне, поља у форми, и тако даље.

Пратите перформансе

Објављивање одредишне странице није довољно. Како бисте пратили њен учинак, потребно је да пратите одговарајуће метрике. Наравно, избор SEO метрика је повезан са циљевима ваше кампање. Неодговарајуће метрике даће вам лажну слику о резултатима кампање и спречити вас да евентуално унапредите њен ефекат.

Неке од метрика од којих можете кренути су:

  • посете ка вашој страници
  • време проведено на страници
  • дубина скрола
  • извори саобраћаја ка страници (претраживачи, мејл, друштвене мреже, плаћени огласи)
  • број корисника који је оставио тражене податке
  • проценат корисника који напусти вашу страницу одмах по доласку на њу
  • проценат корисника који не попуни форму до краја и не пошаље је
  • heat мапа кликова по страници
  • user recording алати који вам пружају увид у то како се корисници крећу по страници и куда померају курсор миша.

Закључак

Одредишне странице помажу вам да привучете нове кориснике и претворите их у ангажоване купце. Баш из тог разлога потребно је да своју пуну пажњу усмерите на њих. То подразумева стратешки план за креирање странице, према тачно постављеном циљу. Тестирајте различите опције, пратите перформансе странице по објављивању и модификујте странице колико год је потребно како бисте постигли жељене конверзије.

Надам се да ће вам овај водич помоћи да креирате своју савршену одредишну страницу!

FacebookLinkedinEmail