Koozmetik: Фина природна козметика

FacebookLinkedinEmail
15.02.2023.
Koozmetik: Фина природна козметика
„Само је унутрашња лепота она која траје и блиста. Природа је јединствена, савршена и даровита. Лепота је једноставна.” Тим речима се најбоље може описати идеја којом су се Даниела Станковић и Јована Антић управљале када су, пре 7 година, покренуле бренд „Koozmetik”, желећи да нашем тржишту подаре префињену, али и природну козметику.

Како је настао бренд „Koozmetik”?

Даниела Станковић: На идеју смо дошле првенствено тако што фина и природна козметика код нас, у том тренутку, није постојала. Живећи и радећи у иностранству, нас две смо некако навикле на те лепе ствари. Иначе, нас две уопште немамо фармацеутску позадину нити имамо искуство из козметичке индустрије. Међутим, обе смо имале праксе у организацији пројеката и вођењу тимова, па смо то примениле и у „Koozmetiku”. И тако смо пре 7 година тржишту понудиле јединствени производ.

Јована Антић: По повратку у Београд, ја сам радила у једној фармацеутској компанији, али бавила сам се комуникацијама, маркетингом, реструктурирањем. То ме је научило повезивању разноразних процеса у фирми. Када сам са неколицином људи подигла „од нуле” једну веледрогерију, стекла сам увид у поступак грађења фирме и њеног напретка из дана у дан.

Након тога је било време да се „загази” у предузетништво. Нела и ја смо рођаке и обе смо одувек волеле природну козметику коју смо користиле у иностранству. Даниела је једном приликом донела такве производе из Грчке и обе сме се запитале зашто ми не бисмо правиле нешто попут тога овде у Србији. Једном када нам је тај „црв” ушао у главу, нисмо престајале да размишљамо о томе.

Како је све изгледало на самом почетку?

Јована Антић: Најпре смо направиле неколико производа и дале их пријатељима на тестирање. Чим су испробали, одмах су почеле да навиру поруџбине. Како нисмо имале ни фирму, прионуле смо на развој бизнис стратегије. У међувремену, отварала су нам се свака врата, за било шта што нам је требало, и то је била својеврсна потврда нашег пута.

Који су први проблеми са којима сте се сусреле?

Даниела Станковић: На самом почетку, пред нама је била велика дилема. Ми смо желеле да производи буду квалитетни и отмени, али то је са собом повлачило и вишу цену. Биле смо свесне да такву козметику многи неће моћи да приуште, што се косило с нашом иницијалном идејом. Стога смо направиле компромис по питању цене, али не и квалитета.

Јована Антић: Било је битно наћи начин како поставити један козметички бренд који ће се разликовати од других и привући пажњу, али опет остати у приступачном рангу. Иначе, пријатељи из фармацеутске индустрије су нас одвраћали од тога.

Даниела Станковић: Заправо, фармацеути су најмање веровали у нас.

Јована Антић: Говорили су нам како нас чека силна папирологија и друге препреке.

Какве сте поуке из тога извукли?

Даниела Станковић: Мислим да сте одважнији када мање знате, зато што тада решавате проблеме у ходу. У противном, ако превише размишљате, биће вам невероватно тешко да се померите с мртве тачке. Ми смо биле пуне ентузијазма и веровале смо у то. Како у датом тренутку нисмо биле стручне, кренуле смо с едукацијом овде и у иностранству. Прве рецептуре су нам осмислили инострани технолози, које смо временом надограђивали.

Јована Антић: Да, одувек смо веровале у едукацију. То што се не разумемо у фармацију не представља нам препреку у ангажовању адекватних сарадника. Захваљујући том начину размишљања, ми напредујемо.

Како сте долазили до првих купаца?

Јована Антић: Када смо се појавили на Сајму козметике у Београду 2015. године, ретко ко је знао за нас. Међутим, визуелно смо остављали посетиоце без даха, пружајући им слику да се ради о веома озбиљном бренду, као што је и био случај. И дан-данас многи мисле да је „Koozmetik” инострани бренд.

Одлучили смо да наше прво продајно место буде у Тржном центру Ушће, где је велики проток људи и где смо поред продаје производа дизали и „свест” о бренду. Тамо смо били три године, али довољно да будемо препознати. Још тада су сви запамтили наш лого.

И тек смо после три године отворили радњу, где су долазили стари, али и нови купци, као и неки инфлуенсери. Ти инфлуенсери су углавном били уско специјализовани за козметику и они су на првом месту били наши купци. Рецимо, једна инфлуенсерка је без икаквог помена сарадње с нама сама промовисала наше производе зато што су јој се допадали.

Велике фирме и корпорације су нас, такође, препознале, те су узимале наше производе као новогодишње поклоне, што је умногоме проширило базу клијената. На томе смо им веома захвални и никада нећемо заборавити тај гест. Феномално је када велики подрже мале у бизнису. То вам подари крила. Надамо се да ће тако бити и убудуће.

Колики вам је акценат на маркетингу?

Јована Антић: Оно по чему се разликујемо од многих других из ове индустрије јесте управо маркетинг. Наш маркетинг се своди на веру у производ. Сматрамо да производ када је квалитетан он сам од себе привлачи купце.

Истини за вољу, донекле смо радили маркетинг, али никада књишки. Ако се питате зашто, то је зато што смо свесни да располажемо врхунским производима. То је довело до тога да се наши производи без икакве рекламе продају у највећим трговинским ланцима.

Одакле набављате сировине и амбалаже?

Даниела Станковић: Основне сировине су домаће, док све остало увозимо, што је велико финансијско оптерећење за нас, пошто све унапред морамо да измиримо.

Јована Антић: Ми, иначе, не бисмо увозили, него смо приморани на то. Нажалост, код нас не постоје сировине и амбалаже које су у складу с нашим стандардима. Рецимо, да би производ био адекватно спакован, биле су потребне тамне стаклене бочице. И с тим смо овде мучиле муку.

Даниела Станковић: Уз то, дизајн нам је јако важан. Производ, осим што је квалитетан, мора да буде леп и на први поглед јер то доста помаже да се издвоји у мору других брендова. Да бисмо то постигле, било је потребно да се довијамо. Добру амбалажу је јако тешко пронаћи и ми је увозимо из Португала, Грчке, Холандије, док биоразградиве пластичне бочице долазе из Немачке. Можда смо перфекционисти, али ми само желимо савршен производ и услугу.

Шта вам је био први производ?

Даниела Станковић: Нисмо имали само један производ када смо кренули. То су биле и креме, серум за лице, као и балзами за усне, производи за чишћење лица и тела, неки специјални производи који су доста занимљиви, као на пример капи за зубе.

Јована Антић: Када смо се први пут појавили на тржишту, имали смо 16 артикала у понуди. То је била наша пословна одлука. Сматрале смо да би деловало неозбиљно када бисмо изашли са два производа, те смо направили целу линију која покрива комплетну негу тела, али с најмањим могућим бројем производа.

Колико данас „Koozmetik” има производа у свом асортиману?

Даниела Станковић: С најновијом линијом, укупно имамо 40 производа. Од почетка смо радили на регистрацији и сертификатима за европско тржиште, што је било крајње атипично за наше подручје. То је изискивало силну папирологију, али и средства, јер се није обављало код нас. Била је права ноћна мора, али нисмо одустајали. Од јула 2023. и у Србији се усклађује закон с европским стандардима, којих ће сви морати да се придржавају и због тога су многи у паници.

Наш портфолио се састоји од четири категорије: лице, тело, коса и специјални производи. Однедавно је он проширен, и то колекцијом аксесоара за дом. Замисао нам је да нам живот буде једноставан, да нега буде једноставна, зато што права лепота јесте једноставна. То примењујемо на свим нивоима, од састава (производи имају мали број састојака), броја производа у асортиману, дизајна самих производа, а и продајних места, тј. целокупног визуелног идентитета.

Јована Антић: Имамо производе, што би се рекло, од главе до пете: од препарата за косу до мелема за пете.

Који производ вам је најпродаванији?

Даниела Станковић: То су капи за зубе, које спадају под специјалне производе. Тај производ је идеалан за целу породицу и он се може наћи и у великим ланцима.

Јована Антић: Оно што га је учинило хит производом јесте чињеница да је на њему рађена клиничка студија, која је потврдила његово дејство. Те капи у основи уклањају дисколорацију са зуба, која настаје конзумирањем кафе, вина или нечег сличног, те наглашавају природну белину зуба. Међутим, студија је касније показала да те капи помажу и око упале десних.

Даниела Станковић: Најједноставније речено – побољшавају оралну хигијену. Након свега неколико дана коришћења, приметно је да су зуби некако глађи, уклања се плак, што у коначници значи да се зуби мање кваре.

Да ли планирате да проширите асортиман?

Даниела Станковић: Да, али не по сваку цену, већ тек када будемо спремни. Циљ нам је да направимо квалитетне производе који ће бити дуговечни.

Јована Антић: За ову годину актуелна је колекција за дом, у коју спадају освеживачи дома. Они су засновани на новом научном пољу, тзв. зеленој хемији, и ми смо једни од првих у Србији који производимо по том принципу.

Свеће су други артикал из те линије. Обично се за свеће користи супарафински восак, који испушта и ПМ честице, док су наше свеће потпуно природне. Правимо их од сојиног воска, са етарским уљима, која имају и производе ароматерапијски ефекат у простору, без испуштања ПМ честица.

Шта је оно што краси ваш бренд?

Јована Антић: Веома нам је важно да будемо транспарентни, како визуелно, тако и пословно. То се може закључити и на основу простора у којем се налазимо, који је Нела дизајнирала. Исти такав је и бренд. На сваком производу пише шта тачно садржи, а са запосленима и сарадницима исто тако отворено разговарамо. Ако направимо грешку, признамо то.

Даниела Станковић: У нашим радњама настојимо да будемо предусретљиви према купцима, да не постоји никаква линија, попут пулта, која нас раздваја. Када закорачите код нас, ви улазите право у срце наше фирме.

Каква је ситуација са конкуренцијом?

 

Јована Антић: Мислим да смо имале прави тајминг. Пре 7 година наше тржиште није било засићено природном козметиком. Већина је правила производе у домаћој радиности, док је данас потпуно друга прича.

Даниела Станковић: Ми волимо конкуренцију. Ако је здрава конкуренција, ми је подржимо. Одушевимо се када нам неки нови бренд поручи да смо их ми надахнули да покрену сопствени бизнис, поготово када пласирамо нови производ. Међутим, не трудимо се да по сваку цену „избацимо” нови артикал, већ када се уверимо да је он 100% савршен и када све буде, што би се рекло, по ПС-у.

С обзиром да сте наклоњени природи, да ли су производи рециклабилни?

Даниела Станковић: Ми у великој мери користимо папире и картоне који су рециклирани, узимамо амбалажу која је коришћена за рециклажу. Горепоменута колекција за дом је замишљена да има дуг век употребе. Дакле, бочице освеживача могу да се допуне, док амбалаже од свећа могу да се или исто тако поново напуне или послуже као посуде за неку другу намену: могу постати шољице за кафу, посуде за накит, а поклопци држачи за сапун итд. Трудимо се да будемо „zero waste”, тј. да се ништа не баца. Нашу филозофију у стопу следе и клијенти. Неретко траже производ без кутије приликом куповине.

Јована Антић: Поред концепта одрживости према природи, важно је да будемо одрживе према себи. Ја, лично, обожавам те самоодрживе фирме. Одушевим се када видим да се нека компанија преноси с колена на колено. Зато и ми стремимо ка томе.

Где све могу да се пазаре ваши производи?

Даниела Станковић: Имамо радњу у Вишњићевој улици на Дорћолу, која представља праву оазу природе и мира. Ту можете натенане да седнете и испробате све узорке, те да уз помоћ наших запослених пронађете прави производ за себе. Такође, имамо мали штанд у фри-шопу на аеродрому Никола Тесла. Производи као што су дезодоранси, серуми и капи за зубе могу се пронаћи у ланцима попут Lilly-a и DM-а.

Каква будућност чека „Koozmetik”?

Јована Антић: Бренд постоји 7 година и за то време је стекао изузетну репутацију. Салва похвала свакодневно стиже на наш рачун од стране клијената и то је оно што нам улива самопоуздање. Сви коментаришу како наш бренд изазива емоцију. То је зато што смо уложиле много љубави у њега и то је оно што крајњи потрошач осети. Једна од визија у вези с „Koozmetikom” јесте да имамо своју радњу у некој светској престоници, јер сматрамо да наш труд и производи то заслужују.

Колико вам значи сајт у пословању?

Јована Антић: И те како. Поред физичких радњи, ми продајемо и преко сајта, тј. имамо интернет продавницу, која из дана у дан све боље ради.

Даниела Станковић: Заправо, сајт је наша интернационална продавница, где људи из целог света могу да пазаре.

Зашто сте изабрали .rs домен?

Јована Антић: Зато што смо ми домаћа, тј. српска фирма, а то је наш домен. И преко њега послујемо од самог почетка, па до данас.

 

 

FacebookLinkedinEmail